Schumachernél nem a visszatérés, a visszavonulás volt a hiba

2011.05.11. 15:52 - Joó Gábor

Eltemette törökországi 12. helye után a világsajtó, de főleg excsapattársa, Johnny Herbert az F1-ben jelenleg szenvedő Michael Schumachert.

"Nem igazán élvezem" - mondta vasárnap a német, miután célba ért. Ha a másik Mercedes ötödik, 40 másodperccel előrébb, azon tényleg nincs mit élvezni, a helyzet nem méltó a hétszeres világbajnokhoz.

Herbert szerint Schumacher mellett elment a világ, hiába vezet ő ugyanolyan jól, mint öt-hat éve, felnőtt egy generáció, ami jobban tud vezetni nála. A győzelmi szintet már nem üti meg a német, jobb is lesz, ha a szezon végén végleg visszavonul.

Egyáltalán minek is kellett visszatérnie, merül fel kapásból? Jobb lett volna, ha marad a seggén, motorozgat, utazgat, tanítja vezetni a gyereket: csakhogy nem a visszatérés volt a hiba, hanem a korai visszavonulás.

Schumacher 2006. végén 37 évesen jelentette be, befejezi, bár a világ semmi okát nem látta, miért kellene abbahagynia. Csak azért nem lett 8-szoros bajnok abban az évben, mert Japánban elfüstölt a Ferrari, fitt volt, egészséges és éhes, úgy harcolt Alonsóval, mintha egyetlen vb-t sem nyert volna előtte. Csatájukat ráadásul a spanyol 2-0-ra nyerte - 2005 és 2006 vb-cím -, Schumacherben még a visszavágás is munkálhatott.

Csak akkori főnöke, Jean Todt vagy az ő emlékirataiból fog kiderülni, miért hagyta abba vesztesként.

Mennie kellett volna tovább, ha nem Ferrarival, akkor mással, mert az idő előtti, ráadásul kesernyés búcsú törvényszerűvé tette a visszatérést.

Ami sikerült is volna, ha megtörténik egy-másfél éven belül, csakhogy Schumacher túl sokat várt, túl sokat hagyott ki, és a világ - két-három született zseni - ezidő alatt tényleg elment mellette.

A mai élsportban nem lehet ennyit kihagyni, főleg nem Alonso, Hamilton és Vettel között, akik szombaton már kicsit jobbak, mint a pénteken voltak. Schumacher túl sokat pihent, még az ő tehetségével is képtelenség behozni három teljes szezonnyi lemaradást.

A Mercedes még bízik benne, és bízni is kell, mert ha valahogy vissza tudná szerezni utóbbi másfél évben megrendült önbizalmát, talán egy-két pillanatra újra láthatnánk a régi Schumachert.

Jelenleg nagyobb az esélye, hogy ez nem történik meg, visszatérését kudarcnak minősíti az emberiség nagy többsége, és nem fog azon tűnődni, ha öt éve nem hagyja abba, most biztosan világbajnok lenne-e Raikkönen, Hamilton, Button és Vettel.

Mi lett volna, ha Schumacher folyamatosan vezet mondjuk 2009-ig, úgy fejlődik péntekről szombatra, mint közben a fiatalok? Tudták-e volna tartani vele a lépést, ha ő vezeti a 2007-es és a 2008-as világklasszis Ferrarikat?

Egy gondolatot megér, miközben mostani helyzetén vigyorgunk/sopánkodunk.

Hozzászólások

  • 2011.05.11 16:37:04==T==

    Schumi a legjobb, és kész. Amúgy szerintem is hiba volt visszavonulnia, bár erre a lépésre Montezemoloék vitték bele. Nem kérdés, hogy 2007/8-ban valószínűleg vb-t nyer az akkori Ferkávval.

    Kevéssé köztudott, hogy 2005-ben már olyan rossz volta viszonya Montezemolováal, hogy szóban megegyeztek a McLaren Mercivel, hogy ott folytatja, de a Ferka megvétózta az érvényes szerződés miatt.

