Letudtuk a kézis generációváltást
| 2009.12.16. 13:45 - Mártha Bence
Egy kicsit próbáljunk meg elszakadni a kizárólag érmekben gondolkodó, az első 4-5 helyen kívül mindent kudarcként értékelő magyarkodástól, amikor a magyar női kézilabda-válogatott kínai világbajnokságon nyújtott teljesítményét értékeljük. Függetlenül attól, hogy a 9., vagy a 10. helyen végzünk, ennek ugyanis csak annyi tétje van, hogy elmondhatjuk-e helyosztó után: a középdöntők utáni szakaszt veretlenül zárta Mátéfi Eszter csapata.
Nem tagadom, nagyon féltettem a mieinket a világbajnokság előtt. A Világkupán a norvégoktól kapott pofon fájdalmasan hozta tudomásunkra, amit már az olimpiai utáni időszak is jelzett: már nem vagyunk a közvetlen élmezőny tagjai. Tudtuk, hogy nem éremért megyünk Kínába, ráadásul a magyar válogatott négy alapembere (Pálinger, Hornyák, Szamoránsky, és a keret egyetlen zsenije, Görbicz Anita) nélkül, csekély nemzetközi rutinnal rendelkező szövetségi kapitánnyal, és játékoskerettel ment neki a nagyon durva csoportnak, és az annál eggyel durvább középdöntőágnak.
Mátéfi Eszter a 2008-as Európa-bajnokság előtt azt mondta, egyszer szeretne kapitány lenni (akkor segédedző volt Imre Vilmos mellett), és annak ellenére örömmel vállalta el a felkérést, hogy tudta, a közvélemény elvárása nem változik, és a szokottnál jóval gyengébb(nek tűnő) kerettől is minimum érmet remél.
A kapitány elkezdett csapatot építeni, lassan arca, karaktere lett a szinte teljesen új játékosokkal felálló válogatottnak, amely egészen más volt, mint az egy évvel korábban Eb-8. helyet szerzett csapat, de csak a neveket tekintve volt gyengébb nála.
A magyar női kézilabda-válogatott
Európa-bajnokság, 2008 (8. hely):Pálinger – Vérten, Tomori, Görbicz, Szamoránsky, Hornyák, Kovacsicz
Világbajnokság, 2009 (9-10. hely):
Herr – Juhász, Zácsik, Szucsánszki, Tóth K., Bulath, Bódi
Mátéfi nagyon összerakta a csapat védekezését, a világklasszis Pálinger árnyékából kilépő Herr Orsolya pedig olyan vezére lett a csapatnak, amilyen Pálinger sem tudott lenni az Eb-n. Korábban a magyar válogatott inkább virtuóz támadójátékával, és egyéni villanásokkal érte el sikereit, ami nem véletlen, hiszen az állomány erre tette alkalmassá. Ez most egy egészen más keret, itt sokkal nagyobb szerepet kap a csapat, az összhang.
A támadásaink néhol pont úgy becsődöltek, mint az Eb-n, de a csapat védekezése annyival jobb volt, hogy - szemben a 2008-as tornával - Kínában egyszer sem alázták meg a kisebb nevekből álló, de nagyobb szívvel harcoló magyar válogatottat.
Az már a csoport ismeretében valószínű volt, hogy 0 ponttal kezdjük a középdöntőt, de végül csak a Világkupa-győztes románok vertek el csúnyán (a vb mélypontja volt), az olimpiai bajnok norvégok ellen viszont a hajráig vezettünk, miután az Eb-n 14 góllal döngöltek a parkettbe. A középdöntőben kibrusztoltunk egy döntetlent az Eb-második spanyolokkal, majd egy félidőnyi álomjáték után kipukkadtunk, és pontot vesztettünk Dél-Koreával szemben.
A csapat méltatására talán elég annyi, hogy a világ élvonalát magába foglaló ágról bejuthatott volna az elődöntőbe, ha a két döntetlen helyett két győzelmet hoz. Voltak a rutintalanság számlájára írható butaságaink, kicsit lyukas is itt-ott a csapat, de a világbajnokság hozadéka függetlenül a csütörtök hajnali mérkőzéstől (figyelem, időpontváltozás miatt reggel 6.30-kor játszunk Ausztriával!) egyértelműen pozitív.
A torna előtt azt szerettem volna, ha a vb után kijelenthetem, a 20-22 éves játékosokra épülő csapat az olimpiára éremesélyes lehet. Hát tessék.



Kommentek
2009.12.16 14:10:47reader613
hajrá csajok
2009.12.16 14:43:43Bambano
Ez azt is jelenti, hogy a Görbicz féle társaságot leírták?
2009.12.16 14:47:06lg
Innen a vb színhelyéről csak azt tudom mondani, hogy ez egy nagyon korrekt írás.
A szurkolók egy része (a netes hozzászólásokat olvasva) egyértelműen a csapat mellé állt, a kisebbik része viszont még mindig csak és kizárólag éremben tud gondolkodni.
Az azonban biztos, hogy a vb előtt magukat aranyérmesnek kikiáltó románok a legoptimálisabb esetben is csak 1 hellyel végezhetnek előttünk (persze, egy rosszabb forgatókönyv szerint három hely is lehet a különbség.)
Végezetül remélem, hogy az MKSZ is látja Mátéfi Eszter erőfeszítéseit és hagyja dolgozni, uram bocsá' még nagyobb támogatást is ad a csapatnak. Mondjuk a szövetségi elnök a következő világversenyen ne maradjon otthon...
