Contadoron a sárga trikó, kifütyülték
2010.07.19. 19:21 - Fehér János
Schleck kerékpárhiba miatt elvesztette a sárga trikót. Bár betámadta Contadort a hegyen, egy rossz váltás miatt leesett a lánca, és lemaradt. A célig már nem tudott visszakapaszkodni, így összetettben 8 másodperccel áll a címvédő spanyol mögött. A szakaszt szökésből a francia Voeckler nyerte.
A vasárnapi szakaszon elmaradt Contador és Schleck csatája, így az utóbbinak csupán három hegyi szakaszon maradt esélye előnye felhízlalására. Schleck passzivitása sokakat meglepett, Contador akár perceket is verhet rá az időfutamon. A sárga trikós elismerte, arra a napra csupán az volt a taktikája, hogy tapadjon Contadorra, és semmi mással ne törődjön, úgy érezte, nem kellett még kiterítenie a lapjait. “Mindketten pókert játszottunk. Nem érdekelt, hogy időt vesztek másokkal szemben, nekem ezt a játszmát kellett letudnom. Hétfőn azonban minden más lesz” - kommentálta a 14. szakaszt Schleck. A luxemburgi azonban ekkor még nem tudta, hadilábon áll a szerencsével.
Hétfőn a három kisebb magaslat mellett egy kiemelt kategóriás hegy, az 1755 méter magas Port de Balles várt a mezőnyre. A csúcstól azonban még 20 kilométeres lejtő vezetett a célig, így nem volt elég csupán jól hegyet mászni, de kockáztatni is kellett a lefelékben.
Ezen a szakaszon sem maradhatott el a támadás, a szakasz elején Hushovd és Petacchi is próbálkozott szökéssel. Ők ketten a zöld trikóért vívnak nagyon szoros küzdelmet, furcsamód azonban csak hegyi pontokat szereztek, a köztes sprintig már nem jutottak el. A mezőny összezárt, és nagyon gyors, 47, 5 kilométer per órás tempóval hajtott.
Az első sikeres elmenésre a 90. kilométerig kellett várni. Ekkor Vandborg (Liquigas), Van Summeren (Garmin-Transitions), Ivanov (Katusha), Ballan (BMC), Reda (QuickStep), Roberts (Milram), Perez Arrieta (Footn), és Voeckler (Bobx) lépett meg. A Port de Balles lábáig mintegy 11 perces előnyt szedtek össze, a mezőny élén a Saxo-Bank diktálta a tempót. A szökevénycsoport közben darabjaira szakadt, a csúcstól 10 kilométerre Voeckler támadott, és sikerült megúsznia. Őt Ballan, Perez Arrietea követte, de egyre inkább nőtt a távolság közöttük.
A favoritok csatájában az elmúlt napokkal ellentétben most Schleck csapata, a Saxo-Bank vette magához a kezdeményezést. A Port de Balles-en Schleck ígéretéhez híven támadott, először a csúcstól 5 kilométerre. A meredek részen sokan kiestek a csoportjából, de visszavett a tempóból, és ismét összeállt a boly. A következő attaknál sikerült minimális előnyt kiharcolnia Contadorral szemben, de ekkor egy váltási hiba miatt leesett a lánca, és meg kellett állnia. Contador, Mencsov és Samuel Sanchez nem volt tekintettel a technikai hibára, és töretlenül haladtak a csúcs felé, majd több korábban leszakadt versenyző is lehagyta a sárga trikóst.
Schleck a bringa megjavítása után kétségbeesett üldözésbe fogott, a hegytetőre így is 25 másodperces hátrányban ért fel. Contador köztudottan sokkal jobb lejtőmenő, így Schlecknek sokat kellett volna kockáztatnia, hogy utolérje. A különbség azonban egyre inkább nőtt. Samuel Sanchez különösen jó volt a lejtőkön, és ez a mögötte hajtó Contadornak kedvezett.
A szakaszt az időben támadó, és a lejtőn is ügyesen hajtó Voeckler nyerte. Contadorék 2:50 hátránnyal értek célba, míg Schleck 39 másodperccel később érkezett mögöttük. A szakasz előtt 31 másodperccel vezetett, így kedden már Contador viselheti a sárga trikót. Schleck pedig a legjobb 25 évnél fiatalabb fehér trikót húzhatja magára.
"Én nem örülnék, ha így jutnék a sárga trikóhoz" - jegyezte meg a luxemburgi a célba érkezés után. "A támadásnál semmit sem vettem észre abból, hogy Andynak problémái vannak" - védte magát Contador, akivel egyetértett csapattársa, Alekszandr Vinokurov is. "Alberto nem tehetett mást, abban a pillanatban mennie kellett, mert Mencsov és a többiek is elindultak" - mondta a kilencedikként célba ért kazah. - Mindegyikünk összpontosít ilyenkor, nem szoktunk jobbra vagy balra nézelődni."
Bjarne Riis, Schleck csapatfőnöke rövidre zárta a vitát, kijelentette, versenyzője biztosan revánsot vesz majd. "Fair play, vagy nem, nem tudom megmondani, ilyen a kerékpársport - fogalmazott Riis. - Andy viszont később visszavág majd."