    Amúgy szvsz nem egyszerűen a kora a gond, hanem rájön még a sérülése is ill. az, hogy nem lehet tesztelni. Korábban, még amikor ő versenyzet éve 30-40 000km-t tesztelhetett egy versenyző, ami a versenyzőnek és a fejlesztéseknek is jót tett.

  • 2011.05.11 16:41:07regress

    azelőtt se schumi volt jó,hanem a ferrárinak volt jó autója

  • 2011.05.11 16:41:11janek91

    [link]

  • 2011.05.11 16:44:30papulimapuli

    ilyet szól: Schumi a legjobb...
    tán el kéne olvasni a cikket...

  • 2011.05.11 16:49:20tboykaa

    Schumi döntését az (is) befolyásolta, hogy Rai, így is úgy is jött volna a Ferrarihoz, ha Schumi nem vonul vissza, akkor Massának lapát. Viszont Massával jó viszonban volt, ezt nem akarta. Emberségből ötös.

  • 2011.05.11 17:02:15Kox

    hol van Seb? Amúgy láttam a lánczos kocsát a pálinkafeszten :D

  • 2011.05.11 17:08:26toce

    Mivan? Alakul a nagy magyar sumi sajnáló klub. De szar neki, hogy azt csinálhatja amit szeret és amihez nyilván ért is: versenyzik az F1-ben.

    55 évesen is versenyezni fog. Nyilván más szériában, de fog. Sportemberek általában ilyenek...

  • 2011.05.11 17:08:46LiterCica

    @regress
    Pontosan, meg egy kis hátszele is van a Ferrarinak.

  • 2011.05.11 17:13:12MrPifta

    Amikor visszavonulását bejelelentette, azt mondta, a csapat leszerződtetett egy pilótát, és dönteni kellett Felipe jövőjéről, ezért ő inkább félreáll (Massa menedzserének ugye voltak Ferrarinál). Raikkönen érkezésével vonultatták tehát vissza Schumit. Más csapathoz meg gondolom nem akart menni.

  • 2011.05.11 17:18:36Bambano

    tboykaa: emberségből ötös, egy barichello freskóval az egyik célegyenes végén... lol

    Szerintem nem vonult vissza, hanem elzavarták a rákba. Utána még 3 évig pihentették a ferrari boxban, hogy amit az autóról tud, az elévüljön, majd kiadták az útját.

    Kár volt visszajönnie, sosem lesz még egyszer olyan jó dolga, hogy az egész csapat azt teszi, amit ő mond.

    MrPifta: nem rai miatt zavarták el, volt róla cikk, hanem azért, mert Montezelmo minden kereszbetevése ellenére Todtal kiépítettek egy ferraritól független finanszírozási rendszert és semmivel nem tudta őket megfogni a fiat. saját maguk intézték a pénzügyeiktől kezdve mindent és ez kétségessé tette pár fiat vezető pozícióját és alkalmasságát. Ezért hajtották el.

  • 2011.05.11 17:26:02Keveri Armand

    Jók ezek az eszmefuttatások de azért a lényeg felett elsiklanak. Amikor Schumacher világbajnokságokat nyert, az egy másik Forma-1 volt. Tesztelhettek szakadásik, a pénzt tolták a játékba számolatlanul. Mást ne említsek, a Ferrarinál csak Schumacher fizetése annyi volt, mint ma egy kiscsapat teljes éves költségvetése. Továbbá figyelembe kell venni azt, hogy a Ferrarinál 4 évig tartott, mire újra felértek a csúcsra, ezzel szemben most eltelt egy szezon és 4 futam, de már ott kaparásznak az élbolyban a Mercivel. Törökországban 3 szabadedzésen 4.-nél rosszabb nem volt, a második legjobb időt futtata a szabadedzéseken, egy ezreddel elmaradva Vettel-től. Ráadásul 3 éves programon vannak a Mercedes-nél, amiből van 15 vagy 16 futam idén, és egy teljes szezon 2012-ben ugyebár. Majd a 3. év végén lehet mérleget vonni. Azért az érdekes helyzet lesz majd, ha versenyt vagy versenyeket nyer majd Schumacher, mert onnatól kezdve az egész mezőny fog leértékelődni.

