Nem hiszem el, hogy lehet így rúgni!

2009.10.07. 11:24 - Index

A magyar U20-as labdarúgó-válogatott 2-2-es döntetlen után tizenegyesekkel verte ki Csehországot, és jutott tovább az egyiptomi világbajnokság nyolcaddöntőjében.

Az első gólt a magyarok szerezték, a mindössze 18 éves, győri Kiss Máté - a keret legfiatalabb tagja - 30 méterről eddigi rövidke karrierje legnagyobb gólját lőtte.

A csehek egy szép akcióból hamar egyenlítettek, majd a hosszabbítás második percében a vezetést is megszerezték nem kevésbé pofás támadásból. A magyar csapat viszont nem tört össze, Koman Vladimir zseniális szabadrúgásával egyenlített. Annyira a kapufa mellé lőtte, ha Vaclik kapus tíz centivel magasabb se védhette volna.

A tizenegyeseknél Présinger félmagasan a kapu jobb oldalába, Koman klasszismozdulattal, lezseren, laposan a bal alsó sarokba, Gosztonyi magabiztosan jobbra lőtt.

Szabó bal oldali, félmagas lövését védte a cseh kapus, Németh mindent eldönthetett volna, de ezt inkább hagyjuk. (A közvetítésben jól látható, Koman Vladimir a kezdőkörben azt ordítja, "nem hiszem el, hogy lehet így rúgni", illetve mond cifrábbat is, de azt nem tudjuk leolvasni.)

Káromkodása hatásosnak bizonyult, a legutolsó büntetőnél Balajti a jobb alsó sarokba lőtt, megnyertük.

Balajti viszont sorra sem kerül, ha büntetőzés hőse nem a magyar kapus, Gulácsi Péter. Az első öt lövésnél mindig balra vetődött, így védett kettőt. A hatodiknál változtatott, a másik oldalra ment, kiütötte Reznik tizenegyesét is.

Egervári Sándor edző csapata a negyeddöntőben péntek este nyolc órakor, a spanyolokat kiverő Olaszországgal találkozik.

Kommentek

  • 2009.10.07 13:04:54pink75

    yksi kaksi sexy maxi

  • 2009.10.07 13:05:51Vad.Korte

    Nem szabad Némethet ezért elsikálni. A tizenegyes prábaj nem a lövőtechnilkáról szól. Ilyen szinten 20-ból 19-et belőnek. Az idegekről és a fáradtságról. Németh végig jól játszott. Kinek nem remegne a lába 120 perc játék után sorsdöntő helyzetben? A legnagyobbakkal is megtörténik.

  • 2009.10.07 13:06:20primadonna

    Nem kell bántani Némethet. A nagy többség három meccs + az azt követő nyegle interjúk alapján ítéli meg, holott valamiért ott van a Liverpoolban, mégha kölcsönben is van most az AEK-nál. 20 éves, a címeres mez mindig a kritikák célpontja, ezzel is meg kell bírkóznia. A cshek ellen pedig igenis odatette magát, neki köszönhetjük, hogy meg tudtuk tartani a labdát, amíg a középpályásaink a védekezésből csigalassúsággal felértek a támadásokhoz. Sokszor három-négy hátvéd vette körül, esélye sem volt, hogy egyedül betörjön. Ezt tudta is, ezért inkább kiszolgálta a többieket. Technikailag kész a srác, még fel kell szednie pár kilót, aztán bármi is lehet belőle....

  • 2009.10.07 13:06:37statez

    A csapat legjobbja Gulácsi volt, amit a 11-eseknél produkált, az pedig már nem csak kapusteljesítmény volt, hanem nagyon emberi is, tartotta a lelket a többiekben is...

  • 2009.10.07 13:09:58dns10

    Izgalmas meccs volt. Az M2 kommentátorát viszont orrba vertem volna...

    Szinte mentegetőzött, hogy gyenge az iram meg hasonlók... hát a "nagyokat" igen rég lehetett így kűzdeni látni, ráadásul olyan technikai megoldások voltak, amik még ösztönösek. A nagy válogatottból az ilyeneket már rég kiölték.

  • 2009.10.07 13:12:50ChatMan

    Csak annyit szeretnék, hogy a Magyarország-Korea meccs után még egy csapatot győzzünk le.

  • 2009.10.07 13:15:12focijoci1969

    Németh minden megmozdulásán látszik nagy tehetség.Ellenfelei nem igen tudják mikor választ egyéni megoldást és mikor ad nagyszerű paszt a társaknak. Ám ha megmarad nála ez a túlzott lezserség, ahogy a 11-eshez odaált és játékát is jellemzi nem lessz belőle semmi.

  • 2009.10.07 13:16:29CoolBrady

    Németh sokat harcolt egész meccsen, a 2. gólunk előtti szabadrúgást is ő hozta össze, és igen nehéz dolga volt amellett a kopasz középhátvéd mellett. Szerintem a mezőny egyik legjobbja volt a cseh gyerek.

  • 2009.10.07 13:20:51hajoacs

    Szerintem is védjük meg Némethet, egy újságíró tudjon határt tartani. S ha jól emlékszem az utóbbi időben pont az indexen jelent meg több olyan cikk, ami a pillanatnyi helyzethez képest reális elvárásokat fogalmazta meg a hazai labdarúgással szemben.
    SZóval valaki menjen oda a szerkesztőségből a cikk írójához és adjon neki egy maflást (verbálisan)...

  • 2009.10.07 13:21:52noir66

    Én nagyon örülök a csapatunk győzelmének. Remélem az elkövetkező években folyamatosan lesz ilyenbe részünk.

    Bár csak a nagy válogatott is bejutna mindig a legjobb 8 közé a VB-n.

