Holokauszt-tagadásért fizet a Fradi

2009. szeptember 18., péntek 09:29 |
A szokásos bekiabálások elmaradtak a vasárnapi Ferencváros-MTK bajnokin, a szurkolók azonban két transzparensen is tagadták a holokauszt tényét. A futballszövetség példát akart statuálni, alaposan megbüntette az FTC-t.

A Magyar Labdarúgó Szövetség (MLSZ) fegyelmi bizottsága kedden a hétvégi Ferencváros-MTK mérkőzéssel kapcsolatban a Ferencvárost – mint visszaesőt – rendezési hiányosságok és a szurkolók rendzavarásai miatt másfélmillió forintra büntette.

A határozat sokakat meglepett, mivel a vasárnapihoz hasonlóan nyugodt mérkőzést nagyon régóta nem játszottak az Üllői úton, - feltehetően a Ferencvárost sorozatban sújtó fegyelmi döntések hatására - semmilyen mocskolódás, gyalázkodás nem hallatszott a lelátóról. Elmaradt az MTK mérkőzésein – nem csak a Fradinál – mindig felhangzó zsidózás, a meccs utolsó perceiben, a vendégek egyik sárga lapja után hallatszott először a szintén sértő „Gágágá, buzi MTK” kórus.

holo450
Forrás: Fradidrukker.hu

A fegyelmi bizottság holokauszttagadásra utaló transzparensek miatt büntette meg az FTC-t – tudtuk meg az MLSZ sajtófőnökétől, Serényi Pétertől, aki a testület elnöke, Retteghy István közlését továbbította. A ferencvárosi táborban ugyanis többször feltűnt két transzparens: az egyiken a világháborús zsidó áldozatok számára utaló „Milyen 6 millió?” állt, a másik közvetlenebbül tagadta a náci népirtás tényét (Nem volt Holocaust). A bizottság példát akart statuálni a Ferencvárossal, ezért döntött tárgyalás nélkül a súlyos büntetés mellett, mondta el Serényi. Ezért is kapott a klub ötször akkora büntetést, mint a Videoton, amelynek szurkolói miatt Nyíregyházán a rendőröknek kellett beavatkozniuk és a mérkőzést percekre félbe kellett szakítani. Serényi szerint a transzparensekkel már az is gond, hogy bejuthattak a stadionba, hiszen a lelátón csak a szezon előtt hitelesített táblák, feliratok jelenhetnek meg.

A fegyelmi bizottság emellett azért is bűnösnek találta a Ferencvárost, mert a nézőtérről leköpték a mérkőzés egyik partjelzőjét és a rendezők nem akadályozták meg a pirotechnikai eszközök bejutását a stadionba.

A Ferencváros kézhez kapta a fegyelmi bizottság határozatát és nem kíván fellebbezni az ellen, mert nem vitatja az indoklásban foglaltakat - tudtuk meg a Fradinál Váradi Mátyás sajtófőnöktől.

Az MLSZ fegyelmi szabályzata egyébként nem rögzíti a holokauszttagadás tiltását. A szabályzat a szurkolókra vonatkozóan így határozza meg a fegyelmi vétséget:

"Ha a nézők hátrányos, megkülönböztető jellegű, gyűlöletre uszító kifejezéseket használnak, illetve ilyen tartalmú jelszót, jelmondatot hordozó táblát (papír vagy szövetszalagot is) helyeznek ki, vagy vétkesek bármilyen egyéb hátrányos megkülönböztetést tartalmazó, győlöletre uszító és/vagy lenéző viselkedésben a mérkőzésen, akkor az illetékes Fegyelmi Bizottság köteles eljárni azzal a vétkes sportszervezettel szemben, melyhez beazonosíthatóan tartoznak a szurkolók."

Az MLSZ érvelése emellett némileg szembe megy az Országgyűlésben az elmúlt hónapokban történtekkel is. A kormánypártok előbb a Büntető törvénykönyv módosításával szerették volna büntethetővé tenni a gyűlöletbeszédet, illetve a holokauszttagadást, majd az államfő és az Alkotmánybíróság kifogásai miatt elállt ettől. Ezt követően az alaptörvény módosítását kezdeményezték, erre viszont a Fidesz mondott nemet. A holokauszt tagadásának büntetését ellenzik civil szervezetek is, például a Társaság a Szabadságjogokért (TASZ).