A keddi szakasz különösen nehéz lesz, két első és két kiemelt kategóriás hegyet kell megmászniuk a kerékpárosoknak. A mezőny a 2115 méter magas Tourmalet-ra is felmegy, de ezt a hegyet a csütörtöki szakasz útvonalába is beiktatták. Ha Schleck ismét az élre akar kerülni, folyamatosan támadnia kell, igaz, nehezíti a helyzetét, hogy az utolsó csúcstól hatvan kilométernyi lejtmenet és sík rész van a célig. Ilyen terepen pedig nagyon nehéz előnyben maradni az üldözőkkel szemben.
A sportszerűség határai
Sok vitára adhat okot Contador húzása, hogy nem törődött a láthatóan technikai hiba miatt bajba került Schleckkel. A sárga trikót átvevő Contadornak a helyi közönség egyértelműen a tudtára adta, hogy sportszerűtlennek ítélik, egyszerűen kifütyülték a díjátadón.
Hasonló balesetek már voltak a Touron. A mostanin a második szakaszon egy bukás miatt az egész mezőnyt visszafogta Fabian Cancellara, hogy ne egy baleset döntse el a verseny végső kimenetelét már a legelején. Erre a tettre kétségkívül Schlecknek volt leginkább szüksége, aki nem került ledolgozhatalan hátrányba a többi favorittal szemben. A harmadik szakaszon azonban, hasonló helyzetben Contador került hátrányba, ám ekkor már nem működött a favoritoknak kijáró fair-play.
A favoritok kölcsönös tisztelete a korábbi Tourokon jól működött. 2001-ben Jan Ullrich bukott egy hegyi szakaszon, és átesett a szalagkorláton. Örökös ellenfele, Lance Armstrong azonban nem élt a baleset előnyével, bevárta Ullrichot, mégha később aztán le is hajrázta. Hasonló helyzet játszódott le fordított szereposztásban a 2003-as versenyen, ahol Ullrich fogta vissza magát és a mezőnyt Armstrong bukása miatt.
Eredmények
15. szakasz, Pamiers - Bagnères-de-Luchon 187,5 km
1. Thomas Voeckler (Fra) Bbox Bouygues Telecom 4:44:52
2. Alessandro Ballan (Ita) BMC Racing Team + 1:20
3. Aitor Perez Arrieta (Spa) Footon-Servetto
4. Lloyd Mondory (Fra) AG2R La Mondiale + 2:50
5. Luke Roberts (Aus) Team Milram
6. Francesco Reda (Ita) Quick Step
7. Alberto Contador Velasco (Spa) Astana
8. Samuel Sánchez Gonzalez (Spa) Euskaltel - Euskadi
9. Denis Menchov (Rus) Rabobank
10. Brian Vandborg (Den) Liquigas-Doimo
Összetett: (sárga trikó)
1. Alberto Contador Velasco (Spa) Astana 72:50:42
2. Andy Schleck (Lux) Team Saxo Bank + 8 mp
3. Samuel Sánchez Gonzalez (Spa) Euskaltel - Euskadi + 2:00
4. Gyenisz Mencsov (Rus) Rabobank + 2:13
5. Jurgen Van Den Broeck (Bel) Omega Pharma-Lotto + 3:39
6.. Robert Gesink (Ned) Rabobank + 5:01
7. Levi Leipheimer (USA) Team Radioshack + 5:25
8. Joaquin Rodriguez (Spa) Team Katusha + 5:45
9. Alexander Vinokourov (Kaz) Astana + 7:12
10. Ryder Hesjedal (Can) Garmin - Transitions + 7:51
10. Ivan Basso (Ita) Liquigas + 6:52
15. Carlos Sastre (Spa) Cervélo + 8:15
19. Cadel Evans (Aus) BMC Racing Team + 12:39
38. Lance Armstrong (USA) RadioSchack + 39:44
Pontverseny (zöld trikó)
1. Alessandro Petacchi (Ita) Lampre 187 pont
2. Thor Hushovd (Nor) Cervélo 185 pont
3. Mark Cavendish (Gbr) Team HTC - Columbia 162 pont
Hegyi pontverseny (pöttyös trikó)
1. Anthony Charteau (Fra) Bbox 115 pont
2. Jerome Pineau (Fra) QuickStep 92 pont
3. Thomas Voeckler (Fra) Bbox Bouygues 82 pont

Kommentek
2010.07.19 19:49:37megmondtam?megmondtam
apátok fasza, az volt sportszerűtlen. meg a kancsalera...
contador már egy bukást elnézett slekkéknek, olyan 3-4 percet adott ajándékba, amit másnap slekk a kancselera vezetésével mindjárt meg is 'hálált' egy 4x másodperces akciózással.
ez olyan, mintha a forma1be hamilton kisodródik egy kanyarban, alonso meg lelassít, és megvárja, hogy visszajöjjön elsőnek.
amúgy is slekk támadott, elbaszta. egy lószart kellett volna megvárnia.
a francia közönség meg szokásosan francia volt. ott csak a tömegbelövésből értenek ezek.
ott volt mencsov és sanchez, ők is mentek.