  • 2009.10.07 13:25:39nyúlósgumitej

    a végére azért csak születtek értelmes kommentek :)
    Köszi primadonna!
    Én azért kiemelném a csere Simon Andás teljesítményét is, legalább is azt mindenképpen, hogy Ő ténylegesen küzdött, és akart! Nagyon szimpatikusan játszott!
    És Gosztoványiról is igazat szólt Kiscsávó!
    ;) HAJRÁ FIÚK! Az olaszok is verhetőek, és a döntőben nem ciki kikapni a braziloktól ;)

  • 2009.10.07 13:27:41Ropi vagyok

    ocsmány a cím, gratulálok!
    Artie-tól kérdezem, hogy torghelle sándort milyen játékosnak tartja? ezerszer szívesebben látnám némethet a válogatottban, mint azt a buta tank torghellét! minden meccsen esik-kel, a saját helyére fejelget előre, minden egyes megmozdulásánál nevethetnékem támad, és ő maga csodálkozik a legjobban, ha bemegy róla valami. a magam részéről jöjjön inkább a "nyegle" németh.

  • 2009.10.07 13:29:58dosiki

    Németh Krisztián képességeivel semmi gond...csak még fiatalember...szellemileg még érnie kell és akkor majd több jó döntést hoz...

  • 2009.10.07 13:34:56Zoli28

    A szerző védelmében: A cím valószínűleg Koman átkozódására vonatkozik, nem pedig a szerző érzelmeit akarja kifejezni.
    Egyébként bennem is megmaradt az a pillanat, amikor Némó kihagyta, Koman pedig a háttérben szitkozódott.
    A lényeg, hogy továbbjutottunk.

  • 2009.10.07 13:35:38salak

    Némethről: Közel 30 év után /Törőcsik Andris/ ismét van egy olyan csatárunk, akitől rettegnek az ellenfél védői, és össze-visszarúgdossák. Egyet kellene megtanulnia az elődtől; nem leállva, hanem menetből bemajmolni a mazsolákat.

  • 2009.10.07 13:36:03Happygabo

    Öröm volt nézni ezeket a srácokat. Akik nem omlottak össze a vezető gól utáni kijózanitó egyenlités után, sőt a hosszabbitásban sem a bekapott gól után. Mintha valami új szellő lengetné a magyar zászlót, nagyon jó volt ezt érezni. Évek, sőt évtizedek óta nem izgultam így magyar csapatért!!! Köszönöm srácok, külön élmény volt a bombagól, ilyet még felnőtt mérkőzéseken sem rúgnak hetente a BL-ben. Csak így tovább, menni kell külföldre tanulni tanulni tanulni...

  • 2009.10.07 13:39:32Zoli28

    Happygabo:

    Bennem már a hondurasi meccs után is ott volt, hogy nem kell aggódni, a srácok összekapják magukat - és hál'Istennek így is lett.
    És most, a csehek ellen sem éreztem azt a reménytelenséget 2:1-nél (habár be voltam tojva rendesen), amit általában magyar csapatoknál szoktam érezni, amikor hátrányba kerülnek.

  • 2009.10.07 13:45:15blacklord

    Én is adnék egy tockost a cikk írójának, bakker, még Robi Baggio is hagyott ki sorsdöntő tizenegyest, és basszus, egy 20 éves gyerekről van itt szó... Óriási gratula mindenkinek, Gulácsinak (akit mintha szintén agyonszidott volna mindenki Honduras után...) és Komannak külön dicséret jár!!

  • 2009.10.07 13:45:33Joe-ból is megárt a shock !!!

    Gratulálok az egész csapatnak!

  • 2009.10.07 13:46:58Ropi vagyok

    egyébként tényleg meglepett, mert a magyar foci kapcsán ritkán lehet ezt elmondani, hogy ha góúlt kap a csapat, akkor sem esik össze. főleg a második cseh gól után, irtó rosszkor jött, a végéhez nagyon közel, a hosszabbításban, erre szokták mondani hogy lélektanilag nagyon fontos gól. de az, hogy utána jött koman szabadrúgása, hihetetlen volt, és a kihagyott tizenegyes után balajti is.

  • 2009.10.07 13:48:25Cs

    Grat a fiúknak!

    A cikk kicsit zavaros a végén. Amíg nem néztem meg a videót nem igazán értettem, hogy mi történt. Hogy mi volt ez a nagy baj. A cikk szerint a kapusunk kivédte a szemüket is, a játékosaink belőttek mindent.

    A jobb érthetőség végett nem lett volna szerencsétlen dolog beleírni pár sort, hogy a büntetőpárbaj 4. köre után 3-3 volt az állás, az utolsó rugásnál a cseh fiú hibázott, az utolsó rugó, Németh eldönthette volna, de kihagyta és úgy a "hogy lehet így lőni, stb" aztán meghogy 6. körben mi történt...

  • 2009.10.07 13:49:40primadonna

    Az megvan amikor az elején a cseh himnuszra kezdték el összekapaszkodva énkelni a Himnuszt? Pár taktus után többeknek leesett: Fiúk ez nem is a mi himnuszunk!! El is engedték egymást gyorsan:-)

  • 2009.10.07 13:58:28dustinho

    Ha legjobb nyolc között vagyunk, akkor a negyeddöntő jön nemde?? Habár már az is nagy szám hogy értelmes a mondat, mert sokszor az állítmány vagy az alany is kimarad indexéknél, na de mindegy, a meccs jó volt, így tovább!

  • 2009.10.07 13:59:12FlybyWire

    2009.10.07 12:46:05kuruc.ufó
    Artie! Te szimplán egy S E G G vagy!

    +1

  • 2009.10.07 14:01:33dustinho

    Ja mégse, ezt most én néztem el :P

  • 2009.10.07 14:03:07bklvs

    hát én szóhoz sem jutok, nekem már a csoportelsőség is orgazmus volt, 25 éves vagyok, a foci a kedvencem, még soha nem volt ilyen élményben részem, hogy a magyar válogatott VB-n csoportelső!?!?!? Lehet hogy a "harmincasok" már-még szurkolhattak magyarválogatottnak 86ban Mexikóban, de fiatalabb korosztalynak ez teljesen új!