Kommentek

  • 2009.09.18 12:27:45Vad.Korte

    redlands, megint keverjük a szezont a fazonnal. Ha valaki a szeretet nevében gyilkol, még nem a szeretet a hibás. Akikre te célzol, másban s mésképpen hittek, mint talán kellett volna. Az idézet simán összemossa ezt a kétfajta hitet, így vagy ostoba, vagy demagóg. De ne offoljunk itt tovább...

  • 2009.09.18 12:29:12redlands

    Vad.Korte:
    OKE, off is over

  • 2009.09.18 12:30:49don-kanyar

    Itt most mit jelent az OFF?

  • 2009.09.18 12:30:51Vérnűsző Barom

    Bocs, hogy beleszólok a nagyérdemű fenti soraiba (Turul-nyilas, náci-csendőr-megint turul) és békésen rágcsált témájába.
    A turulkérdéshez szeretnék annyi hozzátenni, hogy jelenleg (2009, demokrácia, liberalizmus, EU, NATO, stb.) több magyar állami szervezetnek is a címere az a kis turul, karddal, árpádsávval.
    Például a Nemzetbiztonsági Hivatal:
    http://www.nbh.hu/index.htm

    Meg még pár hasonló műintézmény:
    http://www.mkih.hu
    http://www.kfh.hu/index2.html
    http://www.kbh.gov.hu/
    http://www.nbsz.gov.hu/

    De még a magyar honvédség is turuluzgat, ha visszafogottan is:
    http://mail.hm.gov.hu/

    Egyikre társulatra se nyagyon lehetne ráfogni se a csendőrséget, se a náciságot, se a holocaust tagadását.
    Pedig némelyiknék nemcsak turulja, de még kardja, sőt(!) árpádsávja is van. Meg információja, nagyjából mindenről...

  • 2009.09.18 12:31:17redlands

    De most tenyleg: hogy erzik magukat a Fradi szukkerek, amikor a kezdocsapatban 3 magyar, ha van (na jo, neha 5-6...) :-) Mekkora pofon ez mar nekik.
    Na leptem. Jo webcsatat nektek.

  • 2009.09.18 12:31:34don-kanyar

    ja! hogy vége?

  • 2009.09.18 12:40:08Gerolsteiner

    Szerintem a focimeccs az focimeccs, aki szimplán balhézni akar, vagy politikailag hőzöngeni, az válasszon magának más játszóteret. Felhívom a tisztelt klubtulajdonosok, az MLSZ és a törvényhozók figyelmét, hogy egyes országokban ezt sikerül megoldani, lásd Anglia. Talán nálunk is el lehetne érni, hogy a stadionok egy évre előre meg legyenek töltve bérletesekkel, stadionon belüli balhék nélkül, de másfélmillás "alapos", akarom mondani látszatbüntetések semmire sem visznek.

  • 2009.09.18 12:42:39zstoth

    Csak egy apró adalék: a '30-as évek végéig minden budapesti csapat tele volt zsidó játékosokkal, mivel a fővárosi lakosság több mint 20%-a zsidó volt, és polgárság és a munkásság legkülönbözőbb csoportjaiban képviseltették magukat. Néhány évvel ezelőtti kutatási eredmények szerint számos olyan év volt, amikor a Ferencvárosban volt a legnagyobb a zsidó származású játékosok aránya. Az MTK tulajdonosi köre eredetileg magyar zsidó volt, a szurkolók többsége is, de a játékosok szabadon igazoltak más csapathoz, a vészkorszakig nem jelentett gondot a származás, a '40-es évekig futballpályán nem, vagy alig volt szokás zsidózni, a focitudás számított. Sok ferencvárosi focilegenda ezért zsidó származású, Springer Ferenc, a Fradi alapítója pedig zsidó volt.

  • 2009.09.18 12:44:19Vad.Korte

    don, az off(topic) az, amikor nem a témáról beszélgetnek valakik, hanem másról.

  • 2009.09.18 12:44:42zstoth

    Persze, nem tudom, hogy a Fradi-szurkolók mennyire kíváncsiak csapatuk múltjára...