2010.07.19 19:50:09megmondtam?megmondtam
+n
2010.07.19 19:59:55gabe_
Contador: "A támadásnál semmit sem vettem észre abból, hogy Andynak problémái vannak"
Vinokurov: "Mindegyikünk összpontosít ilyenkor, nem szoktunk jobbra vagy balra nézelődni."
Mondjuk nem is kellett jobbra-balra nézelődni, mert előttük volt Schleck, amikor leesett a lánca (ráadásul ugrott is a bringája egyet)
Ezt csak akkor nem lehetett észre venni, ha pont akkor nézelődik valaki jobbra-balra.
Szebb lett volna, ha bevárják... (Contador úgyis ráver mindenkire vagy fél percet az utolsó éles szakaszon, az időfutamon)
2010.07.19 20:01:54gabe_
de persze nem ítélem el őket, hogy mentek... ilyen a sport
2010.07.19 20:05:47robotnyk
ugye-ugye, a sors keze. a saxonál a fair play addig érdekes, amíg őket segíti. amennyit járt a szája Andynak az elmúlt 2-3 napban, meg is érdemelte a ma történteket.
2010.07.19 20:07:40originalBalintos
majd Contador ad neki olyan doppingot amit ő is használ, és akkor mindenki boldog.
2010.07.19 20:10:45robotnyk
originalBalintos: szerintem ahol Bjarne Riis a csapatfőnök, ott nagyon nem kell segítség ebben a témában :P
2010.07.19 20:11:18Nyiz
megmondtam?megmondtam: Kissé szelektív a memóriád, a kockaköves szakaszon Contadort is ugyanúgy bevárták, ott Schleckékkel együtt bukott, és az egész brancsot megvárta Cancellara, nem csak Andyékat. Szóval jah, rohadjon meg a svájci, hogy bevárta a spanyolt, egyetértek. Bezzeg a Contador ma mennyire korrekt volt!
Igen, tényleg ez a kerékpársport, senki nem kötelezi Albertot, hogy álljon meg, ha megpusztul a másik szekere, opportunista volt, elment, senki nem hibáztatja, viszont marhára nem volt sportszerű, megérdemelte a kifütyülést. Fordított esetben lehet, hogy Schleck is ezt csinálta volna, de akkor ő is megérdemelte volna a füttykoncertet.
2010.07.19 20:19:42robotnyk
Nyiz: Contador nem bukott a második szakaszon, mikor a Saxo feltartotta a mezőnyt. a harmadikon sem bukott, csak lemaradt, és akkor szedte össze Schleck azt a 30 sec előnyt, amit ma elbukott. szerintem a te memóriád szelektív.
2010.07.19 20:24:16robotnyk
*illetve bukott, de előbb felzárkózott, mint Schleckkék
2010.07.19 20:31:05Ákii
Sportszerűtlen vagy nem sportszerűtlen, ha Contador annyira erős lenne, mint ahogy állítják, nem kapart volna annyira ezért a fél perc előnyért...
Ha valaki, akkor ő aztán a leghalkabban sem panaszkodhat majd a szerencséjére, ha megnyeri a Tourt - gyakorlatilag az összes komolyabb ellenfele versenyébe beleszólt a balszerencse. Nem mondom, hogy teljesen érdemtelenül van ott, ahol, de...
2010.07.19 20:36:02BkSp
kár ezen vitázni. csak a nézettség a lényeg, ezek a bevárások is azért lehettek, nem a sportszerűség miatt. ki nézné az egészet, ha az elején elhúz vki 20 perccel? most meg dühöng a sok hülye, hogy nem várta meg az egyik drogos a másikat. nonszensz. holnap legalább tekerni fog a saxo is.
2010.07.19 20:49:11Nyiz
#
2010.07.19 20:24:16robotnyk
*illetve bukott(...)
Tehát mégsem mondtam hülyeséget :)
2010.07.19 21:00:24dei
De nyiz, voltaképpen "hülyeséget" mondtál.
Ettől még Contadore lehetett volna nagyvonalú, de szerintem Schleckék az első bukáskor kimerítették a nagyvonalúsági keretet.
2010.07.19 21:08:18efes
Lófaszt. Én kenuztam, ha rosszul mentem rá a hullámra, borultam, de nekem sem állt le a mezőny, hogy bevárjanak. Endike rosszul váltott, lemaradt, ennyi. Különben is álandóan ezt a megállok-elindulok játékot játszotta, így Contador nyugodtan hihette azt, hogy most is ez van.
2010.07.19 21:10:10megmondtam?megmondtam
"az összes komolyabb ellenfele"
volt neki ilyen? ugyanmár, nem látod, hogy armstrong most tényleg tisztán teker? ez neki az uccsó, megmondta. na kb ennyire lett volna képes armstrong önmagában, mint amennyit most nyújt. semmire.
evans? elsírta magát az első hegy után.
slekk mert csak azért van versenyben, mert a motogp-s helyre ácsingozó kancsalera elintézett neki 40s előnyt 'sportszerűen' :)
csak rasmussen tudna vele menni, de őt vhogy 'elfelejtették'...