  • 2009.10.07 14:11:34Bono

    Ropi vagyok: attól még, hogy Torghelle, khm, olyan amilyen :-), még Németh semmivel sem lesz rosszabb vagy jobb. nagyon sz*rul lőtte azt a büntetőt, ehhez semmi köze Torghellének.

  • 2009.10.07 14:28:15settapesoundoff

    emberek, oké hogy a németh tényleg egy óriási tehetség de abból itthon nincs hiány, könyörgöm mindenhol van egy egy olyan játékos aki világsztár lehetne, az egyik fő oka annak hogy nincs az a fejekben lévő homály valamint az alázat hiánya. a németh így igenis egy senki marad
    ha viszont megtanul önkritikus lenni és a hibáit saját javára fordítani (nem pedig mindenkit mutatóujjal csendre inteni ha legközelebb gólt lő) akkor egy kiemelkedő játékosa lehet a következő 10 év európai focijának. ne felejtsétek el a c. ronaldo mindig az után nagyképű hogy belövi (és mindenkinél többet edz)

    én szurkolok neki hogy ne legyen olyan seggfej mint a filkor (emlékeztek rá? neki is szurkolok egyébként)

    a csapat egyébként fantasztikus, óriási nagy jövő is állhat előttük mind egyénileg, mind a mostani 23-26 éves nagy válogatottakkal (dzsudzsák) kiegészülve csapatként... nagyon benne van hogy kijutunk az egyik nagy tornára 8 éven belül

    az olaszokat meg lehet verni, bár ők ilyenkor szoktak a legjobb formába lendülni sajnos, de le vannak sz@rva!!!

  • 2009.10.07 14:30:10Ropi vagyok

    teljesen igazad van, Bono. ezt arra a felvetésre válaszoltam, mely szerint koeman jól teszi, hogy a válogatottba nem hívja meg némethet. németh elképesztően szar tizenegyest lőtt. már leírtam egy másik cikkhez is, hogy emiatt nem tartom nyeglének és nagyképűnek. bírom, szerintem jó focista, felesleges sárral dobálni, semmi okunk rá.

  • 2009.10.07 14:35:36Gíbic

    Jól van már, még a legjobbak is hibáznak. Emlékszik még valaki az 1994-es VB döntőre, amikor Roberto Baggio simán felé rúgta a tizenegyest és ezzel el is buktak az olaszok. Benne van ez is a pakliban, örüljön már inkább mindenki a magyarok sikerének.

  • 2009.10.07 14:37:20slovens78

    Jól megmondtad Komám, Vlagyimír! :)) ehhhh... Csak ezt nézem vissza meg a 30 méteres gólt. Méghogy nem tudtuk a többit leolvasni. Én először csak azt értettem meg, hogy "BASZD MEG!" :)

  • 2009.10.07 14:37:32orient

    védeném a némethet.
    Én is fikáztam elősször hogy nagyképü. Azóta kielemeztem teljesen a dolgot. Itt nem az volt. Páran már mondták hogy kicsit befosott. Hát ez az igazság. Nagy volt a nyomás rajta látszik hogy kicsit remegett a lába. Ez bocsájtható, azért mégis csak feszül helyzet volt 120 perc után. Azért gyakorolja kicsit majd a büntetőt.

  • 2009.10.07 14:38:25pocsolya

    Én tegnap dolgoztam este 10-ig. Haza felé menet benéztem a stadion melletti kocsmába, mert mintha foci hangjait hallottam volna. Pár perccel korábban már értesültem, hogy már 2-1 a cseheknek. Belépek a kocsmába és látom, hogy gyúrják a srácokat, felcsillant a remény a szememben. Szerencsére láttam a büntetőpárbajt, közben elfogyott két cigaretta, egy pohár sör, meg elégettem pár kalóriát az ugrálással, pedig szinte egyedül voltam a kocsmában, de nem érdekelt. Némethet meg nem szabad hibáztatni, tett már ő annyit ezért a válogatottért és a magyar foci megítéléséért, hogy néha gyengén játsszon vagy hibázzon. Az külön öröm nekem, hogy Balajti rúgta be a sorsdöntő tizenegyest. Hajrá Diósgyőr! Hajrá Magyarok!

  • 2009.10.07 14:40:04orient

    Koman a legjobb magyar játékos és nem is magyar.

    Most akkor mindenki fohászkodjon hogy ne váltsa be az ígéretét hogy egyszer Ő igazából az ukrán válogatottban szeretne játszani. Reméljük erről már letett!

  • 2009.10.07 14:42:56astalavista

    Túl profi módon akarta lőni a büntetőt Németh,nem jött össze,de Ő nagyon sok labdát megtartott addig amíg felértek a többiek, Törőcsik Andrásra emlékeztet a stílusa,szerintem többet el fog érni,ha így folytatja.

  • 2009.10.07 14:45:32MiKe84

    Szerintem meg szégyelje magát a "kedves" cikk író.

    Végre láttunk egy hatalmas sikert, ráadásul az utánpótálsunk sikerét ami még a jövőt illetően is reménykedésre adhat okot. Ha ez bárhol máshol történik kicsiny bolygónkon a következő meccsig fieszta lenne az egész országban. De nálunk?… Nálunk egy ilyen címmel jön ki cikk és emellett egyből elkezditek keresni, hogy mibe lehet még belekötni.

    Szarul rugta? Kétségtelen... Melyikőtöknek nem remegett volna meg a lába ilyen tét mellet és tudván azt, hogyha hibázik egy egész ország fogja a földbe tiporni? Még így hogy nyertünk is ezt műveli vele a média, milett volna ha emiatt vesztesként hagyjuk el a játékteret?.. bele sem merek gondolni.