2009.12.16 14:58:01caralho voador
Azért a zseni kategóriába nálam Pálinger Kati is belefér. Amúgy jó írás. Csak egy megjegyzés: legalább sport témájú cikkekben ne használjuk már a 'magyarkodás' kifejezést, mert értelmezhetetlen és undorító.
2009.12.16 15:01:12Papp Sanyi
Nem szabad elmenni a minden meccsen tömegével előforduló technikai hibák mellett. Ilyenekért ifi szinten megbüntetik az embert, nemhogy felnőtt válogatottban.
A védekezésünk megfelelő volt, de amit támadásban produkáltak néha az elkeserítő volt. Nincs normális beállósunk (szerintem Szamoránsky sem minőségi játékos), a szélsőink Vérten kivételével nem ütik meg a nemzetközi mércét. Tomorit már nagyon régen el kellett volna felejteni, én még nem láttam jól játszani (de még átlagosan se gyakran). Bulath kellemes meglepetés volt, remélem továbbra is hozza ezt a formáját. Hornyákot nem kéne erőltetni, ő sem válogatott szint. Szucsánszkinak még sok a kezdő irányítói poszt, ide kell Görbicz. Kapus poszton jól állunk (Pálinger, Herr).
2009.12.16 15:03:16dankin
Minden csapatunk csak is annyi amennyi az orszag amit kepvisel ,se tobb se kevesebb.
A nemzetkozi merce az mindig egy mertekegyseg
amirol illik tudomast veni meg ha nem is olyan
amilyenek mi szeretnenk valojaban.
2009.12.16 15:30:02Sokorai_Atala
Nagyon szimpatikus csapat, reálisan látó edzővel. Remélem együtt maradnak, s talán ha csak egy-két sztár kerül vissza, töretlenül haladnak előre, egyfelé húzva.
2009.12.16 15:36:23Veér Farkas
1. Ha már újságírásra adtad a fejed, miért nem tanulsz meg írni? Mert most nem tudsz.
(Mondjuk alap: vagy és és elé csak tagmondatokban teszünk vesszőt, felsorolásban nem. Annak meg nézz utána az általános iskolai nyelvtankönyvedben, hogy miről ismerszik meg egy tagmondat).
2. Éremesély? Miért, már a 9-10. helyre is osztanak érmet? A legutolsó vb-n mintha 8. lett volna az a válogatott, amiben azért tényleg klasszisok játszottak.
Ez a válogatott ebben az összeállításban 7-8. helynél jobbra esélytelen bármilyen komoly tornán.
(Az mondjuk tényleg érdekes, hogy a spanyolok elleni x eredménynek számít, ugyanis a spanyol csapat még 3 évvel ezelőtt is a kötelezően verendő együttesek közé számított.)
2009.12.16 15:43:06Veér Farkas
2009.12.16 15:01:12Papp Sanyi:
Jobbszélünk tényleg nincs, balszélsőkből viszont Vértennel egy szinten van Juhász Gabi meg a most a Pannon-kupán elszenvedett kéztörés miatt nem kerettag Vincze Melinda is. Most, hogy nincs Görbicz, akivel lassan egy évtizede együtt játszanak, Vérten sem tudott villogni.
Tomori tényleg csak az ETO-ban tud (néha) jól játszani. Beállóban meg Balogh Barbarát kár volt itthon hagyni, nem egy Kulcsár Anita, de még mindig a legjobb a bő keretből.
2009.12.16 15:45:06Szenszej
Papp Sanyi: Abban igazad van, hogy Vérten a Győrben remek játékos, de most szabotőrként játszott! Tomoriról pedig sosem tudom eldönteni, hogy szándékosan játszik ilyen rosszul, vagy tényleg ez a legjobbja.
Szerintem nem szabad szó nélkül elmenni amellett, hogy a magyar női kézilabda sztárcsapatából csak Herr Orsolya nyújtott értékelhető teljesítményt! (neki lehet ez személyes ambíció, mert végre klub és válogatott szinten is kiléphet Pálinger árnyékából) Vérten és Tomori nélkül is sokkal jobb játékunk volt, Pálinger, Hornyák és Görbicz fáradt-tanul-sértült... Remélem nem valami hatalmi és/vagy érdekharc áll a háttérben!
2009.12.16 15:49:49Szenszej
Nekem ez sokkal szimpatikusabb csapat volt, mint, amit az utóbbi években láthattunk! Ezeknek a lányoknak végre tudtam szurkolni és remélem ezt az utat követi majd Mátéfi Eszer (ha engedik...). Pálingernek meg kell köszönni és el kell ismerni eddigi teljesítményét. Hornyákot el kell felejteni! Világlegjobbja Anita pedig olyan sérülékeny szegény, hogy inkább ne is terhelje magát a válogatottal! :) Sok sikert a Győrnek!
2009.12.16 16:01:09Bambano
Szenszej: "Remélem nem valami hatalmi és/vagy érdekharc áll a háttérben!": pontosan ezt akarom én is firtatni, a cikkben szerepel, hogy az előző társaság egyéni teljesítményekre, meg egyéni villantásokra épült, ez meg csapatmunkára. Ami nagyjából 180 fokos fordulat az edzői felfogásban, így lehet, hogy nem betegség meg fáradság a valós ok, hanem az, hogy nem férnek bele az új edzői felfogásba.