  • 2009.09.18 12:46:13brusi53

    Érdekes modon mindig a zsido és a roma holokauszrol hallani, senki nem emliti
    meg hogy az erdélyböl elzavart székelyeket a szerbek lelöték és az aszonyokat, lányokat meggyalázták ez 20-30.000 ezer embert érint. Illene roluk is megemlékezni, nem csak ezt a két népcsoportot siratni, más áldozatai voltak a háborunak.

  • 2009.09.18 12:46:17Szájhar Mónika

    don-kanyar
    az OFF ebben a formában általában a nem közvetlenül az adott témához kapcsolódó gondolato(ka)t jelöli, mely(ek)nek ON-nal vetnek véget.

  • 2009.09.18 12:48:04Szájhar Mónika

    brusi53
    szerintem senki nem gátol téged a megemlékezésben

  • 2009.09.18 12:49:59Blackestdaemon

    Meg a vegen megbuntetnek mert nem hiszek a politikusoknak sem :D

  • 2009.09.18 12:50:27Babu2000

    2009.09.18 11:46:21Mikulka2 mindenbe bele kell kötnöd, mi? Itt nem a helyszínen van a hangsúly, hanem hogy a háború többi eseményeiről nem emlékezünk meg, pedig lenne miről. Az angolok és franciák pl. tisztességesen emlékeznek meg minden civil és katonai vesztességről.

  • 2009.09.18 12:51:41don-kanyar

    Szájhar Mónika

    Az ON-nal vetnek véget valaminek? Ezt a hülye informatikai nyelvet:)

  • 2009.09.18 12:52:27zstoth

    Brusi53: Valószínűleg a magyar kormány által a Délvidékről elmenekült szerbek házaiba telepített bukovinai székelyekről beszélsz, akiknek később a visszatérő szerbek elől Tolna megyébe kellett menekülniük a kitelepített németek házaiba - a veszteségeik egyébként alacsonyabbak, több száz halottra tehető a számuk. Szörnyűség! Tagadhatatlan.

    De mikor láttál az MTK-szurkolóknál a bukovinai székelyek tragédiáját megkérdőjelező transzparenst?

  • 2009.09.18 12:52:36Szájhar Mónika

    don
    :) igen, onnan származik. Annyit tesz, hogy az OFF-al úgymond kikapcsolják az adott témát, az ON-nal vissza.

  • 2009.09.18 12:53:48Blackestdaemon

    Orulok,hogy nem elek a magyar foldon.. (mert dec.5 utan nem hivhatom anyaorszagnak.. Ti odaat lakok miatt) Szekelyfoldon legalabb reszben magyarok kozott vagyok..

  • 2009.09.18 12:55:42don-kanyar

    Blackestdaemon

    Mélységesen igazad van. Én is szégyellem magam dec 5. miatt is, és dec 1. miatt is

  • 2009.09.18 12:56:18szipka

    CSAK 6 milla :-(

  • 2009.09.18 13:00:22csikos

    Na vége a munkaidőmnek, úgyhogy lassan megyek haza. További jó vitát és kellemes hétvégét kívánok mindenkinek.
    (December 5-e miatt még mindíg ég a pofámról a bőr mikor Erdélyben járok.)

  • 2009.09.18 13:04:12don-kanyar

    csikos

    Jó kis munka lehet, hogy itt elpötyögtél te is. Kellemes hétvégét

  • 2009.09.18 13:04:28VanWilder

    Ez egyszerűen szánalmas."Jó" látni , hogy az MLSZ is a cionisták kezében van.
    A másik , mi az hogy holokauszttagadás?? Ez a "milyen 6 millió?" egy utalás, ami maximum a holokauszt megkérdőjelezésének feleltethető meg, de még annak is burkoltan , amiért büntetés kiszabása egyszerűen röhej . No persze egy konkrét holokauszttagadásért kiszabni büntetést , az is nevetséges ,de hát egy ilyen szocionista-liberálfasiszta uralom irányítása alatti helyzettől mit is várhatnánk?

  • 2009.09.18 13:06:44zstoth

    VanWilder: Csak az a kérdés, hogy az ellenfél szurkolónak sértegetése kulturált emberhez méltó-e, s ízléses-e akkor, amikor - mint fent vázoltam - a Fradinak is van zsidó hagyománya.

  • 2009.09.18 13:09:25IGe

    Igen is keményen meg kell büntetni azokat, akik tagadják, hogy a zsidó-keresztény bibliában leírt Özönvíz és hasonló "Isteni" tettek nem voltak népirtások.