    Kívánom a "szurkolótársaimnak" hogy egyszer az életben hasonló szituációban kelljen döntést hozniuk, bármi is a foglalkozásuk..

    Csak egyszer tudnátok végre örülni valaminek.

    Szánalom!

  • 2009.10.07 14:47:21Manu Ginóbili

    egy 1.50-es kapusnak, mint amilyen a cseh gyerek volt, mindegy hova rúgod, csak legalább félmagasan menjen.. ennyi..

  • 2009.10.07 14:47:38tanító

    A sok károgó szájkaratés, akik már a biztos kiesésről zengtek litániát, most hol vannak??
    Csak nehogy elrontsák ezeket a srácokat, valami "szakmai tanítással" !!
    Bravó! Szép volt fiúk! Néha kell a nyegleség is, idegesíti az ellenfelet! Csak így továb, még sok-sok évig!

  • 2009.10.07 14:52:09primadonna

    A védelem (+ a kapus) volt eddig a legstabilabb csapatrészünk, nemcsak jól védekeznek, de szállítják a gólokat is, ami már nem annyira megszokott. Jó volt látni a sok passzos, kombinatív játékot, hosszú átadásokat, viszont néhány bosszantó hiba is becsúszott, főleg a középpályán. Sokszor kettészakadt a pálya, nem értek fel a támadásokhoz, viszont a védekezésnél nem vették fel időben a második hullámban érkező támadókat. De nem pattant el tőlük 2-3 méterre a labda, nem törtek össze a hosszabbításan kapott góltól, és látszik, hogy hajtják egymást és küzdenek egymásért. El kéne tenni őket befőttnek, aztán három-négy év múlva elővenni a következő felnőtt VB-re. Aki az itthoni bajnokságban fog 'edződni' annak annyi...

  • 2009.10.07 14:52:57A Hannibal Lektűr-attitűd

    "A közvetítésben jól látható, Koman Vladimir a kezdőkörben azt ordítja, 'nem hiszem el, hogy lehet így rúgni'"

  • 2009.10.07 14:55:08hajrámagyarok

    Nemigaz, hogy egyesek nem tudnak semminek örülni.
    Anyukád ajándékait is így szoktad kommentelni?

  • 2009.10.07 14:57:51hajrámagyarok

    Ha valaki nem vette volna észre, a cseheknek sokkal jobban képzett, és "tenyészbika" méterű volt a támadó-szekciója.
    Aztán mégis mi győztünk....
    Nesztek fanyalgók....
    Ha Németh szarul játszott volna, nem hasznosan, biztosan lecserélik, nem !?
    Még szerencse, hogy sokan "értenek" nálunk a futballhoz :)

  • 2009.10.07 14:58:57Laciii

    Szép volt és kész, kellett egy kis szerencse is, mert egyébként elég egyenlő volt a két csapat.

    A 11es tényleg béna volt, remélhetőleg tanul belőle és lesz egy B terv is arra az esetre, ha a kapus mégse mozdul. Hosszabbítás után ekkorra tét mellett tényleg nem egyszerű, szerencsére nem volt végzetes hiba.

    "Koman a legjobb magyar játékos és nem is magyar."
    Hát aki reflexből egy ilyet káromkodik az magyar, akkor is ha zöld, öt szemű és csápjai vannak :)
    Az ember gondolkodik egy nyelven, meg beszél egy nyelven ami egy megbeszélésen nem feltétlen ugyanaz, de káromkodásnál igen :)

  • 2009.10.07 14:59:36hajrámagyarok

    Koman helyében amúgy én is ordítottam volna, de a tizenegyese Némethnek 50-ből 49-szer bemegy, de most kivárt a kapus, szerencséje volt.

  • 2009.10.07 15:02:03hajrámagyarok

    primadonna, helyesen látta, tényleg nem pattant el a felívelt labda a csatárról 2-3 méterre, aki levette 90%-ban és tovább is passzolta.
    Naaaa? Ki volt az a csatár, csak nem Német??

  • 2009.10.07 15:04:20red7

    Lehet, hogy Némethnek kicsit nagy az arca, de egy korosztályos vébén szereplő játékos ne legyen beszari sem. Az viszont nagyon jól látszott, hogy megviselte a saját bénázása: az utolsó tizi után nem ő volt az első, aki rohant ünnepelni, látszott, hogy kurvára megkönnyebbült, hogy nem baszta el másik 21 srác álmait. Egész biztos vagyok benne, hogy tanult ebből az esetből és csak jobb játékos lesz ettől. Azokkal értek egyetk, akik szerint ennek az olaszok fogják majd kárát látni :)

  • 2009.10.07 15:11:04Picurigor

    Nagyon jó, hogy sikerült megverni a cseheket. Gratulálok a fiúknak, csak így tovább!

    Viszont nem tudom megállni, hogy hozzászóljak Németh játékához.
    A srácnak sajnos nagy az arca és bár tehetséges, de nincs meg benne a kellő alázat.
    Jól látható volt a meccsen, hogy pl cselez egymás után hármat, de nem adja tovább a labdát. Ha elveszik tőle, nem fut tovább., Ha hozzáértek, már vágta is magát hasra, pedig 10 perc után rájöhetett volna, hogy nem nagyon fújják be.

    Azt gondolom, hogy egyáltalán nem véletlen, hogy 'Pool kölcsönadta...

  • 2009.10.07 15:22:59bonaventura

    nagy tanulság: megéri fejben erősnek lenni
    ez jelentheti a különbséget a hozzánk hasonló képességű csapatokkal szemben

    amikor jöttek a büntetők, azt mondtam, na ebben szarok vagyunk
    legyen egy olyan társaság-generáció, akinek nem remeg meg a lába
    hajrá magyarok!