2009.12.16 16:01:13jojoka
Papp Sanyi
Te miről írsz?? Hornyák egy fantasztikus játékos lesz 1-2 éven belül. Ugyanígy Tomori.
2009.12.16 16:01:16alolkabolka
Görbicz-et ha csak a hetesekre betolják akár kerekesszékben is, (játszania egy percet sem kellett volna) meg lett volna az elődöntő.
2009.12.16 16:06:10Papp Sanyi
jojoka: Akkor azután legyenek majd válogatottak, miután bekövetkezett a jóslatod.
2009.12.16 16:11:39Alex Burgess
az ilyen szövegeket de utalom, dobáljál tolószékből heteseket, hajrá
2009.12.16 16:53:50Veér Farkas
2009.12.16 15:45:06Szenszej:
Herr Orsi egy ideje már nincs klubszinten Pálinger árnyékában, mivel másik klubban véd.
Egyébként én jobban szeretek olyan csapatnak szurkolni, amelyiknek esélye van (meg olyankor, amikor közvetíti valamelyik elérhető csatorna, a mocskos kurva anyját azoknak, akik átengedték a vb közvetítését a szinte sehol nem fogható DigiSportnak). Görbicz és Pálinger zseni ebben a sportágban, amíg lehet, rá kell őket beszélni a válogatottságra.
2009.12.16 16:01:13jojoka:
Hornyák már öreg ahhoz, hogy akármikor fantasztikus játékos lehessen. Tomori még lehetne, de nem látom benne azt, hogy akarna.
2009.12.16 16:01:09Bambano:
Görbicz a Győrben sem játszik tavasz óta, tehát biztosan sérült.
Mellesleg nem olyan játékos, aki ha nem tenne meg mindent a csapatért.
A baj az, hogy a balátlövőink hangulatemberek (Tóth Timi, Tomori Zsuzsa - Zácsik talán nem ez a kategória, 19 éves, belőle lehet még valami), ha megy nekik, megy, ha nem, akkor viszont nagyon nem, jobbátlövőnk egyáltalán nincs, a jobbszélünk nagyon gyenge (hol van már, amikor Lovász Zsuzsiék Pálffy Zsuzsával világszínvonalú teljesítmény nyújtottak ott...), rendes beállósunk szintén nincs, az irányítóink egyike nem ez a szint, a másik meg augusztusban volt 18 éves... (és bár jó, de nem az a szint, ami Görbicz volt 18 évesen).
Balszélsőből, kapusból jól állunk.
Hát ez most a csapat.
2009.12.16 16:54:33Veér Farkas
-ha
2009.12.16 17:14:38EasyFriend
Szerintem a cikkben is leírt körülményeket is figyelembe véve remekül szerepelt a csapat. A lányok fiatalok, ennél csak jobbak lesznek. Sok hiba szerintem egyértelműen a rutintalanság számlájára írható. Zácsik szerintem felveszi a versenyt a vele egyidős Görbicz-cel.
2009.12.16 17:19:56Pályaelhagyó autóversenyző
ja nem az a szint, a remego kezu fiatal gorbicz miatt buktunk ket dontot vilagversenyen, meg amiatt a ket hulye edzo miatt, aki ezt nem vette eszre. baromira hianyzik meg egy 18 eves gorbicz.
nemzetkozi szinten ez a csapat jelenleg egy kalap ..., es az is marad, ha szucsanszkybol meg zacsikbol nem lesz hirtelen vilagsztar.
lehet mondani, hogy ennek a csapatnak a vedekezes meg az osszjatek az erossege, csak nehez elkendozni az igazsagot, miszerint nem tudnak loni.
en nagyon szurkolok nekik, de erem egy darabig nem varhato, donto meg plane.
2009.12.16 17:40:20makossy
Értem én kedves cikkíró, hogy mit mondasz, de a bevezetődben az egyik mondat szerintem kicsit erős nekem. Magyarkodás? Szerintem igenis is kudarc egy 4-5 hely női kézilabdában. Mondom ezt annak ellenére hogy tudom kik és miért nem voltak ott a csapatból. Lehetne tapsikolni egy 5 helynek mondjuk biatlonban a téli olimpián, vagy akármilyen télisportban. De kézilabdában? Szerintem joggal lehet némi elvárása az embernek a lányokkal kapcsolatban. Úgy nem érdemes kimenni világversenyre, hogy célozzuk meg mondjuk a kilencedik helyet. A másik pedig hogy ez a VB arra volt jó, hogy elkezdett csapatot építeni? Pompás! Mintha egy pannon kupa lett volna, olyan értéket adott a kedves cikkíró egy "holmi világbajnokságnak", ami úgyis van minden második évben.