    Sőt az INKVIZICIÓ tagadóit, illetve szörnyűségeinek lekicsinylőit is börtönbe kell csukni:-)

    Megénekelték már a nagy költő zenészeink is: Nincs Vallás, nincs sírás. Illetve Lennin így írt róla Imagine kiáltványában:

    Képzeld el, hogy nincs mennyország
    Ez könnyű, ha megpróbálod
    Nincs pokol alattunk
    Fölöttünk csak az ég
    Képzeld el, minden ember a mának él...

    Képzeld el, nincsenek országok
    Ezt nem nehéz megtenned
    Senki nem öl vagy hal érte
    És vallás sincs
    Képzeld el, minden ember békében él...

    Azt mondhatod, hogy álmodozok
    De nem én vagyok az egyetlen
    Remélem, egy nap csatlakozol
    És a világ eggyé lesz

    Képzeld el, hogy nincs tulajdon
    Kíváncsi vagyok, tudod-e
    Nem kell kapzsiság vagy éhség
    Az ember az embernek testvére
    Képzeld el, hogy minden ember
    Megosztozik a világon...

  • 2009.09.18 13:54:16aakcs

    kyncza hogy te mekkora ÖKÖR VAGY!!!!!!

  • 2009.09.18 14:07:06csukar

    ...és ha már négy éve kint van a transzparens, miért most lett belőle probléma? Eddig sem vette észre senki... én sem... elég lett voolna egy biztonsági őrnek odamenni és elvenni... de neeeem, hírt kell csinálni belőle, mert ez egy újabb ok, hogy már megont ne a fociról tárgyaljunk...

    De szerintem igenis beszéljünk inkább arról amiről eddig is kellet volna: a fociról. Engem speciel ez érdekel. Szerintetek mikor lesz újra bajnok a Fradi?

  • 2009.09.18 14:07:16Pala

    Mindig is ellenszenves volt számomra a Fradi, de ez a büntetés vérlázító! Az ilyen kirívó szankciók miatt nő napról napra azok száma, akik megkérdőjelezik a holokausztot.

  • 2009.09.18 14:29:53lues

    De tényleg milyen 6 millio???
    MLSZ élen jár, megelőzve a magyar törvényhozást, amikor olyasmit rendel büntetni, amit a hatályos jogszabályok szerint egyelőre büntetlenül lehet tenni.

  • 2009.09.18 14:31:04El Argentino

    Egy demokráciában miért nem lehet ellentmondani valaminek, amiben nem hisznek az emberek? Ergo nincs demokrácia, sem új a nap alatt.

  • 2009.09.18 14:33:46Jack Dániel

    mocskos MLSZ, őket kéne feloszlatni a picsába

  • 2009.09.18 14:39:25redlands

    lues:

    Az MLSZ elen jar, megelozve a magyar torvenyhozast es KOVETVE mas, Europai, demokratikus berendezkedesu orszagot.
    egy kis adat (hirszerzo.hu cikkbol, de mashol is megtalalhatod):

    "Európában ma már számos országában bűncselekménynek számít a holokauszt tagadása. Ausztria, Belgium, Csehország, Franciaország, Izrael, Lengyelország, Litvánia, Németország, Olaszország, Románia, Svájc és Szlovákia meghozta holokauszttagadáshoz kapcsolódó törvényeit."

  • 2009.09.18 14:43:06Orbán- Castro Chavez Rákosi -Viktor, elég belőled!

    Nagy rakás szar az MLSZ Kistelekivel az élen.
    Jól megél a pasi a magyar fociból!

  • 2009.09.18 14:43:16El Argentino

    "Ausztria, Belgium, Csehország, Franciaország, Izrael, Lengyelország, Litvánia, Németország, Olaszország, Románia, Svájc és Szlovákia" aha, szóval ezekben a legnagyobb a lobbi és az elnyomás...

  • 2009.09.18 14:50:27redlands

    nem. ezek EUROPAI orszagok. Amugy:

    "...különösen aggályos, hogy a magyar állam nem hajtotta végre a faji megkülönböztetés tilalmáról szóló 1965. évi New York-i egyezmény 4. cikkének rendelkezéseit" - nyilatkozta az ügyről Valki László nemzetközi jogász ..."