  • 2011.05.11 17:33:01Bambano

    Keveri Armand: a probléma az, hogy a futamot nem a szabadedzésen nyerik. főleg, hogy nem minden szabadedzésre jönnek ki teljes kapacitással a többiek.

    másrészt meg arra lehetne panaszkodni, hogy a többi csapat hogy, a merci meg másképp hogy, csak a gond az, hogy Rosberg rendszeresen elveri, mint a huzat.

    Az a baja ms-nek, hogy nem a szája íze szerint tervezik az autót, hanem egy egységeset csinálnak, ami elvileg mindkettőjüknek alkalmas kellene, hogy legyen. Rosbergnek jó, ms vezetési stílusához meg nem passzol.

    Ezért gond neki az, hogy itt nem ő fújja a passzátszelet a csapatban, hanem csinálni kell, amit a főnök mond.

  • 2011.05.11 17:38:10egalaB

    Nagyok az elvárások, mert nagy volt a múltbeli teljesítmény, és emiatt nagyobbak a csalódások is.

    De jogosak-e ezek az elvárások? El lehet-e várni valakitől olyan teljesítményt az élet bármely területén, amit tíz évvel korábban, ereje teljében tudott nyújtani, főleg egy akkorihoz képest gyengébb autóval.

    Na és akkor kik kezdi el osztani az észt? Hány vb-t is nyert ez a Johnny Herbert? És Barichello? Milyen emlékezetest nyújtottak pályafutásuk alatt? Megmondóembernek persze könnyű lenni.

    Mellesleg meg az emberek 99.999%-a boldogan verné a seggét a földhöz, ha ilyen idős korában ilyen fitt lenne, ennyi eredmény lenne a tarsolyában, még mindig lenne benne szufla ringbe szállni a vele generációkkal fiatalabb ellenfelekkel is.

    De tessék csak nyugodtan irigykedni és fikázni.

  • 2011.05.11 17:46:08twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX

    Felesleges ilyen mi lett volna ha dolgokkal foglalkozni.
    Most van es nem a mult.

  • 2011.05.11 17:47:18Bambano

    egalaB: hány vb-t is nyert volna Bari, ha nem második sofőr a ferrariban?

    egyébként nem az az elvárás, legalábbis részemről biztosan nem, hogy most hirtelen világbajnok legyen. részemről a józan ész az elvárás, tehát mérje fel helyesen, hogy mennyit bír és aszerint cselekedjen. A görcsös erőlködés nem fér bele az elvárásba. Mondja ki, hogy visszavonul, vagy mondja ki, hogy mostantól az a dolga, hogy az autót fejlessze rosberg alá és ne számítson senki sok pontra tőle, vagy ilyenek.

  • 2011.05.11 17:48:10Is

    2011.05.11 16:49:20tboykaa

    Én is a te véleményed osztom, ha Schumi nem vonul vissza, akkor Massa már nincs a Ferrarinál. Emberségből tette vagy sem, de ez nyilvánvaló.

    Massának idén is kifelé állt a rúdja, de mivel Brazíliában annyi Ferrarit adnak el, amennyit, muszáj volt idénre is betenni.

    Aki pedig azt mondja, hogy Schumi csak annak köszönheti a jó éveket, hogy a legjobb autó volt alatta, és őt tolták előtérbe, annak két dolog:

    1. A Ferrari azért volt olyan jó évekig, mert amikor ő átment a Benettontól, akkor évek szívós munkájával felépítette Brawn és Todt segítségével. Én még emlékszem az első pár Ferraris évére, amikor az akkor gyenge autóval sokkal jobb eredményeket ért el, mint Irvine, és évről-évre egyre inkább ott volt az élmezőnyben. Vagyis a jó autó nem csak úgy ott termett alatta, hanem keményen megdolgozott/megdolgoztak érte. Kíváncsi lettem volna, hogy ha Hamilton nem egyből egy top Mercedesbe ül be, vajon hol van ma...