Végül meg elkezdett csapatot építeni dejó, kár hogy nem ez lesz a gerince a csapatnak a következő világversenyen (senki nem mondta le véglegesen a válogatottságot tudomásom szerint). Akkor majd megint lehet, hogy "hát más volt az összeállítás a legutóbbi eseményhez képest blablabla de azért nagyszerű eredmény ez a 13 hely, mert ugyan Kongó és Brazília előttünk van de az elnök-kupát mi nyertük"
Csak így tovább lányok és T. cikkíró! Bravó
2009.12.16 18:14:38Szenszej
Veér Farkas:
Valóban tévedtem, pedig láttam is nemrég védeni, de valahogy... :D Akkor innen már szent meggyőződésem, hogy a a győri játékosok tudatosan szabotálták a VB-t, akik lemondták azért, akik a értékelhetetlenül játszottak azért... :)
2009.12.16 19:32:19vaze
persze, lehet érmes elvárás játékosállománytól függetlenül, azt majd lehet mindig bosszankodni, neadjisten a lányokat szidni, hogy ilyen bénák. Aztán: egy új csapat építése nem egy hétvégi torna feladata, évekbe telik. Aztán úgy írsz, mintha Mátéfi tehetne arról, hogy a jelenlegi legjobbak lemondták a válogatottságot! Ugye azért nem baj, hogy a helyükre kivitt valakit? Ennyi képtelenséget egy hsz-be sűrítve már régen olvastam!
2009.12.16 20:01:44rio
A noi kezilabdanak nagy hagyomanya van magyarorszagon, teli nagy nevekkel, nagy egyenisegekkel!!! Ez nem magyarkodas, nekunk erem kell!!! Mert tehetsegesek vagyunk, es jar nekunk.
2009.12.16 20:04:25viki1978
Én meg úgy gondolom ,ha egy sportoló elindul bármilyen versenyen akkor ott győzni akar. Ha nem az első helyet szeretné akkor az nem sportoló. Tehát az ,hogy megcélozzuk az akárhányadik helyet hibás felfogás. Persze lehetnek jobbak tőlünk ,de mindíg a maximumot kellene nyújtania mindenkinek. A bajnokságnak meg elégnek kellene lennie ahhoz ,hogy eldöntse az edző kit válogat be. Nem lehet csapatot építeni egy világversenyen. Oda úgy kell kimenni ,hogy minden poszton 100%-os mindenki. Bár a brutális technikai hibákból arra is gondolhat már az egyszerű néző ,hogy a kézilabda nem nőknek való sport:)
2009.12.16 20:12:50Veér Farkas
2009.12.16 17:19:56Pályaelhagyó autóversenyző:
Mondjuk ha valaki síkhülye a kézilabdához, az talán jobb lenne, ha hallgatna.
Ha Görbicz nincs, az egyik döntő (vb, 2003.) közelébe sem kerülünk. A másik esetben (olimpia, 2000.) meg ott sem volt (még bőven az ifiben játszott akkor, 17 éves volt).
Ja, a két szar edző.
Melyik kettő is?
Mert döntőt Mocsaival buktunk kettőt (1 olimpia, 1 vb), Laurenczcel 1-et (vb), de mondj egy edzőt rajtuk kívül, akivel az elmúlt 20 éveben eljutottunk ennek akár a közelébe is.
2009.12.16 17:14:38EasyFriend
Szeretem Zácsikot is, de egyszerűen egy jó kezű átlövő, Görbicz ellenben egy zseniális irányító. Van néhány kategóriányi különbség.
2009.12.16 18:14:38Szenszej:
Pálinger a tavalyi Eb-után már mondta, hogy lemondja a válogatottságot. 31 éves, gyereket szeretne, meg ilyenek. Meg elég sokat játszik ahhoz, hogy fáradt legyen egy minden jelentőség nélküli vb-hez. Ez tényleg olyan világesemény, amit a csapatok többsége nem vesz komolyan, csak csapatépítésnek tekinti (lásd Dél-Korea, Oroszország, Norvégia, Franciaország - hogy ezek még így is ilyen erősek, az más kérdés).
2009.12.16 20:18:35mucsai
Papp Sanyi és Veér Farkas, szigorúak vagytok, de a kézihez buták.
2009.12.16 20:20:25mucsai
Szenszejre is vonatkozik.
2009.12.16 21:13:22Veér Farkas
2009.12.16 20:18:35mucsai:
Mi van, öcsi, szabadnap van a bolondokházában, és géphez fértél?
2009.12.16 21:54:28zly
Abszolút egyetértek Papp Sanyi első kommentjével, egy a gond, rengeteg a hibánk támadásban. Amúgy egy bármilyen magyar válogatott esélyes bárki ellen a világon, hiszen nem ma kezdtünk el kézilabdázni. Ha csak a 100%-os ziccereket és a heteseinket belőjük ezen a vb-n, ami azért nem olyan világrengető feladat, akkor most minimum az 5-ik helyért játszanánk.
A múltat meg kár feszegetni. Igen, a Mocsai későn kért időt az olimpiai döntőben, és ez is közrejátszott a vereségben, de soha nem az edző bukja el, vagy nyeri meg a meccset.
2009.12.16 22:05:31Hefe
Azt azert nem nehez meglatni, hogy egyszeruen elfogytak az atlovoink. Anelkul meg nincs sok keresnivalonk semmilyen tornan.
Miutan mar nincs Radulovics, Farkas, Kulcsar szintu atlovonk, egy Gorbicz szintu klasszis eppen eleg volt arra, hogy a 4-5. hely kornyekere elerjunk. Miutan most nem volt Gorbicz sem, igy Palinger is lemondta a tornat, nyilvan volt jobb dolga mint egni.
Lehet jonni azzal, hogy milyen jo a vedekezesunk, de ez inkabb azt jelenti, hogy az ellenfel tartalekolt ellenunk, vagy latta hogy fizikailag kifulladoban vagyunk es a vegen hengerelt.
