Stoner visszavonulása megmentheti Rossit

2012. május 22., kedd 14:13

Közel másfél éve szenved a Ducatin Valentino Rossi, bár a hét végén legjobb eredményét, második helyet ért el az esős Le Mans-ban, szárazon még mindig nem érzi a gépet. Az idei szezont már az első futam után kvázi feladta, de úgy tűnt, nem lesz más lehetősége, mint Ducatin maradni, és folytatni a küzdelmet: Nakamoto Honda-főnök akkor azt mondta, Rossi többé nem ülhet a gyári motorjukra.

Csakhogy múlt csütörtökön világbajnoka, Casey Stoner váratlanul bejelentette, az évad végén visszavonul, és Nakamoto véleménye megváltozott. "Minden lehetséges" - nyilatkozta a spanyol AS-nek, ami a témáról a Repsol Honda kommunikációs- és marketing igazgatójával, Livio Suppóval készített interjút.

000 Par6995895
Fotó: Karim Jaafar

Jelenleg a gyári Hondának két pilótája van, de jövőre egy sincs, Stoner befejezi, Pedrosa szerződése kifut. Suppo szerint a spanyollal most kezdenek tárgyalni, azt pedig még nem tudja, megkeresik-e a yamahás Jorge Lorenzót. A 2010-es világbajnok a másik japán márka abszolút első számú versenyzője, tavaly második lett a vb-n Stoner mögött. Rengetegszer volt sérült, de idén négyből kettőt nyert, mint az ausztrál, és csak egy ponttal van mögötte a vb élén.

Nakamoto fentebb említett szemléletváltását így magyarázta Suppo: "Amikor Nakamoto ezt mondta (hogy Rossinak nincs többé helye a Hondánál), még Stonerrel és Pedrosával számoltunk, de Stoner kiszállása változtat a dolgokon. Rossi Hondával kezdte a karrierjét még az 500-ban, és előfordulhat, hogy Hondával is fejezi be azt. Szép történet lenne".

Több mint utalás arra, Rossi visszatérhet, amint az is, ahogyan értékelte az olasz Le Mans-i versenyét. "Nagyon pontosan ment, a Ducati jó volt, és Rossi megmutatta, hogy még mindig egy állat. Amikor megérzi a vér szagát, bátran megindult, bebizonyította, még nincs vége, nem lehet leírni. A rossz eredményeinek az oka a motor és az ebből adódó motiválatlansága" - mondta Suppo.

Rossi 2000-ben szerződött a Hondához az akkori királykategóriába, az 500-ba, 2001-ben ilyen motoron nyert először a legnagyobbak között. 2002-ben az első négy ütemű Hondán az első MotoGP-vb-t is ő nyerte, 2003-ban ismételt. A japánok viszont folyton azt hajtogatták, csak a motor miatt első, ezért 2004-ben átment a Yamahához, és azzal is megnyerte a vb-t. 2005-ben megvédte a címet.

2006-ban a Honda, 2007-ben a Ducati győzött - Hayden és Stoner -, majd 2008-ban és 2009-ben Rossi visszavette a világbajnokságot a Yamahának.

A klasszis egyelőre nem nyilatkozott, mik a tervei jövőre, de a szezon végén a Ducatival kötött megállapodása kifut, szabadon igazolhat bárhová.

Minden idők

Elmondhatatlan, mire képes 50 ezer tomboló argentin szurkoló
Felemelő és félelmetes, ahogy a Boca Juniors stadionjában pokollá tették a River Plate életét.

Shopline

Travelo utazási ajánlatok