  • 2009.10.07 15:37:50ohmyFgod

    Nem tudom milyen meccset figyeltetek, de Németh egyáltalán nem játszott rosszul. Ha ő nincs, a 11-esekig el sem jutunk. Ki is harcolta ki azt a szabadrúgást? Jó passzokkal és cselekkel vetette észre magát, ügyesen tartotta a labdát, sokszor 2-3 védőt is lefoglalt, ráadásul volt egy lövése, ami centikkel ment a kapufa mellé, a kapus csak nézte. Az óriási gól lett volna.
    Kicsit könnyen elesik, van még hová fejlődnie az tény. De sok irigy gnóm legtöbbször szerintem jogtalanul fikázza. A 11-es valóban gyenge volt, de a kapus megetette. Gosztonyinál jobbra mozdult, balra ugrott. Németném ugyanúgy bemozdult jobbra, de ezúttal arra is ugrott. Ha ne adj isten úgy tesz, mint Gosztonyi esetében, akkor meg azt mondják milyen hidegvérrel, milyen okosan oldotta meg. Ahogyan a csehek második próbálkozásukkor. Annyi volt a különbség, hogy a cseh fiú erősebben lőtte, Némethé valóban gyenge volt.

    (Abban meg majdnem biztos vagyok, hogy a legtöbb fikázó meg sem nézte még a góljait sem, amiket a liverpoolban vagy az athénban lőtt. Ilyen hidegvérrel és biztosan lövöldözni a gólokat nagyon régen láthattunk magyar focistától. Általában nem elrúgja a picsába, hanem okosan helyezve a kapuba küldi. Nekem annak idején ezért tetszett meg a játéka. Lesz ez még sokkal jobb. Nagyon sok óriási labdarúgóval fordult elő, h nem sikerült tudása legjavát nyújtani egy világversenyen.)

  • 2009.10.07 15:39:149b29w4

    Arti, te nem vagy százas. Egy megnyert meccs után fikázni az egyik legjobbat, vicces. Mert szerintem Németh - ahhoz képest, hogy sérült - nem vallott szégyent. Sőt. Tessék már megszámolni, hány jó labdája volt, hányszor tartotta meg két-három benga cseh mellett a lasztit. Torghelle Sanyi mikor lenne erre képes?
    Pocsékul lőtte a tizenegyest. Na és? Beckhammel is fordult már elő. Amúgy pedig gratulálok a csapatnak, az első félidei játék után nem hittem volna, hogy sikerül, de a másodikban morálisan és kreativitásban is a csehek fölé sikerült nőniük. Megérdemelt a továbbjutás. Csak így tovább!

  • 2009.10.07 15:39:30FlybyWire

    2009.10.07 15:11:04Picurigor

    Te egy másik meccset nézhettél. Sosem voltam oda Némethért, és sokak számára már úgya, hogy van ellenszenves, de tegnap a csapat egyik legjobbja volt, és óriásit küzdött. A büntető előtt pedig hihetetlen stressz látszott rajta - de kin nem lett volna?

  • 2009.10.07 15:45:43ako-ako

    remelem, abbol, hogy a pool kölcsönadta es amit most müvelt, tanult nemeth, mert kar lenne erte, nagyon tehetseges a srac!
    az olaszok ellen kapott meg egy sanszot, most rajta a sor, hogy maghalalja!

  • 2009.10.07 15:46:08hikomat

    Hát Németh K. a büntetők alatt ott nevetgélt a pálya közepén... Megnézném az egykét fröcsögő hozzászólót mit mondana akkor, ha egy ilyen lófasz büntető miatt pottyanunk ki. A meccsen amúgy jól játszott, de tény, hogy nagy az arca és nincs benne alázat. Ha nem változik meg, akkor 4 év múlva mondjuk angol 2. osztályban jó lesz azért:)
    Grat. a csapatnak, nem semmi a 8 közé jutni!

  • 2009.10.07 15:47:59FlybyWire

    2009.10.07 15:46:08hikomat
    Pont te fröcsögsz, nem is veszed észre? :)

  • 2009.10.07 15:49:10ako-ako

    mindenesetre penteken sörrel, csipsszel, sosmogyoroval, kereplövel ott ülök az eurosport elött :)
    HAJRA MAGYAROK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 2009.10.07 15:49:28ohmyFgod

    hikomat: hadd ne kelljen magyarázni a nevetés és a komoly stresszhelyzet kapcsolatát. A büntetőt szarul lőtte, de a kapus is megetette, olvasgass feljebb. Alázatból pedig több van benne, mint a legtöbb magyarban. Nem annyira vészes a helyzet, mint sokan látják.

  • 2009.10.07 15:51:33hikomat

    2009.10.07 15:49:28ohmyFgod

    Én nem így látom, de mindegy. Lényeg, hogy a 8 között van a csapat és lehet tovább drukkolni.

  • 2009.10.07 15:56:12Gyantás

    eurosportot néztem ott sem volt jobb a komment, grat mindenkinek ne szidjátok őket, végre valami!!!!!!
    utso 10 percben annyira bemerevedtünk, hogy nagyon féltem a tiziktől szerencsére Naxoszipánban Hull a hó és a Régi instrumentumon játszó hölgy festője segített!

    Szép volt most is sírhatnékom van!!!!!

  • 2009.10.07 16:03:21hajrámagyarok

    Ahhoz képest milyen szarul játszott egyesek szerint, csak kiharcolt egy szabadrúgást, lekötötte a védelmet (hozzánemértők kedvéért: nem tudtak felmenni támadni a védők) jól cselezett, csak szabálytalanul tudták megállítani(még ha a bíró nem is így látta, de ezeket bajnokságban rendre befújják)
    Egyébként a bíró nem volt éppen pártatlan, igencsak a csehek felé volt "elnéző" eleinte, mondjuk a végére ezt megunta, jóvá is tette valamennyire.
    (mondjuk érdekes, hogy mi kaptunk több sárgát, mikor eddig a csehek gyűjtötték a legtöbbet, lehet hogy nem akart senkit kiállítani?)