2010.07.19 21:14:06Nyiz
De épp ez az, hogy bukott, lemaradt, bevárták, más kérdés, hogy hamarabb felért, mint a luxemburgi kontingens, de ő is be lett várva, még akkor is, ha alapvetően nem őt várták, ezt elismerem. De más kérdés, hogy senki nem hadakozott Cancellárával, hogy de menjünk, beálhattak volna vezetni, nem lehetett volna megakadályozni, ott az egész mezőny úgy gondolta, hogy elegáns lesz. Nem kéne ezt az egészet Cancellárára és a Saxora verni, hogy ott "eljátszották" a fair play kártyát.
2010.07.19 21:18:17soulnsoda
megmondtam?megmondtamnak: hogy te mennyire trágár paraszt vagy... (ha igazad van, ha nem)
2010.07.19 21:25:03Ákii
megmondtam:
Bringáztál te már életedben versenyszerűen? Ha neked egy levezető, 40 éves, komoly pechsorozatot megélő Armstrong a komoly ellenfél, akkor nincs is miről beszélnünk...
Frank Schleck bukott és feladta. Andy Schleck bukott és most géphibája is volt. Evans többször bukott és nincs csapata. Menchovnak továbbra sincs csapata. Samuel Sancheznek továbbra sincs csapata. A RadioShack formaidőzítése katasztrofális volt, a csapat teljesen szétesett. Rasmussen? Egynyári sláger - akkor is csak doppinggal.
Ilyen körülményekre igazán nem panaszkodhat Contador...
2010.07.19 21:28:40Ákii
megmondtam?megmondtam:
És azt ugye te sem gondolod komolyan, hogy az élmenők közül valaki is vajaskenyérrel meg vízzel hozza össze az összetett helyét? Nem, még Contador sem különbözik Armstrongtól...
2010.07.19 21:48:45Dr Jozef Vengloš
Nyiz: a Saxo nem a 2., hanem a 3. szakaszon játszotta el a fair play-kártyát, mikor a konkurenciát nem várták be hasonló szituban, mint egy nappal korábban ők tették.
2010.07.19 21:59:26hota
Amikor Contadornak küllőtörése volt akkor érdekes módon Schleck elment mégse volt kifütyülés.
2010.07.19 22:06:39Ákii
Egy küllő minusszal még igencsak elmegy a bringa és megállni sem kell - lánc nélkül már elég nehezen megy ugyanez.
2010.07.19 22:09:55Nyiz
Dr Jozef Vengloš: Hmm... ezzel nem tudok vitatkozni, teljesen igazad van. Annyit azért megjegyeznék itt, hogy az egész mezőny deklarálta már az indulás előtt, hogy aznap már nem lesz bevárás, mindenki menni fog, ha elesnek emberek, ha nem, szóval nem akkor találta ki a Cancellara, hogy akkor ma meg húzzunk hasznot az ügyből, annak ellenére, hogy a tény, hogy ez történt.
2010.07.19 22:17:06hota
Lehet de nem úgy és annyira főleg ha az ellenfél ráerősít. Nem tudott tempót menni és nem tudták eldönteni mi a nagyobb rossz törött küllővel tovább vagy bevárni az autót és másik kerékpárral menni.Én úgy láttam nem dobta el a láncot és ment tovább nélküle.
2010.07.19 22:25:34megmondtam?megmondtam
jah szóval Armstrong esélytelenként jött ide. értem :)
tavaly még erős volt, idén már öreg.
ése senkinek nincs csapata, csak cavendishnek meg contadornak.
és a 10-15 másodperces megállás a saját balfaszsága miatt, az u.az, mitn egyik nap sztrájkolni, mert az esélyes csapattársam bukott, másnap meg tekreni, mikor az ellenfél defektet kap, aztán küllőtörése van.
tudom, contadornak segítenie kéne slekket tulajdonképpen, hisz ő már nyert kettőt. gyerünk kölyök, most nyerjél te, én nyertem már eleget :)
armstrong is ezért nem teker...
2010.07.19 22:30:05Dr Jozef Vengloš
Nyiz: értem és igaz, de a bukás után maga a Saxo állt az élre és nyomta a pedált eszeveszetten. Rendben, hogy nem álltak meg, de kb. épp akkor nyomták meg a "Turbo boost" feliratú gombot, amikor a favoritok buktak. Ha csak az addigi tempóban mennek tovább, Schleck egy napot sem viselte volna a sárgát.
Leszögezem: semmi bajom Schleck-kel, de ez a mai hiszti nem kellett volna, mert senki nem tudhatja, hogy Menysov és Sanchez megálltak volna vagy sem.
2010.07.19 22:37:27Ákii
megmondtam?megmondom:
Armstrongnak tavaly mikor volt valóban reális esélye nyerni...? Legjobb esetben is csak a negyedik legerősebb volt a hegyeken. Ha szerinted L.A. idén komoly esélyes volt akár Schleck, akár Contador ellenében egy percig is, akkor tanulmányozd még kicsit a profi kerékpár világát.