    2. Ráadásul a kettős lábtörése miatt elbukott egy szinte biztosnak tűnő VB címet az akkor már szuper Ferrarival. És mikor a bukása után a Ferrari megpróbálta Irvine-t nyomni, és VB címhez segíteni, valahogy nem ment neki. Viszont amikor visszatért az utolsó előtti futamra, kacagva, kb. 60%-ot adva segítette győzelemhez Irvine-t és lett mögötte második. Ennyit arról, hogy nem jó pilóta...

    Sajnos ez a 3 év kihagyás valóban sok, de ha alatta lenne egy Red Bull vagy egy Mclaren nyilván más lenne a helyzet.

    De itt is nagy igazság, hogy nincs HA...

  • 2011.05.11 17:49:36Is

    "2011.05.11 17:47:18Bambano
    egalaB: hány vb-t is nyert volna Bari, ha nem második sofőr a ferrariban?"

    Egyet sem...
    Amikor ott volt alatta egy nyerő Brawn, akkor Button nyert. :)

  • 2011.05.11 18:06:22prettyinpink

    szivjon gázt.

  • 2011.05.11 18:07:40Keveri Armand

    A szabadedzést azért említettem mert ott Scumacher az egész hétvége második legjobb idejét futotta. A gyorsaságával tehát nincs gond, az autó meg egyenlőre javuló tendenciát mutat. Ebből még bármi lehet. Egyébként ha Schumacher ennyire rossz, akkor mi van azokkal akik rendre mögötte végeznek??? Nekik mit kellene csinálni vajon? Nem visszavonulni netán?

  • 2011.05.11 18:08:48Camappa

    Ezt a vad baromságot... Felnőtt X generáció, akik jobban tudnak vezetni. Lófa**t, már bocsánat. Egyszerűen nincs mit bizonyítania, mindent elért, hétszeres világbajnok, már nincs meg benne a tűz.

    Ronnie Sullivan nem hagyott ki semmit, mégis rettenetes hullámvölgyei vannak. Stephen Hendryről nem is beszélve.

    Nincs bizonyítási kényszer, ennyi.

  • 2011.05.11 18:17:38Bambano

    Is: "akkor évek szívós munkájával felépítette Brawn és Todt segítségével.": na ezt nem hagyja neki a merci, szerintem, ezen bukik meg.

    Keveri Armand: egy virgin cosworthban nem 7x világbajnok ül. illetve bármit lehet csinálni szerintem, ha az előzetes terveknek az megfelel. üljön be ms a virginbe és mondja azt, hogy ő azért van ott, mert jobbá akarja tenni az autót. Ebben az esetben azt várjuk el tőle, hogy javuló edzéseredmények mellett egyre közelebb kerüljön az elejéhez. De azért közben a saját csapattársát verje már meg...

    Ha meg úgy ül be egy világbajnok autóba, hogy versenyezni akar meg ég benne a tűz meg minden, akkor meg ezt lássuk. Nem pedig azt, hogy hamar megunja és csak vonatozik, meg feltartja a gyorsabbakat és közben másodpercet ver rá az ifjonc csapattárs.

    Szóval én ezt a konzisztenciát hiányolom a nyilatkozatok meg az eredmény között.

  • 2011.05.11 18:18:31sanyix

    jó autó volt alatta csak azért nyert? Hát a benettonos időkről hogy megfeledkeznek, mellesleg a ferrari sem volt végig olyan jó, voltak ott komoly gumbiproblémák (talán bridgestone-michelin), a mclarenek, és anno a williamsekkel is voltak kemény harcok... de ha annyira jó autó volt az a ferrari, a többi ferraris miért nem ért el jószerével semmit?