    1965 ota.....

    Te is tudod, hogy itt nem a holokauszt tagadasarol, hanem a zsidok elleni megnyilvanulasrol van szo. A holokauszt tagadasa csak egy "soft" eszkoz az antiszemita csurhe kezeben. Nem zsidozik, hanem tagadja a holokausztot.

  • 2009.09.18 14:53:49redlands

    Orban - stb - (hosszu a nick-ed, bocs):

    Sajnos tulon-tul sok ember el meg jol ebbol a magyar focibol, azert nincsen valtozas. A ebrecen, vagy a valogatott, sajnos, csak rovid ideig tarto felllangolas lesz, attol felek.

  • 2009.09.18 14:55:04Tis

    te atya úr isten!!!!!

    nem tudok érdemben hozzászólni mert, a sötétség engem mindig lebénít.....
    csak az basz fel ,h a szellemi és lelki nyomorult emberek, tudnak nyugodtan aludni, és akibe szorult egy kis értelem az pedig miattuk forgolódik.
    Komolyan, lehet megérni lejutni a tahók szintjére.... :)

  • 2009.09.18 15:00:12Martian

    "Az MLSZ elen jar, megelozve a magyar torvenyhozast es KOVETVE mas, Europai, demokratikus berendezkedesu orszagot."

    Európa beteg, már az eretneküldözések óta képtelenek a véleményszabadságot egészséges módon kezelni... legközelebb már azért is büntetnek, ha valaki a mohácsi vészt vitatja... jó lenne már Brüsszel lángjairól ódákat írni, mint annak idején Néró bácsi tette.
    :))))))

  • 2009.09.18 15:07:57redlands

    Martian:
    Aki a mohacsi veszt vitatja, az tudatlan, de ilyenrol szo sem esik sehol sem. Erdekes modon (fentebb mar irtak), a 2 magyar hadsereg pusztulasat egyetlen egy rabbi sem vitatja, lelkesitve a hallgatosagat, hogy kozosen tagadjak meg eme tortenelmi tenyt es gyalazzak meg a magyar honvedok siremlekeit. Viszont, ugyancsak erdekes modon (vagy inkabb szegyenletes modon), olyan magyarok viszont sajnos szep szammal vannak, akik a holokausztot tagadjak. tagadjak ezaltal tobb millio ember ertelmetlen pusztulasat - nemcsak zsidok es ciganyok, hanem sok, szocialdemokrata ertelmisegi pusztulasat is.
    De meg egyszer: a holokauszt tagadasa tulajdonkeppen egy kifinomult (???) eszkoz a zsidok elleni hangulat szitasahoz. Ez mar buncselekmeny, mert megfelelo mennyisegu "szitas" utan jonnek a cselelekedetek, sajnos.
    Ami most az orszagban zajlik, kicsit hasonlit a 30-as evek Nemetorszagahoz. Ott aztan eljutottak oda, hogy az utcan siman meg lehetett verni egy zsidonak tuno szemelyt, buntetlenul. A folytatas ismert...

  • 2009.09.18 15:12:06redlands

    Martian:
    es meg egy dolog: az "eretnekuldozes" nem europai kerdes, hanem a kereszteny egyhaz altal folytatott tevekenyseg. A szolasszabadsagot akkoriban az egyhaz korlatozta rendesen.

  • 2009.09.18 15:13:12lutra1

    Engem a Muhi csata jobban izgat.
    Meg aztán 60000 magyart megöltek a Bácskában a szerbek 1945. nyarán. Erről nem lenne kötelező megemlékezni?
    Szóval minden gyilkosság népirtás elítélendő ugyanúgy és ugyanannyira.
    Nyilván mindenkinek az őt érintő tragédia fáj a legjobban. Hogy, egy hatalom vagy egy ideológia határozza meg valakinek az értelmében vagy a szívében a kegyeleti sorrendet ez elmebetegség és felháborító. Azt hittem, hogy ettől 89-ben megszabadultunk, de ez a mostani még durvább.

  • 2009.09.18 15:19:07Martian

    "a holokauszt tagadasa tulajdonkeppen egy kifinomult (???) eszkoz a zsidok elleni hangulat szitasahoz."

    Viszont az intézményes tiltás csak ráerősít a suttogó ellenérzésekre*, ami sokkal rosszabb lehet.