Miért, szerinted az eddigi szakaszok alapján Contadoron kívül volt valakinek rendes csapata a hegyekben? Hol volt Schlecknek vagy Sancheznek akár egy fél Navarroja vagy Vinokurovja is? Kíváncsi lennék Contadorra, hogyan tekerne végig magára maradva a hegyekben.
Túl egyoldalúan nézed a dolgokat, elfogult vagy Contador felé.
2010.07.19 22:58:00jagr
Schlecknek volt lehetősége megállni? Volt! Megállt? Nem! Bezzeg akkor nem hisztizett!
2010.07.19 23:16:51decibá
Szerintem annyi előnye volt az esetnek, hogy most már Schlecknek teriteni-e kell a lapokat. Most kiderül mennyire erős/kox van benne!
Nem kedvelem túlságosan Contadort, de túlzottan nem kell bántani ezért, kétségtelen szebb lett volna ha vár, vagy legalábbis nem támad az adott pillanatban. Szerintem a közönség is azért vette le rosszul a dolgot, mert látványosan akkor kezdet támadni, amikor látta, hogy Schleck gázban van. Szimpla kamu, hogy nem tudták mi van, amikor Contador és Vinokuruv rádión kapcsolatban van a kocsival, ahol a csapat online nézi a versenyt.
Valaki írta, hogyha Contador tényleg erős, és percekkel nyeri az időfutamot, akkor miért kellett ennyire pörgetni erre a fél percre.
2010.07.19 23:17:49Gixx
És hol kellett volna bevárnia?
Felfele menet? Hogy kiessen a ritmusból? Aki tekert már emelkedőn, tudja milyen rossz megállni.
A hegytetőn? Ott a legszűkebb, mert mindenki odamegy megnézni, ki viszi el a pontokat. Ott nem nagyon van hely bevárni.
A leejtőn? Balesetveszélyes.
Célban? Na ott már mindenki bevárt mindenkit. Akkor most mi a probléma?
2010.07.19 23:24:16Ákii
Nem kell mindenáron Schlecket védeni, de a tisztánlátás végett:
- Contadornak mikor kiszakadt a küllője, nem kellett megállnia, és egy küllő kiesésével még marad 31, amivel semmivel sem megy rosszabbul a bringa
- Schleck nem nézte meg magának Contador kitört küllőjét, és aztán nem kezdte el tolni mint az állat, míg a másik a bringájával bíbelődik. Amíg nem ért be Contador, a kutya nem tudta, hogy milyen baja van a bringájának.
Lehetett anno kígyót-békát mondani Armstrongra vagy Ullrichra, de ennél mindegyikük osztályokkal gálánsabb volt. Egy igazi sportember meg nem csak arról ismerszik meg, hogy tudja tolni hegyen 30-cal. Főleg, mikor a legnagyobb vetélytársának technikai hibája támad. Ha annyira jó lenne Alberto, nem egy ilyen esettel akarná megnyerni a Tourt... Mert itt nem arról volt szó, hogy csak utazott Menchovon és Sanchezen, hanem bizony ment. Keményen.
Ha ez a fél perc lesz köztük a különbség a végén, az isten le nem mossa róla, hogy ezzel nyerte meg (még ha valójában jobb is volt). Abban teljesen igaza van A.C.-nak, hogy ez vele is ugyanígy megtörténhet - csakhogy kötve hiszem, hogy fordított esetben ilyet nyilatkozna a befutó után, mint ma...
2010.07.19 23:28:15Ákii
Gixx:
"Felfele menet? Hogy kiessen a ritmusból? Aki tekert már emelkedőn, tudja milyen rossz megállni."
Ullrichnak, Hamiltonnak és Mayonak ment anno. Contadornak, Menchovnak és Sancheznek is ment volna. Mindent csak akarni kell...
2010.07.19 23:36:44deynes
Ákii
Nem mindegy, hogy a küllő hogyan szakad ki mert elvileg Contadornak beragadt a fékjéhez.
És énis teljesen egyetértek azzal, hogy Schleknek most mi a f..sz balya van?? mer mikor Contadornak kellett megállnia akkor ugyanúgy elkezdtek tekerni a Saxosok.
És az nem mindegy, hogy ott van mellette és látja és úgy kezd el tekerni Contador vagy a kocsiból mondják a Saxosoknak a fülére, hogy Contador megállt és menjetek úgy ahogy bírtok.. -.-"
Szerintem ugyanaz a szitu És ha innen nézzük teljesen megérdemelte Schlek ott hozott időt, most meg azt elis bukta...
2010.07.19 23:43:13Vérnyúl
Sportszerűség???
A német kapus,bemondta Lampard félméteres gólját???
Ez már a pénzről szól.
Q..a nagy pénzekről...
2010.07.19 23:58:08Martian
"Lehetett anno kígyót-békát mondani Armstrongra vagy Ullrichra, de ennél mindegyikük osztályokkal gálánsabb volt."
Akkor bukásokról volt szó, a rivális a földre került, Contador viszont nem tudhatta, hogy Schrek :) lánca az akcióban nem ugrik-e vissza egy másodperc alatt... amíg ezen gondolkodott volna, az összetettben a nyakában lihegők elhúznak.