    Egyszerűen igaz hogy ez a forma1 nem az a mi volt, már a brawn ügyeskedésénél is röhögtem hogy mi ez a fos (a brawn csak azért volt jó mert a fasz szénné korlátozós hülye szabályokat ügyesen kijátszották, aztán amikor lezárták a kiskapukat akkor meg hoppá volt), most is vicc ez a kers meg drs meg előzési zóna... lol az egész f1 mióta úgy 4 éve elborult annak a hogyishívják tatának az agya.
    Lassan már megmondják azt is a pilótáknak hogy hogy kell vezetni.

  • 2011.05.11 18:19:41sanyix

    Egyébként most ugyan az van a redbullal mint amiért anno nyivákoltak a ferrarinál. Bármit csinál bárki, mindig a redbull a nyerő már több mint 1 éve.

  • 2011.05.11 18:38:55Teszt.Elek

    Bambano: Ötletem nincs milyen nyilatkozatokról beszélsz, de majd utánanézek hátha lemaradtam valami nagyképű: Én leszek a bajnok, majd megmutatom nekik jellegű beszólásról.

    Amire én emlékszem, az inkább az ellenkezője, olyasmiről szól, hogy dolgoznak az autóval és remélik, hogy idén még dobogóra is jók lehetnek vele, de ezt is csak meglehetősen szolídan merik remélni.

    Ami pedig a különbséget illeti, az előző versenyen sumák és rosberg között közel se volt akkora különbség amit ne lehetne a versenykörülményekkel magyarázni. cca 10 másodperc egy egész versenytávon (ez körönként olyan .2 mp-t jelent, ami lazán bennevan, ha beragadsz a középmezőnybe, márpedig a merci most még láthatóan nem az a járgány amivel végigvered magad a mezőnyön.

    Jah mellesleg csak azért mert neki már van 7 VB címe, senki nem mondta, hogy a világon nincs más aki hasonlóan gyors, vagy gyorsabb mint ő :) Ettől azonban ő nem válik kissebb versenyzővé, sőt maga a tény, hogy le mer állni versenyezni akkor is amikor nem ő a favorit önmagában sokat elárul.

  • 2011.05.11 18:38:59Opel P1

    no para, majd a Red Bullnál is elmúlik a siker.
    Schumi jó csávó, eddig ő a legnagyobb. A sok fikagép legyen többször világbajnok, mint ő, és akkor kussolunk majd.

  • 2011.05.11 18:41:24random_mark

    Hát igen, mindig azzal jönni, hogy régen a ferrari milyen jó volt, ezért nyert msc. Vettel most a szupersztár, de idén eddig egyszer nem volt olyan gyors a red bull és rögtön nem is nyert. Jól vezet a Vettel egyébként, de nekem nem szimpatikus.

  • 2011.05.11 18:42:34Teszt.Elek

    sanyix: látom az "én most előzök" gomb nem csak nálam veri ki a biztosítékot. Szerintem kéne még "A vetélytársam defektet kap" gomb - szezononként egyszer lehet megnyomni, de bizonyos csapatoknál jöhet a "Csapattársamnak elszúrják a kerékcseréjét" gomb is, amit annyiszor nyomkodsz ahányszor szeretnéd, de mindkét autóban benne van :P

    Ha már lúd, legyen kövér. Miért álljunk meg a verseny mesterséges befolyásolásával olyan apróságoknál mint DRS. Merjünk nagyon álmodni.

  • 2011.05.11 18:43:00jófej csávó

    Nyilván kevesebb motiváló erőt tud meríteni magából az, aki egy sportág legendája, mindent megnyert, amit lehetett, 40 fölött van és pár évet az árnyékban töltött. De ha ehhez még azt is hozzáveszem, hogy Sumi visszavonulásáig mindig a VB címre hajtott, és soha nem a jó helyezésekért, akkor megértem, hogy egy ilyen Mercivel, amit még csak nem is fejleszthetsz szabadon - mint régen a Ferrárikat -, akkor az még kevesebb motivációt jelent. Szerintem látni kell azt, hogy Sumi egy olyan klímában volt sikeres pilóta, amikor kiteljesedhetett, maga is aktívan részt vehetett a fejlesztésekben, és nem csak úgy aláraktak egy teknőt. A pilóták akkor még nem gépek voltak, akiknek minden nyavajás elektronikai kütyü mondja meg, hogy mi a frászt kell csinálni. Sumi esetében még az is előfordult, hogy gallyra ment a váltója, a fél futamot úgy vezette végig, és Hill mögött második lett. Nagy volt az öreg! Nálam mindenképpen a legnagyobb.