Szoval nincs itt generaciovaltas, csak sullyedes van. Ugyan nezzuk mar meg kik vannak a 8. hely kornyeken, meg mogotte? Ezeket a csapatokat nagyjabol husz gollal kellett vernunk ot eve is, most meg szepen kozelitunk felejuk.
Vegszokent erdemes megnezni a VB eddigi statisztikajat, hol van a cikkiro szerint Palinger arnyekabol kilepo Herr a kapusok listajan, vagy van-e egyetlen lovonk is a legjobbak kozott, ahol tobbek kozott angolai, tuneziai, japan, kongoi, argentin, elefantcsontparti is van a legjobb 12 kozott.
http://en.wikipedia.org/wiki/2009_World_Women's_Handball_Championship#Ranking_and_Statistics
2009.12.16 22:36:16zly
Hefe, ha Kulcsár (nyugodjék békében) szintű átlövőről beszélsz, akkor ezen mondatod után nem is érdemes továbbolvasni a véleményedet, mert én speciel valahová a halvány lila fing kategóriába sorolom. Anita a világ egyik legjobb beállója volt.
2009.12.16 22:36:50histar007
Reméljük tudnak majd kiegyensúlyozattan játszani, és nem lesznek meccsek között akkora ingadozások (lásd Olimpia). Legyen egy beton védelem, utána lehet támadni is. De hosszútávon a védelem nyeri a meccsekek javát.
2009.12.16 23:03:46Veér Farkas
2009.12.16 22:05:31Hefe:
Mondjuk Kulcsár épp beállós volt, nem átlövő, de olyan szintű játékosunk tényleg nincs. De más válogatottnak is elvétve.
Balátlövőből nem állunk rosszul, jobbátlövőnk egyáltalán nincs, jobbszélsőnk meg említésre méltó nincs.
És azért nézd csak meg, ki hol van, a románok pl. a 7. helyért játszanak a németekkel. Pedig kurva jó csapat (jó csajokkal, de ez az én egyéni ízlésem). A dánok az 5. helyért Dél-Koreával. Egyik sem olyan csapat, akiket 20 góllal kellett vernünk, mind olyan, akikkel játszva erősen kétesélyes volt a meccs.
Az a helyzet, hogy az első 10-ben nagyjából ugyanazok vannak 20-25 éve, kivéve talán a spanyolokat, akik most jöttek fel. Nézd meg, előttünk azért mind nagy kézis nemzetek vannak.
De a dánok pl. ki sem jutottak az olimpiára tavaly, pedig az előtte lévő 3-at ők nyerték.
2009.12.16 23:23:54ampelmann
kurnám
2009.12.16 23:44:54kabar10
Üdv mindenkinek!
Sikerült végigolvasni a témával kapcsolatos írásokat.
Szóval!Nincs itt semmi baj! A mostani csapat erre volt képes, és ez csak az aktuálisan pályán lévő játékosok jó formájának köszönhető, és annak, hogy esetleg az ellenfelek is keresik a Londoni olimpiára a a legkedvezőbb stratégiét.
Tudom még korai erről beszélni, de a Dél-Koreai csapat a legjobb bizonyíték, hogy ez hogy is működik.
Na,de! Nem kell itt nagyon -nagy okosság ahhoz, hogy a mostani lelkes csapatot, na és Mátéfi Esztert aki tényleg jól öszerakta a védelezést, össze kellene gyúrni azokkal az emberekkel akik itthon maradtak bármilyen okkal.
Nem akarok senki kommentjére reagálni, de szerintem az a csapat ahol nem szerepel Görbicz és Pálinger_akik teszem hozzá bárhová a világon beférnének- az a csapat már pszichológiai hadviselésben sem lehetnek előnyben.
Képzeljük csak el-bár lehet nem jó a hasonlat- de , ha a Barcelónában kihygynánk azt a pát sztárt akiket azért igazoltak hogy hozzák a meccseket akkor mi lenne.Ha nem mennének el a meccsekre az ellenfél is megnyugodna, hogy nem kell olyan emberekkel küzdeni, akit úgy sem tudnak kontrollálni.
Ettől függetlenül amit a mostani csapat elért az nagyon szép. A többi már csak hab a tortán.
Azt azért még ide kell hogy írjam azok kedvéért akik az eddigiekben szerepelt játékosokat nem találják jónak, hogy azért meg kell próbálni összegyúrni őket, mert akkor Londonban komoly esélyünk lehet.
Akikre gondoltam: Pálinger,Herr
Vérten,Tóth Timi,Zácsik, Szucsánszki( ők ketten akkora érnek majd klasszissá),Görbicz, Kovacics (óriási tehetség), Szamoránsky, Szabó Vali,Tóth Kati,Bódi
A többi helyre szerintem Mátéfi talál jó embereket, és Londonból az aranygéppel jönnek haza a lányok!Sztem van rá esély!! Hajrá lányok, hajrá Mátéfi Eszter!!
2009.12.17 00:12:51Hefe
Veér Farkas, nem az elottunk levokrol irtam hogy husz gollal kellene vernunk oket (foleg nem Koreat meg a danokat), hanem akik most eppen a 8. hely utan vannak.
2009.12.17 00:17:33kabar10
Hefe!
Szerintem az előttünk álló 4 csapatot is meg tudnánk szorítani, mint ahogy az eredmény is mutatja, de egyelőre nem realitás, hogy egy norvég vagy egy orosz csapattal partiban legyünk.