  • 2009.10.07 16:06:45hajrámagyarok

    Turáni átok: Ha nyernek "de azért milyen gagyi, szar, hisztis, szervezetlen, bezzeg az olaszok, angolok, spanyolok stb"
    ha veszítenek: "na ugye, miért nem mennek akpálni, kétballábasok stb"
    Gusztustalanok vagytok, nem veszitek észre?!
    Csak a külföldi a jó? Minden ami magyar, az élből szar. Kicsinyhitűek....

  • 2009.10.07 16:07:44hajrámagyarok

    akpálni helyesen kapálni :)

  • 2009.10.07 16:15:54Szenszej

    http://www.origo.hu/sport/magyarfoci/20090218-dardai-pal-nincs-hova-hazamennem.html

    interjú Dárdai Pállal:

    "- A mostani fiatalok nem győzik meg?
    - Kezdjük a legnagyobb tehetségnek tartott Németh Krisztiánnal, nem tudom, miért téveszti meg vele a drukkereket a magyar sajtó. Ha én lennék a szövetségi kapitány, az egyhetes összetartáson már két nap után hazazavartam volna. Lusta volt, és öntelt, nem láttam, hogy mutatni szeretne valamit. Amikor Angliában kölcsönadták, azt mondtam, két meccs után már a kórházban lesz, s ha nem is a lábát rúgták le, hanem a fejét, de igazam lett. Gulácsi Péterből viszont nagyon nagy kapus lehet."

  • 2009.10.07 16:16:56AproV

    Az miért van, hogy Németh amikor gólt lőtt az Emirátusoknak, akkor a jobb mutatóujját a szája elé tette és kifele mutogatott? Ha jól tudom, ez egy jelzés.
    És az miért van, hogy ezzel szemben Koman gyerek (aki magyar) két kezéve szívet formál és csókokat dob, majd ölelgeti a többit?

    Az első "gesztus" kiba..ott ellenszenves, bárki is csinálja. Miért nem lehet örülni egy gólnak? A teljesítményt, viselkedést úgyis lesz, aki fikázza, akkor meg kinek mutogat? Az arab közönségnek? Vagy a hazaiaknak?

    Na, szerintem ettől nagyképű egy játékos. Biztos lenne még mit tanulnia a fociból, nem szerencsés, ha a "pszt"-jelet lesi el a "nagyoktól". Akik ettől nem nagyok...

  • 2009.10.07 16:34:58Quanto Costa

    Elmondom, hogy jött ki a 2:2

    Mi jobbak voltunk rúgótechnikában (1) és földön, a rövid passzos játékban (2).

    A csehek fizikálisan erősebbnek tűntek (1) és fejjel sokkal veszélyesebbek voltak (2).

    A végén az összeszedettség, a csapatszellem és persze a szerencse döntött.
    +++
    Érdekes, hogy mennyire látni egy játékos tekintetéből, hogy berúgja vagy kihagyja a büntetőt.

    Németh tekintete szitáló volt, mintha ott sem lett volna. A semmibe révedt.
    Ezzel szemben Koeman szemén pl. a szabadrúgás előtt látni lehetett a max. koncentráltságot.

    Vajon Koeman hány %-ban magyar?
    Nem ismerem, de a neve alapján nem 100 %-ban...
    És az, hogy döntő helyzetben oda tudott figyelni és kihozni a maximumot, az sem volt mostanában jellemző a magyar sportolókra...

    (Mivel nálunk a focihoz mindenki ért, biztos, hogy igazam van:-)

  • 2009.10.07 16:35:39rakaz

    Szerki hol van a hozzászólásom? Ki sibolta el
    már megint?

  • 2009.10.07 16:44:23Quanto Costa

    Igen, úgy tűnik Németh nem rossz a pályán (bár többnyire nincs ereje végigvinni az akciókat), de sztárallűrökben még közelebb jutott a 'nagyokhoz'.

    És már a kritikus helyzetben dekoncentráltan kihagyott büntető is megy neki.
    Milyen elődei is voltak ebben ?
    (Ronaldo? Diego Rossi? Maradona?)

  • 2009.10.07 16:44:59amc

    Koman.

  • 2009.10.07 16:45:36pocsolya

    Koeman holland, Koman 100% ukrán, de futballozni már Magyarországon tanult.

  • 2009.10.07 16:45:46Laciii

    "Vajon Koeman hány %-ban magyar?"
    Koeman az Erwin és szövetségi kapitány. A pályán Koman játszott. Wikin megtalálod az életrajzát, de fentebb már leírtam miért magyar.

  • 2009.10.07 16:54:40Edding

    szeretném felhívni azon kommentezők figyelmét, hogy az első mérkőzés (0-3 oda) utáni kommenteket olvassák csak el megint, és most ennek fényében nyalják tovább az u20 seggét. kétszínű szarok...ha szurkolsz akkor is szurkolj ha kikapnak

  • 2009.10.07 17:12:19orient

    2009.10.07 16:54:40Edding:

    Igazad van. De ahogy Ők is összeszedték magukat mint játékosok mi is összeszedhetjük magunkat mint kommentelők. Bocsánat a szar kommentekért.

    Engem pl nem az zavart hogy nagyon kikaptak hanem hogy úgy éreztem nem hajtottak. Azóta ez teljesen 180% fokot fordult.

    Pl. Némethet is fikáztam tegnap este hogy elcseszte a büntetőt mint valami nagyképű szár, aztán jobban megnézve ma már javítottam ma magam hogy inkább meg volt illetődve ami azért érthető még a legnagyobbakkal is előfordúl.

    Szóval mi is javulunk :))

    Fentartom: remélem a Koman gyerek felnőttként is a magyar válogatotban akar lenni nem az ukránban. Ezt més senki sem kommentelte, hogy lehet e tudni.