  • 2011.05.11 18:46:13narancs66

    K Opel Szerintem senkiről sem lehet kijelenteni, hogy ő volt a legjobb. Pl Lauda nem versenyezhetett Clark ellen. A 2000-es évek elején messze a Ferrari volt a legjobb autó és Schumachernek nem volt komoly ellenfele. A négyek bandája idején 11 vb elsőség volt a pályán.

  • 2011.05.11 18:54:26sage5

    A Tsunami másnapján Schumaher 10 millió eurot utalt segitségül, ez több volt mint amit hirtelen az egyesült álamok kormánya küldött gyorssegélynek.

    Emberségből 5 ös.

  • 2011.05.11 19:04:12Disz/zit

    Csá!

    Szerintem sumi már nem ide való. Én nem voltam ferraris de jól csinálta amit csinált. Viszont ne áltassa magát senki azzal, hogy megint világbajnok lesz.
    Amikor Michael Jordan visszavonult a mezszámát visszavonultatták tiszteletből az egész ligában, erre néhány évre rá megjelenik egy 20 kilóval nehezebb Jordan valami hülye számmal ( mert a sajátját ugye nem használhatja) és ott bohóckodik.
    Nagyjából ez a helyzet Sumival is szerintem.

  • 2011.05.11 19:14:09poronyt

    húú de sok bennfentes van itt...
    ennyien dolgoztatok a Ferrari F1-es Diviziójánál, mint belső tanácsadók akkoriban..
    APÁÁÁÁM mekkora megtiszteltetés itt lenni köztetek, most komolyan...
    én kérek elnézést, hogy bele mertem firkálni az itteni, már már az F1 jövőjét meghatározó eszmefuttatásokba, remélem Börni is olvassa-e sorokat... (lemerném fogadni, hogy igen...egy egész iroda foglalkozik azzal, hogy angolra fordítsa..)űde most jut eszembe minek is? hiszen ha már ott melóztatok, akkor gondolom minden "fluentli inglis...)

    én a kis csökevényes agyammal azt gondolom, hogy a távozás valóda okát kb. 2-3 ember ismeri...

    Sajnálom, hogy most nem megy neki, de sosem lesz akkora pilóta senki az elkövetkező 100 évben... legfőképpen azért, mert évről évre az a tendencia, hogy nem az ember számít, hanem az ami alattad van... és a pilóta félig meddig már csak robot, mert egy begyakorolt mozdulatsorokat kell végrehajtani...

    rakjunk bele mindenkit egy 1970-es évekbeli f1-es csodába és nézzük meg ki mire megy...sajnos ha így fog folytatódni, akkor ... nem is folytatom...

  • 2011.05.11 19:22:25nland

    Bázz... ezen a versenyen az elején elkapták +1 kerékcsere a csapattárshoz képest ami simán megvan 30-40mp...innentől kezdve kb. ugyanúgy mentek...egyértelmű, hogy most jobb volt, mint előtte...az más kérdés, hogy Rosberg még előtte van...de figyeljétek meg egyre közelebb lesz hozzá...nem fogja feladni...

  • 2011.05.11 19:23:33nland

    az autójuk meg max. a 6.helyre volt eddig jó és talán most is csak erre lesz versenyben

  • 2011.05.11 19:25:43blue moon

    Hatalmas szavak: "visszatérését kudarcnak minősíti az emberiség nagy többsége"
    Nem túlzás ez egy kicsit?
    Fontos, szép és hasznos az F1, de azért a világ messze nem erről szól.

    Sumi azért gyenge, mert "hirtelenkedik". Nekimegy a másiknak, simán, kockázat nélkül versenyez, meggondolatlan. Bár nem ezt mondja - mondta - de 7 vb cím után nem azért van itt, hogy ismét győzzön. Unatkozott otthon.