2010.07.20 00:50:03U23
Mindent minősít, hogy a spanyol határhoz közel kifütyülték Contadort, és nem a luxemburgi tömegek.
Azután vérmérséklettő, inteligenciától függöen Mi miket írogatunk itt az vajmi keveset számít. Az itéletet a mezőny fogja kinyilvánítani, így, vagy úgy, és Contador a saját bőrén fogja érezni, nem Mi, meg azok akiknek mindenről dopping jut az eszébe. Akinek pedig a F1 ugrik be analógiának, az meg jobb ha nem is ír kerékpáros kommentet.
2010.07.20 00:56:15hard
hát ez a technikai sport. Ha Schlek 5 percig szereli a bringát azt is ki kellett volna várni? Akkor most Sanchez lenne sárgában. Bőven nem ezen múlik a végső győzelem.
2010.07.20 01:55:11megmondtam?megmondtam
"Armstrongnak tavaly mikor volt valóban reális esélye nyerni...?"
te mi a kurva anyádat néztél tavaly?
"Kíváncsi lennék Contadorra, hogyan tekerne végig magára maradva a hegyekben."
ahogy tavaly bazmeg. ott nemhogy csapata nem volt, hanem a saját csapata ellen kellett tekernie. bruynel meg az armstrong ki akarta játszani, de kibaszott velük, és a saját csapatát is odaverte...
2010.07.20 01:57:28megmondtam?megmondtam
"Mindent minősít, hogy a spanyol határhoz közel kifütyülték Contadort, és nem a luxemburgi tömegek."
jah, legfőképp a buta francia parasztokat. angliában ilyenkor felállva tapsolnak még az ellenfél szurkolói is.
2010.07.20 06:07:33petru
Micsoda marhasag, mit kellene tennie ha az ellenfel bringaja felmondja a szolgalatot? Felvegye a sajatjara? A legmeglepobb iras amit az utobbi idoben olvastam...
2010.07.20 06:58:29kilobike
Azért az kristálytiszta, hogy az itt kommentelők 99%-a életében nem kerékpárpzott, versenyszerúen meg pláne nem. Mi a bánatot kellett volna Contadornak csinálni? Elengedni Sanchezt meg Menchovot és nekiállni Andyval szervizest játszani? Ugyan már....
2010.07.20 08:05:44Sudák
Teljesen egyértelmű, hogy ebben a mezőnyben Contador a legjobb, és jól felépített csapat van mögötte. Az is egyértelmű, hogy nem a darástészta miatt teljesítenek így, mindegyik mögött ott van az orvosi stáb. Szóval viszonylag egyenlő feltételek vannak, nincs itt különösebb fórja senkinek. Contador nem meglepetés, láttuk már néhányszor, hogy mit tud.
2010.07.20 08:11:43Walmer
jézusom mennyi ostoba faszparaszt kommentel itt.
A Touron van egy olyan íratlan szabály, hogy a SÁRGA trikós (NEM, ismétlem, NEM a favorit) balszerencséjéből nem húzunk hasznot.
Ez olyan, mint a templomban nem káromkodunk, a húgunkat nem basszuk meg, mint ahogy anyánkat sem.
Az a francia közönség fütyülte ki azt a szarkampó spanyolt, amelynek egyetlen tagja is több hegyibefutót látott már, mint az itt kommentelő buta trollok összesen valaha is a szánalmas tetves életükben látni fognak.
2010.07.20 08:24:29Sudák
Walmer, örök hála, hogy okos gondolataidat megosztottad. Hülyén halnék meg, ha nem olvasom bölcs és tartalmas soraidat.
2010.07.20 08:28:21Chris Brown Box Club
De loool ez mi már meglátja Contador h beszart Schleck bringája beszart 1böl hátra se néz faszparaszt módon fullba elkezdi veretni....
és szerintetek nem sportszerű mi??? Amstrong annak idején mikor mentek fel a hegyen és elesett az ellenfele megállt és bevárta....
2010.07.20 08:48:35Ákii
Martian és hard:
Ha annyira elromlott volna Schleck bringája, akkor 10 másodpercen belül kap egyet az autó tetejéről. Contador és Vinokurov is közelről látta, hogy mi a baj, mégis éppen akkor kezdték el izomból tolni a hegyet. Előbbi folyamatosan nézegetett is vissza, szóval a bevárás gondolata még csak meg sem fordult a fejében. Menchov és Sanchez azért ment, mert Contador is ment, aki azért van akkora tekintély a Touron, hogy ha azt mondja, akkor lassít mindenki…
megmondta?megmondtam:
A hozzászólásod téged minősít, te tahó. A cseh kettőt nézed csak, vagy a Tourt? Mert fogalmad nem sok van róla.
2010.07.20 08:51:27Aladár69
Nem értem, miért kellett volna Contadornak bevárnia a HIBÁZÓ Schlecket. Schleck elváltotta magát, ezt egyből mondták a riporterek is, ezért esett le a lánc. Technikai gond, de a kerekes hibája okozta. Magára vessen Schleck, hogy így történt. A 2. szakaszon amúgy is 4 percet várt rá Contador, míg ő a 3. szakaszon nyomta a pedált, ahogy csak tudta.