  • 2009.10.07 17:12:33ohmyFgod

    Edding: pontosan

  • 2009.10.07 17:32:37Zoli28

    Szenszej:

    Tisztelem Dárdai Palit, de abban az interjúban szinte mindenkit kiosztott, Várhidi Pétertől Németh Krisztiánig.
    Az övé is egy vélemény, de nem gondolom, hogy minden szavát kész tényként kellene kezelnünk.

  • 2009.10.07 17:33:44Zoli28

    orient:

    Én is remélem, hogy Koman mellettünk dönt.

  • 2009.10.07 17:40:45ja natürlich

    nem hiszem, hogy Némethre kellene kiélezni ezt az egészet. Be kellett volna rúgnia, elrontotta, de ez semmit nem számít, mert nyertünk. Ha a másik oldalra mozdul a kapus, most mindenki őt sztárolja, hogy milyen lazán és elegánsan oldotta meg. Pont ez a lényeg, hogy végre a fociválogatott egy sorsdöntő meccsen hosszabításban fel tud állni hátrányból, aztán meg tudja nyerni a meccset, ezzel örömet okozva rengeteg magyar embernek. és ez akkor is igaz, ha megvernek esetleg az olaszok. A cikk címe épp ezért szerencsétlen és végtelenül negatív, mert ennek a világon semmi jelentősége nincs, annak viszont van, hogy nyertünk.

  • 2009.10.07 17:41:15mizrolist

    Quanto Costa: Koman szülei ukránok, az édesapja Szombathelyen, a Sabariában és a Haladásban fejezte be a pályafutását ~15 éve, a gyerek már ott játszott addig, amíg külföldre nem szerződött...

  • 2009.10.07 17:48:49Zoli28

    Aki azt gondolja, hogy Németh kölcsönadása a az AEK-nak, az gondoljon már bele: Pool ide vagy oda, ott csak a fakóban játszott. Most pedig az van, hogy továbbra is a Liverpool játékosa, de kölcsönben az egyik legpatinásabb görög klub első csapatában játszhat, ráadásul már ott is megkezdte a gólgyártást.

    Benitez valószínűleg úgy érezte, hogy a Liv'pool tarcsiban Némó már nem tud tovább fejlődni, erősebb bajnokságra van szüksége.
    Az meg talán megbocsátható, hogy Torres, Kuyt, Babel, Voronin meg N'Gog mellett még nem fér be a Pool kezdőjébe.

  • 2009.10.07 17:49:53Zoli28

    Aki azt gondolja, hogy Németh kölcsönadása a az AEK-nak, visszalépés...

  • 2009.10.07 17:50:13R.M.E.

    ha már szidni kell valakit ne némethet szidjuk aki küzdött és sok labdát megtartott, szerintem pl. (bocs hogy megnevezem de engem tényleg kiakasztott) dudás ádám nagyon béna volt, de szívből remélem hogy jobb lesz...

  • 2009.10.07 17:54:38Zoli28

    Dudás tényleg gyenge volt, de nem gondolom, hogy akárkit is szidni kellene. Azért csapatjáték a foci, mert ha az egyik játékos hibázik, a társai kijavíthatják a hibát. Dudásról kaptunk két gólt, de a csapat tett róla, hogy ez miatt ne essünk ki. Ez a lényeg. Dudás egyébként kényszermegoldás volt azon a poszton, ezt már a meccs előtt tudni lehetett.

  • 2009.10.07 17:59:17ohmyFgod

    A szabadrúgást továbbra is Némethnek köszönhetjük, és centiken múlt, hogy nem lőtt egy nagyon okos gólt a második félidőben.

  • 2009.10.07 18:02:35BlazeHun

    Gratulálok a fiuknak!
    Istenek voltak!
    A TV előtt fetrengtem a végén úgy izgultam!!!

  • 2009.10.07 18:05:08R.M.E.

    de kéne szidni mert ne higgye már most azt mindenki hogy ő a király (mármint mindegyik játékos magáról) szerintem igenis van hova fejlődni mert eléggé hullámzó volt a teljesítmény, csehek túl sokat támadtak, ennyit nem volna szabad engedni a továbbiakban és fejlődni kell mert mostmár nyerni akarunk nem? ha őszinték vagyunk látjuk hogy szerencsére is szükség volt, olaszok ellen nem kéne erre hagyni a dolgot...

  • 2009.10.07 18:05:43mizrolist

    Igazából bárki is játszik jobbhátvédet, az mind kényszermegoldás, mert egy sincs a csapatban.

  • 2009.10.07 18:07:48R.M.E.

    jó ok bevallom hibáztam nem tudtam hogy kényszermegoldás ezért ne szidjuk csak fejlődjünk és nyerjünk!

  • 2009.10.07 18:36:03lacikafan

    Kár bántani Némethet...A tizenegyes kihagyása a legnagyobbak jellemzője, és ha jól néztétek a meccset legalább két védőt mindig mozgásba tartott és próbált helyet csinálni a társaknak. persze ha azt várjátok, hogy minden meccsen végig szlalomozzon a pályán és legalább 3 gólt rúgjon akkor biztos sokat fogtok még csalódni benne. szerintem tegnap alázatosan és hasznosan játszott és volt klasszis megmozdulása (helyzeténél amikor visszahúzta a rövid sarok felé a labdát).

  • 2009.10.07 19:26:42BLovi

    A Némethet cseszegető seggfejektől (akinek a tegnapi meccs lehetett életükben a kb. 2-3. ifimeccs amit valaha láttak, de persze marhanagy futballszakértőnek gondolják magukat) meg kérdezném, hogy ti mit tudtok felmutatni sport területén? Arctalanul okoskodni a legkönnyebb a fotelből.

  • 2009.10.07 20:39:48ladislaus

    és ugy hogy Németh gyászol éppen...