  • 2011.05.11 21:04:41Fernando Alázó

    "Csak akkori főnöke, Jean Todt vagy az ő emlékirataiból fog kiderülni, miért hagyta abba vesztesként."

    Na azért annyit nem kell várni

    [link]

  • 2011.05.11 22:06:44Kitaposom a szuszt

    Szarok rá

  • 2011.05.11 22:11:13TFL

    Hát az nettó baromság, hogy ugyanolyan jól vezet mint régen. Meg az is, hogy egyáltalán eljátszunk a gondolattal, hogy ha nem hagyja abba, akkor lehet megint csak ő nyer. Meg hogy péntekről szombatra fejlődik. Az ember 37 évesen nem hogy péntekről szombatra, de egyik évről a másikra se fejlődik. Ilyen az emberi szervezet, minden lelassul, minden átalakul, mindenféle hülye elemezgetés helyett ezt simán öregedésnek hívják. Megváltozik az élete, gyerekei lesznek, 7 VB cím után csökken a motivációja (hát hogyne csökkenne, vazze). Nem hiába mondják az F1-ben is hogy minden gyereked fél másodpercet hozzátesz az időeredményedhez.
    Már az utolsó két évében sem volt olyan gyors, mint azelőtt, ezért (is) tudta megverni Alonso. Szóval nem kell itt mondva csinált elméleteket gyártani. Nyilván, egyre lassulva is lehetett volna még évekig a csúcson (Fangio megtette), ha nincs az a szerencsétlensége, hogy a lassulásával egyetemben megjelent az F1-ben néhány hozzá hasonló csillogó tehetség, előbb Alonso, aztán Hamilton, Vettel, végül Rosberg, aki igazából már a visszatérését rontotta el.
    Ergo: nem a visszavonulás volt a hiba, pontosan tudta miért vonul vissza, hanem visszatérni volt rossz ötlet. Az ilyen mondvacsinált gondolatmenetektől meg a falra mászom. Mindegy mit, csak írjunk valamit, ha már nincs épkézláb ötletünk???

  • 2011.05.11 22:12:09atiz

    @poronyt: osztom a velemenyed.

    a mostani autokhoz tudas nem nagyon kell, latszik is a mezony tele van kis buzeransokkal.

    erosen ketlem, hogy egy 20 eves autot az uton tudnanak tartani, attol meg az isten mentse meg oket, hogy valaki kitalalja, a kovetkezo szezontol ujra legyen sebvalto a kocsiban.

  • 2011.05.11 22:44:27maczakb

    Uraim! F1-es autót vezet, és nem a pléjsztésönön! Ha ehhez van kedve és kap autót miért ne tehetné?
    Herbertből az irigység beszél.
    Vitathatatlanul ő a legjobb (azt hiszem a vb címeknél nincs objektívebb mérce), de 40 felett már kopottabbak a reflexek, így az lenne a meglepő ha Ő végezne Rosberg előtt rendszeresen.

  • 2011.05.11 22:57:04nyulontul

    Szerintem azt mindenki beláthatja, hogy egy olyan embernek, aki életének nagy részét versenypályán töltötte, a közép mezőnyben autózni még mindig kisebb trauma, mint hétvégenként a TV-n nézni végig a közvetítést.
    Nyilván ő sem így gondolta a visszatérést,de azt az érzést pótolni, mikor egy tizedmásodperc alatt elönt az adrenalin, amint kialszanak a fények, majd amikor odavág a sok száz lóerő... Ezt nem pótolja semmi.
    Azt pedig hogy ki mit gondol róla, nem hiszem, hogy érdekli. A versenyzés számára drog, és bizony szerintem a pályán, harcban fog egyszer elesni, addig nem nyugszik. (bár ne így legyen)
    Az a munka, amit most a Mercedes-nél végez (mert ez még egy épülő csapat) szerintem már nem alatta fog beérni.
    Bárhogy is legyen, ha az év végén visszavonul, akkor azt hétszeresen világbajnokként fogja tenni.