    Egyébként is, ha valaki tudományos igényességel utánajárva kielemzi, hogy az a hatmillió nála csak 4,6 millióra jön ki, az még korántsem a holokauszt tagadása.
    Mennyivel egészségesebb lenne nyilvános, tényekkel és érvekkel alátámasztott vitában legyőzni a teljes tagadást képviselőket**, mintsem börtönnel elhallgattatni (ami úgysem sikerülhet, sőt, csak érdekesebbé teszi a véleményük megismerését).

    * régebben azokat is lecsukták, akik szerint Katyn nem a németek műve volt

    ** jó példa lehetne erre pl. a Lechter-jelentés pártatlan kivizsgálása

  • 2009.09.18 15:20:44Martian

    "az "eretnekuldozes" nem europai kerdes, hanem a kereszteny egyhaz altal folytatott tevekenyseg. A szolasszabadsagot akkoriban az egyhaz korlatozta rendesen."

    Jogos... és pont ezért ne csináljunk valláspótlékot, dogmarendszert a holokausztból!

  • 2009.09.18 15:21:13redlands

    lutra1:
    Ezekrol a temakrol fentebb (korabban) mar sokan sokat irtak -irtunk. A bacskai verengzest a magyar hadsereg tobzodasa valtotta ki. En szemelyesen hallottam torteneteket magyar katonatol (marmint aki 45ben honved volt). Sirva fakadt, amikor meselte, hogy hogyan hajtottak at a tankokkal az elo szerbeken. Olyan borzalmak ezek, amiket mi, 2009-ben a fotelbol internetezok el sem tudunk kepzelni. A szerb megtorlas? Ugyanolyan szemet dolog volt. Gyalazatos, mint minden nepirtas. A katona harcoljon katona ellen, ha mar egyszer haboru van, de nem a vedtelen civileket gyilkolja. Minden milyen naciorol van szo.
    En amugy nem vagyok zsido, csak magamat jozanul gondolkodonak tarto, iskolazott ember. A holokauszt elborzaszt es oszinten megmondom, hogy a nemetekkel szemben van bizonyos negativ elfogultsagom. Sok nemettel talalkozom a munkambol kifolyolag es nehanyban fel lehet meg ma is fedezni a felsobbrenduseg erzeset. Sajnos ez ott maradt, pedig kollektivan megbunhodtek mar a 2. vh buneiert, ez igaz. De azemberek fejebol nem lehet kitorolni ezeket a dolgokat. A zsidok sem fogjak soha elfelejteni, hogy mit tettek veluk a lagerekben.

  • 2009.09.18 15:21:23Ingram

    de vajon ok nélkül utálja őket minden nemzet az idők kezdete óta?

    az MLSZ takarodjon!

  • 2009.09.18 15:26:49rayk

    Engem meg az háborít fel hogy a Ferencvárosi Torna Club azért fizet, mert szurkolóinak egy csoportja véleményét fejtette ki. Az MLSZ még csak nem is hatóság, hogy ilyen ügyekben értelmezze az ide vonatkozó jogszabályokat. Ha nincs benne a fegyelmi szabályzatban, akkor nem büntethet.

  • 2009.09.18 15:31:24redlands

    Ingram:

    nem utalja "minden nemzet" a zsidokat. Minden orszagban vannak csoportok, akik utaljak oket. Ha ezek a csoportok hatalomra jutnak, akkor intezmenyesitik a zsidok uldozeset (csaszarok, kiralyok, diktatorok, miegyeb, errol is irtak feljebb).
    Ha ezek a csoportok kisebbsegben vannak, akkor csak izolaltan kerul felszinre a gyulolet a zsidok ellen. Sokat vissza kel olvasni a tortenelemben, hogy a Romai Birodalom idejen hogyan valt intezmenyesse az antiszemitizmus. Most sem ido, sem hely nincsn erre.
    De az, hogy minden NEMZET vagy " az egesz vilag" (ahogy valaki irta korabban) utalna a zsidokat az egyseruen hazugsag.
    A zsidok nagyon jol asszimilalodtak es az a minimum, hogy emellett a vallasuk es tradicioik bizonyos reszeit gyakorolni akarjak.
    Mit szolnal, ha mondjuk kulfoldon elnel es nem engednek, hogy pl husvetkor locsolkodj? vagy, hogy sonkat egyel? Nem tetszene, igaz? szova tenned igaz? Szoval, csak azt a akarom modnani, hogy a zsidok termeszetes modon szerettek volna mindig a sajat szokasaikat megtartani, de ez kisebb vagy nagyobb konfliktusokhoz vezetett. Illetve, ki lettek pecezve henay hatalom altal, mint "fobunos". Pedig soha nem voltak azok.