  • 2009.10.07 20:51:47Quanto Costa

    Köszönöm a Koman-nal kapcsolatos infót.
    Kell a csapatba legalább egy ember, akinek megfelelő időben helyén van az esze.
    Egy ukrán-holland :-) épp megteszi, így már-már világválogatottnak érezhetjük a miénket.

    Németh éppen középre rúgta és látszott a tekintetén, hogy nincs ott.
    Hogy fejben ott legyen, amikor kell - az edző(k)nek kellene trenírozni - már ha lehet.

    Nem tudtam, hogy Németh gyászol, elnézést.

  • 2009.10.07 21:15:13rienderien

    Hát a Németh-vitához (egyáltalán minek kell???) csak annyit: amíg gólokat lő, addig éntőlem akkora arca lehet, mint a Tour Eiffel, nem érdekel. Ja, és hát a 11-est csak az tudja elrontani, aki el is vállalja...és sok nála nagyobb is kihagyta már, hm?

  • 2009.10.07 21:19:39Zoli28

    rienderien:

    Amit leírsz, az teljesen egyértelmű és világos, mégis vannak, és lesznek is olyan emberek, akik ezt soha nem fogják megérteni. Máshogy vannak bedrótozva. Ezzel együtt kell élni. :)

  • 2009.10.07 21:53:30Quanto Costa

    Német meccs végét látta vki?
    Nem semmi, már a kis németek it tudják azt, amit a nagy németek.

  • 2009.10.07 22:25:08hazafias

    24 éve várom hogy a magyar válogatott egy ilyen sikert elérjen,igen nem irtam el számomra ők a NAGY VÁLOGATOTT. köszi érte fiuk!!!!!!!!!!!!!

  • 2009.10.07 22:28:05hazafias

    IGEN ,komanék is tudnak ugy játszani mint geráék.hondurasz ellen meg is mutatták.

  • 2009.10.07 22:59:02zgabi

    Ha ezek a fiúk itt nyernek, akkor a felnőtt válogatottat le kell cserélni rájuk, a " nagyok" meg mehetnek a lecsóba. Koemannal együtt. Nem baj, ha eleinte nem érnének el nagy eredményeket ( mért, koemannék elérnek valamit is?), de ezek a fiúk még csak max. 20 évesek, még 10 évig egy csapatot alkothatnak, s szerintem a következő VB-n ( ráadásul Brazíliábamn) ott lennének. Koemannék sosem lesznek ott. Dárdai meg vigyázhatna arra, hogy ne beszéljen indulatosan, fröcsögve, mert kieshet a protézise, s ha lehajol is érte, nem biztos, hogy szemüveg nélkül megtalálja. Ő már a Herthában is sokadik senki, pedig csapata az tolsó helyen áll a Bundásligában. Nyáron utilaput kötnek a alpára, de nem kell aggódnia, a PMFC szívesen látja majd leveztésképpen, az NB-II-ben.

  • 2009.10.07 23:03:05hepe

    Ja azt elfelejtettem írni az előbb,hogy a meccs alatt lerágtam az összes körmöm annyira drukkoltam!Végre olyan meccset láttam,ahol a Magyarok játékában ötleteket,küzdést tartást és erőt láttam.Reménykeltő,óriási élmény volt.Hogy pénteken mit fogok rágni?Megérhetné,hogy az ujjaimat!!!

  • 2009.10.08 01:21:45Nem ez a nevem

    Németh büntetője tipikusan magyar : Ebben az országban,ebben a csapatban ő SZTÁR,ezért engedte meg magának ezt a flegma büntetőt. Liverpoolban ezt a hozzáállást nem engedhette volna meg magának,ott csak egy sokadik játékos...

  • 2009.10.08 08:09:43lacikafan

    Nem ez a nevem:
    jah...szóval az összes játékos aki valaha kihagyott büntetőt az nagyképű és flegma. a cseh játékosok is akik szarul lőtték ők is flegmák voltak azért maradt ki.nem beszélve Baresiről, Beckhamről, Détáriról, Maradonáról és még megannyi játékosról. egyébként ő azt nyilatkozta, hogy megszokta várni, hogy a kapus eldől és akkor a másik irányba lövi. ez a kapus nem dőlt el. hibázott mert nem volt B terv.

  • 2009.10.08 09:46:10Quanto Costa

    A dolog nem ilyen egyszerű:
    Tavaly azt hiszem éppen a Chelsea nem jutott be egy ilyen elbénázott 11-essel a BL döntőbe.
    Azaz az ilyen hiba szinte mindennapos, és nem az akaráson múlik. hanem fejben dől el és koncentráció kérdése.

    Nem mindenki viseli egyformán az ilyen lelki terheket, és akitől többet várnak, azon talán nagyobbat nyom az ilyen teher.
    ...
    Ha legalább nem pont gyengén, középre lövi, akkor dícsérhetnénk a kapust, de így ez az ő sara volt.
    Szerintem az ilyen játékost erre külön trennírozni kellene, tehát edzői kérdés.

    Hajrá Magyarok!

  • 2009.10.09 09:32:01hajrámagyarok

    Quanto Costa!
    Az egyik cseh játékos ennél sokkal gyengébben, "közepebbre" rúgta. mint Németh oszt' mégis bement, mert Gulácsi (véletlenül) pont másik irányba, hatalmasat vetődött.
    Itt a varázsszó: VÉLETLEN....
    Na, ennek van a legnagyobb szerepe abban, hogy bemegy-e vagy sem, nem a tehetségnek.

Szóljon hozzá!

 
Ehhez a bloghoz csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá.
 

Shopline

OnGo beszámolók

  • Peru
    Peru Arequipa: Gyönyörű város, háttérben az Andokkal....
  • Barcelona Magával ragadó forgatag, amit feltétlenül látni kell. ...
  • Ciprus Reggeli után az első utunk a kikötőbe vezetett, mely még csak most ébredezett....