2010.07.20 08:58:54bgds.susu
Most komolyan ezen kell egymásnak esni? XC marathonon ha bármi miatt megállsz, aki elmegy melletted megáll, de min. megkérdezi, hogy segíthet-e! Tudom nem országúti verseny, "csak" XC...
Lehet hogy MTB-s körökben másképp működnek a dolgok?
Jó veszekedést emberek...
2010.07.20 09:00:30bgds.susu
És... "de a kerekes hibája okozta"... Szerintem mindegy. Ha túl gyorsan ér be egy kanyarba, és kisodródik, az is a kerekes hibája, mégis "bevárják"...
2010.07.20 09:30:16jorosz5
" Walmer:A Touron van egy olyan íratlan szabály, hogy a SÁRGA trikós (NEM, ismétlem, NEM a favorit) balszerencséjéből nem húzunk hasznot."
Azt hiszem, ez a lényeg !
2010.07.20 09:35:09Brukk
Én nézegettem a korábbi évek bejátszásait is, meg a mostanit is. Hát én különbséget nem nagyon látok. Ullrich nem "bevárta" Amstrongot, hanem bizony elment mellette, azzal a különbséggel, hogy már keresztben álltak a szemei és egész egyszerűen ennyit tudott menni. Beloki bukásánál meg Amstrong árkon bokron tepert, amennyire csak tudott, nem nézett ő akkor senkit és semmit.
Szerintem itt sem volt másképp. Az eset nemcsak Contadorról szól, mert Mencsov és Sanchez is ment, ahogy tudott. És akkor felvetődik további kérdés: Kinek kellett volna megállni? Csak Contadornak, vagy még Mencsovnak és Sancheznek is, vagy nekik már nem, vaqy még azoknak is, akikkel együtt jöttek.
kegyetlen dolog, de szerintem itt nem volt mérlegelési lehetőség. Most, hogy mi miatt áll meg valaki, technikai probléma miatt, vagy bukás miatt, szerintem ugyanaz.
2010.07.20 09:58:33d.j
Walmer: ezzel a hozzászólásoddal, te soroltad be magad a megfelelő értelmi szintre. Egyébként semmilyen írott vagy íratlan szabály nincs a sárga trikós védelmében. Ez verseny, nem pedig jótékonysági intézmény.
2010.07.20 09:59:33rowi
azért örülök, hogy az NST-s különítmény itt is képben van:D
2010.07.20 10:03:03goa
Contador olyan tehetséges, hogy nyugodtan lehetne sportember is, de nem az. Egy nagypofájú görény, aki tavaly egész évben a saját csapatát szidta, egyszer sem köszönte meg a segítségüket, pedig mindenki tudja, hogy csapat nélkül nem lehet megnyerni a tourt. Most pedig nemhogy nem várta be Schlecket, de direkt rágyorsított, hogy kihasználja más kárát. Minden pillanatban azért fogok szurkolni, hogy pofára essen a szó átvitt és konkrét értelmében is.
2010.07.20 10:15:46Brukk
Goa: Jó a tavalyi példa, több szempontból is. Ha jól emlékszem, akkor saját (!) csapattársai Armstrong vezetésével vertek rá kb. fél percet egy olyan szakaszon, ahol őt kifújta a szél. Az lett volna a feladatuk, hogy segítsék a felzárkózást, ehelyett ők húzták a többieket is. Ennél lényegesen ártalmatlanabb szituációban történt.
Ekkor vált ketté az Astana.
2010.07.20 10:39:38CJKrisz
Elnézést, de milyen versenysport az, amikor megvárjuk a másikat? Monnyuk F1-ben szemöldök Alonso defektet kap és a nigger Lajos meg bevárja, nehogy hátrány érje a spanyolt. Ne vicceljünk már egymással. Verseny van. VERSENY.
2010.07.20 10:42:32Walmer
dj, majd akkor nyomasd itt a sódert, ha egyetlen szakaszt megnézel bármilyen többnapos körversenyből. Aztán ha ez megvan, szép lassan, óvatosan hozzá is szólhatsz. De addig csak olvasgasd a kommenteket és kussolj, ha megkérhetlek.
2010.07.20 10:46:18Walmer
"Ha jól emlékszem, akkor saját (!) csapattársai Armstrong vezetésével vertek rá kb. fél percet egy olyan szakaszon, ahol őt kifújta a szél."
Rossza a példa, mert ott Contador egyszerűen nem bírta a tempót, bealudt, a mezőny hátulsó részében volt, pihengetett, míg az eleje húzta a mezőnyt. Csak a mezőny közepe nem bírta az iramot és lemaradt. Contador is. Utána meg már hiába ugrált.
2010.07.20 10:49:14Walmer
"Ullrich nem "bevárta" Amstrongot, hanem bizony elment mellette, azzal a különbséggel, hogy már keresztben álltak a szemei és egész egyszerűen ennyit tudott menni"
Brukk. Én elhiszem, hogy fingod nincs a kerékpársportról, de akkor minek vagy itt?