Majd egy-két év múlva.
Lesznek olyan jók addigra a lányok!
2009.12.17 00:22:21TheDude
Hajrá csajok!
2009.12.17 00:28:36kabar10
Végre egy szurkoló!
Bár a szakmai kommentek jobban érdekelnek, de amint látom amióta írtam valahogyan nem válaszoltok!
Vagy valamilyen szinten igaz dolgokat írtam?
2009.12.17 00:43:57Hefe
zly, ez egy modositott hozzaszolas volt, Kulcsart utolag raktam bele.
Nem kell elolvasnod a hozzaszolasaimat, a magam szorakoztatasara irom azokat nem masoknak.
2009.12.17 00:49:01Hefe
Kabar,
nem hiszem hogy ki-ki meccsen meg tudnank verni a VB-n elottunk vegzoket. Ez egy folyamat, amit egy meglepoen jo nepsport cikk igen jol elemez:
http://www.nemzetisport.hu/kezilabda/miert-hagytuk-hogy-igy-legyen-2008933/
2009.12.17 00:57:12kabar10
Oké!
Értem a dolgok miéntjét, de szerintem a csapat és akik még ide tartoznak vannak olyan jók, ja és egy jó edzővel, hogy ot legyenek a négy között a következő versenyen.
És azokkal akik itthon maradta, bármi okból, azokkal, versenyben lehetünk az elittel.
Jó koncentráció, és jó vezető kérdése, aki bármikor be tud szólni és tudja irányítani a csajokat. Nem úgy amikor anno az olimpián, amikor ez nem így volt!!4 Mert akkor sok játékos okosabb volt mint az edző!!!
2009.12.17 01:17:20Veér Farkas
2009.12.16 23:44:54kabar10
Kicsit sok irányítót raktál be, ellenben jobbátlövőt egyet sem, közepesnél jobb beállóst szintén (bármennyire is szeretem Szabó Valit vagy Szamoránskyt), Bódi meg nagyon gyenge jobb szélen.
És pont ezek a posztok azok, ahol 2-3 éve már nincs igazán senki.
Konkrétan a norvégokkal pariban (NEM parti) voltunk vagy 40 percig. A románoktól ellenben csúnyán kikaptunk, és a németekkel ugyan nem játszottunk, de nem mi lettünk volna ott sem az esélyesek.
2009.12.17 00:12:51Hefe:
Most épp a 8. hely után vannak pl. az osztrákok, akik szintén velünk egyforma erőt képviselnek régóta (1-2 gól különbséggel vertük őket, vagy ők minket).
Meg ott van még Kína, akik Dél-Korea után a második legerősebb ázsiai csapat régóta, és az Afrika-bajnokság győztese, Angola (ne feledjük, hogy Afrikában is jön föl a kézilabda, ahogy Brazíliában is), akik a legutóbbi vb-n 7.-ek lettek - az akkorra teljesen hitehagyott magyar csapatot is verve.
(Hogy mondjuk focira váltsunk: 20 éve a németek 10 góllal verték volna a finneket. Most meg a finnek megverték őket tétmeccseken a vb-selejtezőben. A világ fejlődik, de aki régen a csúcson volt, az sokat már nem tud, aki ellenben alul, az bőven tud még.)
Bár akkor is ezért a helyért mehetnénk, ha legyőz bennünket Spanyolország és Korea, azért az X mégiscsak szebb (és még szebb lett volna, ha Korea ellen 5 perccel tovább bírjuk erővel). Nem mindig az eredmény a lényeg, az is jó, ha szép a játék.
Szeretem ezeket a lányokat, és minden tisztelet nekik, de ennél sokkal többet sajnos nem tudnak, az előttünk végzettek tényleg (ennyivel) erősebbek. És amíg a klasszisaink hiányoznak, ez így is marad.
2009.12.17 01:42:14Hefe
Veér Farkas,
az igazsag az, hogy az osztrakok mar regen lemaradtak tolunk:
"Az osztrák női csapat legutóbb 2001-ben szerepelt hasonlóan, akkor a hetedik helyen végzett a vb-n. Azóta viszont a tízbe sem sikerült bekerülnie, így szémukra ez a mérkőzés tétje. Szép lassan csúsztak lefelé a lejtőn (2003: 11., 2005: 13., 2007: 16. hely), amelyen a jelek szerint most sikerült megállniuk. A kontinensbajnokságokon sem villogtak (2002: 9., 2004: 10., 2006: 10., 2008: 15. hely), a köztes két olimpiáról, (2004, Athén és 2008, Peking) pedig lemaradtak."
http://www.nemzetisport.hu/kezilabda/szucsoui-bucsura-varva-vasarlas-edzes-video-2010446/
2009.12.17 01:43:51Hefe
Kabar, egyetertek: jo edzo kellene. Hajdu minden volt csak edzo nem. Ha a hangadok nem veszik at a csapat iranyitasat, semeddig nem jutottak volna az olimpian.
2009.12.17 04:41:09Veér Farkas
2009.12.17 01:42:14Hefe:
Nézd meg az egymás elleni eredményeinket.
2009.12.17 05:00:36Élőfa
Akkor néhány apróság:)
1. Nem adtunk el több labdát, mint a legjobb négy csapat.
2. Az átlövőink kilenc méterről jobban lőnek, mint az elődöntősök közül a spanyolok, a franciák, vagy a norvégok. A norvégok keveset lőnek át, és nagyon rossz hatékonysággal. Mi 40 százalékkal lövünk kilenc méterről, a norvégok 23!!!.