  • 2011.05.11 23:46:39bimmer

    Herbertnek elgurulhatott a gyógyszere.

    Massa 2008-ban simán partiban volt Hamiltonnal , 1 ponttal kapott ki tőle.
    Barrichello teljesen jól megy ebben a mezőnyben, tavaly pályafutása egyik legjobb éve volt, simán hűvösre tette az aktiális zseninek kikáltott, tényleg nagy tehetség Hülkenberget.

    Nehogymár ha Schumi úgy vezetne, mint fénykorában, akkor a 12. helyen szerencsétlenkedne. Nem kell a mai menőket túlértékelni, semmivel sem jobbak, mint a korábbi klasszisok. Ők is kiöregszenek majd, és őket is elverik majd a fiatalok. Schumacher úgy tűnik, hogy túlvállalta magát. Már az utolsó éveiben sem volt annyira jó, mint mondjuk a kilencvenes években, a 3 év kihagyás alatt meg végleg elment mellette a mezőny. Remélem azért egy-két szép eredményt és dobogót összehoz még.

  • 2011.05.11 23:54:05karameldanszen

    évekig volt a csúcson, expert világbajnokságnyerő iparosként vonult vissza, ahhoz képest nehéz villantani, főleg ha a villantás a cél és már nem is élvezi. még fiatal, kitalálhat magának valami még el nem ért életcélt.

  • 2011.05.12 20:34:05Burgi

    Le szólhatják,fikázhatják Schumit ők nemigazi sport emberek!!!!!! Nagy az elvárás mert 7szeres bajnok! Kíváncsi vok Hill v Hekinen esetleg Cultard mit rakna le az asztalra most!!
    Schumi az F1 kiemelkedő alakja és majd akkor szóljátok le ha Vettel v Hamilton esetleg Alonso nevéhez 7vb cím és rengeteg eddig sem megdöntött rekord fűzhető!!!!!
    [link]
    És itt 1 video ahol Schumi ép Sennat és Prostot autózza körbe fiatalon ez még F1volt inkább sofőr függő mint autó manapság ez nem így van inkább autó mint vezetési tudás!!!!!
    El lehet gondolkodni sok szakértőnek!!!! Tiszteletem!!!

  • 2011.05.15 21:19:34Fisk

    Burgi: hol autózza itt körbe Schumi Sennát ÉS Prostot? A videó legvégén megelőzi Sennát, miután a brazil 1 percen keresztül harcolt Prost Williamsével. Prost addigra messze jár...
    Amúgy meg én is hülye vagyok, hogy egy JÓÓÓ Gabesz cikkhez bármit kommentelek.:)

  • 2011.06.14 15:45:43jewdi76

    Ejj, ha Schumi ilyen cikkeken és kommenteken rágódott volna, nem hogy hétszeres világbajnok nem lenne, de F1 pilóta sem. Szerencsére volt annyi esze hogy nem tette.

  • 2011.06.19 08:04:29wartburger

    A MS-t fikázó, kommentekre csattanós választ adott a mostani montreali futamon :)
    UI: Jelenleg pont annyi pontja van Schuminak és Rosbergnek.

Ehhez a bloghoz csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá.

Hozzászólásaidat ezentúl Facebookkal is megteheted!

Belépés

Minden idők

Ilyen a 11 éves agresszorok hokibunyója
Egész pályás letámadás. Az orosz utánpótlásban már úgy verekednek, mint a nagyok, sőt.

Shopline

Travelo utazási ajánlatok

  • Balatonlellei pihenés
    Balatonlellei pihenés Exkluzív apartmanok, európai színvonalú vitorláskikötő, panorámás wellness részleg!
  • Hajóutak
    Hajóutak Látnivalókban gazdag körutazások, az utazás élményével és sok pihenéssel!
  • Last Minute Csomag
    Last Minute Csomag Gyöngyösi kikapcsolódás - legkorábban az érkezést megelőzően 5 nappal foglalható!