A Luz Ardideni emelkedőn Armstrong pofára esett, hamilton, Ulrich, stb simán elmentek mellette, majd látványosan lelassítottak és bevárták a sárgatrikóst. Mindannyian. Bár ők lehet nem konyítottak annyit a versenyzéshez, mint egyesek itt.
2010.07.20 10:51:26tarr
A Touron két fajta bicós van: aki lebukik a doppinggal és aki nem. Ennyi.
2010.07.20 10:57:37Brukk
Csakhogy akkor ők egy csapatban voltak, mindenesetre nem ellenfelek. Legalább is éppen az egyik csapattársa diktálta kilométereken keresztül a tempót, nyilván azért, hogy leszakadjon. Ráadásul az egy olyan szakaszon történt, ami az égvilágon semmiről nem döntött, szerencsére (Contadoréra) a végén nem is kellettek neki az ott elment másodpercek.
Most ehhez képest itt kőkemény ellenfelekről volt szó, egy olyan szakaszon, ami egyébként a végső helyezéseket is meghatározhatja.
Aki bírta még erővel, az ment ahogy tudott, megérezve a vérszagot.
2010.07.20 11:15:50Frizer
az a helyzet, hogy remélem, vkinél ma biztos lesz annyi jóindulat, hogy egy pumát bevágjon Kontador első küllői közé. Srekket se szeretem, de így, harc nélkül nyerni a csatát egyáltalán nem édes. A Majomképű meg bizonygathatja, hogy a Holdarcút így is, úgy is megverte volna, mindig ott fog maradni a kétkedés kis ördöge, és döfködi a villájával.
hát, nekem ez a véleményem. Viva Satre!
2010.07.20 11:16:28betépett felhasználó
forma1ben ha xynak kiesik a verda kereke. leall a futam?
lofaszt!
jezus feltamadt. haverom nem.
sportszerusegrol nekem nem papoljon senki
2010.07.20 11:41:28Walmer
aki a forma-1-et citálja ide, az bizonyítja totális inkompetenciáját. Az ilyenek miért nem fogják meg a lapátot inkább és csinálnak végre valami hasznosat?
2010.07.20 11:57:03Sudák
walmer mondj még valami okosat te jobbágy!
2010.07.20 12:28:13Player 1
efes
Majd biztos megállnak visszaborítani a hajódat.
Egy spanyolnak már a vb-n sem tudtam szurkolni.Akkor már sokkal inkább az orosz vagy Schleck.
2010.07.20 13:16:53Dr Jozef Vengloš
Abban sem vagyok biztos, hogy Contador látta a lánc leesését. Nézzétek meg a videót úgy, hogy a spanyolt figyelitek, közben a riporter üvöltéséből lehet következtetni arra, mikor történt a baki: Contador akkor épp hátrafelé néz az üldözőkre, mikor visszafordul, már Schleck mellett van. Mondjuk abban biztos vagyok, hogy 5 másodpercen belül szóltak a fülére, hogy "nitro".
Én ugyanúgy szidnám a spanyolt normál esetben, mint itt sokan, de a 2. és a 3. szakasz után - amikor mindkét esetben Schleck nyerte a legtöbbet a bulin- nem teszem.
2010.07.21 13:45:55tölgyes
Én nem értettem se a füttyöt se a háborgást. Nem csak azért mert több mint 4 percet vártak S-re, amikor elesett.. Nem is csak azért, mert ő viszont nem várt azokra, akik egy esés miatt hártányba kerültek, hanem a következők miatt:
1.A verseny szünne meg, ha mindenki mindig bevárná azt, akinek technikai gondjai vannak.
2. A verseny része a defekt, a kerékpár megfelelő felkészítése, a technikai hibák elhárítása.
3.Ahogy néztem s. rontott: nem célszerű váltani amikor valaki állva hajt.. akkor az láncleesés valószínűsége megnő. Ha valaki mellé vált, vagy egyéb hibát követ el, akkor mégse szállhat le hozzá az egész mezőny, hogy segítsen..A hiba is része a rendszernek S. rájött. nem tud ellépni C-től, mert rosszul választott fokozatot...korrigálni akart, ideges volt, leesett a lánc..
Rossit se szokták megvárni, ha mellévált.. vagy elesik!
2010.07.21 14:35:28Semerreretyó
én ezt az egészet nem értem. akkor legközelebb mondjuk egy forma egyes futamon, ha valakinek beszarik az autója, akkor a többi szépen álljon meg és várja meg, amíg megjavítják? micsoda baromság ez? a gép ugyanúgy része a versenynek, az pedig elromolhat, és ami elromolhat, az el is romlik ugyebár... így járt, kész, ennyi. még hogy sportszerűtlen. baromság.
2010.07.21 14:38:24Semerreretyó
Walmer, te kurva nagy kerékpársport-szakértőnek képzeled magad, de attól még nem lesz igazad :) hülyeségeket magyarázol. szerintem tölgyes mondja a frankót. meg ofkorsz én.