3. Tomori Zsuzsi pocsék százalékkal lő, ez tény. Viszont ő a legjobb védőnk, ő szerezte a legtöbb labdát védekezésben, ő blokkolta legtöbb lövést, és általában oda teszik védekezésben, ahol a legkeményebb ellenfelek várhatók. Tomori gólpassz/eladott labda mutatója: 19 gólpassza, 10 eladott labdára.
A többieknél ugyanez:
Szaninál ez 20/19, Zizi 15/19, Misi 6/15, Bulath 10/10, Tóth Timi 10/12. Tóth Kata 3/11
Magyarul: Tomori a második legtöbb gólpasszt adta, holott a lövőformája miatt kevesebbet támad, és a gólpassz/eladott labda mutatója kiemelkedik a magyar csapatból. (A jó irányba, kedves szarkazmusra hajlamos, de a számokkal csak távoli ismeretségben lévő barátaim;) )
És igen, még egyszer: a lövő formája rossz. Nagyon rossz. De ettől függetlenül még rengeteget tud segíteni így is a csapatnak.
2009.12.17 05:59:17csatoimi
Hajra, Magyarorszag!!! Ugyesek voltatok lanyok!!! Csak igy tovabb!!! Azert Gorbicz Anitara meg szuksegunk lesz.
2009.12.17 07:22:39delpierofan
Pár észrevétel.
Az otthon maradt sztárok nem illenének bele az új rendszerbe? Egy kapust (Pálinger) aztán nagyon nehéz "beépíteni", Görbicz esetében pedig nincs az a rendszer amibe nem férne be, legalábbis nem kellene hogy legyen.
Sajnos mostanában nem volt lehetőségem követni a női kézit, ezért lenne pár kérdésem is.
- Mehlmann végleg elveszett? Egytornás játékos volt?
- Mi a helyzet azzal a csajjal, aki 1-2 éve Romániába igazolt? Szégyellem, de nem jut eszembe a neve, asszem valami Gabi volt.
- Tápai? Nem elég jó a válogatottba?
2009.12.17 08:31:41Élőfa
1. Pálinger nem szeretne már részt venni a londoni olimpián, ezt egyértelműen elmondta többször.
2. Görbének helye van a csapatban, ezt nem is kérdőjelezte meg szinte senki (a szakemberek közül pedig aztán végképp senki.).
3. Mehlmann még az Aalborg játékosa, de nem játszik. Szült, és azóta még nem tért vissza a pályára.
4. Szűcs Gabi ritkán játszik a Valceában, akkor is inkább csak védekezik. De ősszel sokszor csak a padot vagy a lelátót melegítette. Mátéfi ezért nem hívta be első körben. Ha a pletykák igazak, Hornyák Ági lemondása után hívták Szűcsöt, de ő állítólag inkább megsértődött, és ezért nem jött, így került végül Szekeres a keretbe. Ha ez igaz, akkor alighanem Gabi kijátszotta magát a keretből hosszú időre.
5.Ha jól tudom, Tápai egy az első osztályba idén feljutó francia csapatban szerepel, tavaly Dániában szinte csak perceket kapott, ő egyelőre a közelében sincs a keretnek.
2009.12.17 08:44:55Glendalough
Lelkes műkedvelőként és az ÉPÜLŐ magyar női kézilabda válogatott (lelki) támogatójaként legyen szabad néhány apróságot megemlítenem:
1. a VB során két csapattól kaptunk ki, mind a kettő előttünk végez (nem úgy, mint a franciák, akik a döntőért játszanak, és a 15. helyezett brazilok megverték őket az első meccsen)
2. két döntetlent játszottunk, mind a két csapat előttünk végez. Tudom, a sportban - és sok másban - nincs "ha", de ha ezt a két döntetlent nyerjük, akkor négyben vagyunk!
3. Lehetne sorolni, hogy ki hiányzott ill. ki nem való a válogatottba, de el kell fogadni: ez a jelenlegi magyar válogatott (http://handball.hu/team/nat/magyarorszag/), amiből Mátéfi Eszter CSAPATOT csinált.
2009.12.17 10:34:36moonclown
Látom azért egyesek évi 2 kézimeccset látnak.
Tomori nem rossz a Győrben nem egyszer nyújtott világklasszis teljesítményt.
Szucsi-ról nem is beszélve, a Fradit évek óta ahátán viszi.Görbe világklasszis, de az is tény hogy Szucsival 2 dudás...
2009.12.17 11:19:48zsolt200
vaze, teljesen egyet értek!
rio, "nekunk erem kell!!! Mert tehetsegesek vagyunk, es jar nekunk." Kinek? Max a lányonak jár érem, de neked biztos nem!
Hajrá lányok, szerintem nagyszerű teljesítmény volt, a következő világversenyen tényleg mindenki ellen esélyes a csapat!
2009.12.17 11:22:46zsolt200
Ja, és tényleg nincs ha, de ha ezt a két döntetlent a lányok akár csak egy góllal nyerik, akkor négyben vagyunk, és akkor egy csomó pesszimista, önző hozzászólónak teljesen más lenne az álláspontja, véleménye. Na ez az undorító magyarkodás!
2009.12.17 14:54:08EasyFriend
Én remélem, Görbicz vissza fog térni legalább Londonig. Persze jelenleg senki nemigen mérhető hozzá a csapatból. De azért legyünk már egy kicsit türelemmel és várjuk ki, hogy milyen tendenciát mutat ez a keret. A fő ereje ugyanis szerintem nem a védekezés vagy az összjáték, hanem az átlagéletkor.
2009.12.18 01:36:21A nick már létezik
2009.12.17 08:31:41Élőfa:
Hát cimbora, a számok ezek szerint semmit nem jelentenek, mert a szar norvégoktól pl. elég szépen kikaptunk, a spanyolokkal ikszeltünk, azéárt meg csak hálásak lehetünk, hogy az oroszok meg a franciák elkerültek bennünket.
Szóval ezek a statisztikák a hülyék szórakoztatására biztos jók, viszont a meccseken egy dolog számít: a végén kinek a neve mellett áll nagyobb szám a lőtt gólokat tekintve.
Az összes többiben kilométerekkel verheted a világ összes csapatát, ha ebben az egyben alulmaradsz.
És mi alulmaradtunk.
2009.12.18 02:04:58A nick már létezik
2009.12.17 08:31:41Élőfa:
+ Tápai irányító, jó irányítónk meg van elég.
Ez mondjuk az ő szerencsétlensége, mert mindig állt előtte legalább 2 nála jobb (régebben Ferling, Görbicz, most meg Szucsánszki, Kovacsics is még pluszban, bár mondjuk én Dettit még nem felejteném el, szülés után Piga is nagyon jó volt, volt, hogy az EHF-ben valami spanyol csapat ellen egyedül vitte a hátán a Dunaferrt).
2009.12.17 08:44:55Glendalough (+zsolt200):
Na ja, ha meg a norvégokat és a románokat is verjük, akkor simán az aranyért mennénk, és ha azt a 2 meccset is nyernénk, mi lennénk a világbajnokok. Kár, hogy azok összesen egyszer voltunk, még nagypályán, 1965-ben (5-3-ra vertük a jugoszlávokat).
Őszintén szólva mindkét döntetlennél nagy mázlink volt, a végén mindkét esetben mi kaphattunk volna ki. Nem a félidő közepén kell 8-cal vezetni, hanem a végén 1-gyel. A meccs ugyanis nem 45, hanem 60 percig tart.
2009.12.17 10:34:36moonclown:
Ez igaz (mondjuk tavaly a BL-ben a Slagelse ellen 2x is), de tegyük hozzá azt is: nem egyszer meg csapnivalót nyújtott a Győrben is (pl. a Vilcea/Valcea ellen 2x, meg a Hypo ellen itthon).
Úgy kéne dobnia - az ereje megvan hozzá -, hogy bevigye a kapust is, ha beleér a labdába, ehelyett néha csak épp hogy elvánszorog a labdája a kapuig. Fejben kéne felnőnie. Szurkolok neki.
Görbicznek nem is kéne Szucsánszkival (akinek a beceneve egyébként Zizi, nem Szucsi, ha már mindenképp becézni akarjuk) együtt a pályán lennie, bár Ferlinggel egész jól elvoltak együtt.
A mostani csapat is szimpatikus, de ennyit tud, a 2 döntetlen már erőn felüli teljesítmény volt (ahogy tavaly az olimpiai 4. hely is, pedig a végén ott is jók voltunk, Dél-Korea ellen a bírók vertek meg bennünket, a végén nagyon belenyúltak a meccsbe, és ha ott nyerünk, bronzérmesek vagyunk - de odáig ott is mázlival és nem valami jó játékkal jutottunk el).
2009.12.18 05:09:29Élőfa
"A nick már létezik"
Persze, hogy az eredményjelző a fontosabb.
A számok semmit nem jelentenek? Ha végig olvastad figyelmesen: a számok azt is elmondták, hogy norvégok sokkal többet játszanak emberelőnyben, mi pedig emberhátrányban. Magyarország ellen 9 meccsen 35 két percest ítéltek, Norvégia ellen 8 meccsen 13-at.
Magyarország 74 lerohanást fejezett be jól-rosszul kilenc meccsen, Norvégia 113-at nyolc meccsen.
A norvég meccsről: akkor a jelek szerint nem nézted, vagy megcsal az emlékezeted. :) A norvégok a meccs végén mentek el, amikor a magyar csapat (fejben) kicsit elfáradt. A norvégok csak kapaszkodtak, és szenvedtek 40-45 percig.
Amúgy a norvégok ellenünk nyolc kísérletből egyszer sem tudtak betalálni átlövésből. Az egyik beállósuk, Heidi Loke fogott ki jó napot, lőtt négyet és heteseket harcolt ki, a mieink szinte megjátszhatatlanok voltak. És szerintem ott volt egy pár csere a védelemben, amit esetleg másként kellett volna. Ez van, Mátéfi Eszter is folyamatosan tanul, ahogy haladtunk előre, úgy javult az ő teljesítménye is. :)
2009.12.19 19:27:23delpierofan
Kösz élőfa az infókat.
Hát remélem Londont még bevállalja Pálinger, akármiket is nyilatkozott a közelmúltban.
Szűcs Gabit sajnálnám, nekem régebben tetszett a játéka (mostanában nem láttam), nagyon jól védekezik, és őt fennt lehetne hagyni támadásban is, eredményesebb lehetne mint Tomori...