  • 2009.09.18 15:39:58redlands

    rayk:
    az FTC azert is fizet, mert meg mindig keptelen eltakaritani a balhezokat, a csurhet a szurkoloi taborabol. A Hertha elleni meccs utan a Fradi vezetosege nem a felelosseget vallalta, hanem kipecezte a meccset szervezo ceget es a vezetok a kezuket szettarva azt mondtak, ok nem tehetnek a szurkolok es ujsagirok megvereserol. Pedig nem mas okozta azt a botranyt sem, mint az FTC dragalatos "szurkoloi csoportja".
    Addig, amig nem hajlando a Fradi az angol peldat kovetve vegleg eltavolitani a botranyokozokat, addig, igenis fizessen. A klubvezetes kutya kotelessege a stadionon belul (es neha kivul is) torteno rendfenntartas. Ez vonatkzik bunyora, biro lekopdosesere, rasszista bekiabalasra vagy olyan transzparensre, amely valamilyen nepcsoportra, vagy gyulekezetre vagy mittudomen mire serto.

  • 2009.09.18 15:49:12rayk

    redlands: és a Honvéd UEFA kupás incidense? Újpesten ugyanez megy és feleekkora publicitást nem kap. A magyar fociszurkolók között erőteljesen jelen van a radikális gondolkodás: nem értem miért pont a Ferencváros az, ahol levetetik a nagymagyarországos drapériát, mindig mi vagyunk a zsidógyűlölők meg rasszisták, holott a legtöbb magyar pályán arányaiban ez ugyanígy jelen van.
    És én kikérem magamnak hogy ne mondhasson véleményt a nép, ha már mást nem tehet.

  • 2009.09.18 15:51:56redlands

    Martian:

    ez a kerdes pont azert kezd "dogmasodni" mert vannak, akik tagadjak. A tagadok alakitjak dogmava. Katyn-t, amiota a torteneszek kideritettek az igazsagot, senki sem vitatja. Az oroszok sem. Ezert nem is valik demagoiava, vagy dogmava vagy barmive. Tortenelmi teny, elfogadott, kesz, pont.
    A holokausztot ezzel szemben (es mas tortenelmi tennyel szemben) egyes csoportok - elsosorban antiszemita indittatasu vagy eppen konkretan neonaci gyulekezetek. kategorikusan van reszleteiben tagadjak, a zsidok mesterkedesenek beallitva azt. Ez termeszetesen ellenreakciot valt ki. De a holokauszt "dogmasitasa" semmikeppen nem a zsidok szamljara irando. Inkabb a tagadokera.

  • 2009.09.18 15:59:21picimagyarorszag

    Milyen 232 038 km2?
    Magyarország mindig icipici volt.
    Nem volt Trianon. :)

  • 2009.09.18 15:59:53Kivlov

    Tetves mlsz, meddig szívjátok még a fradi vérét, senkiházi kisteleki.

  • 2009.09.18 16:03:34Romit

    Zsidózni tudnak, de huhogni miért nem? Pedig a fradi kezdőben 3 színesbőrő is van. Ja, mást szidni könnyebb...

    http://stoneminetown.myminicity.com/

  • 2009.09.18 16:12:43Danny89

    Mennyivel egyszerűbb lenne:
    kamera, azonosítás, barmok kifizetik a büntetést

    Csak egy kis pénzt kéne belefektetni, és akkor ki lehetne tiltani a csőcseléket

  • 2009.09.18 16:16:44szkepi

    ÁLLJ! AZ MTK MAGYAR, A FRADI DEGEN!!!! EZ VAN ÉS KUSSOLHATNAK A ZÖLDEK.ANGOLMAJMOK

  • 2009.09.18 16:17:42szkepi

    PICIHUNGARY:-)))))))))SOSEM VOLT TRIANON!!!!!!

  • 2009.09.18 16:18:31szkepi

    FRADIT IS ZSIDÓK ALAPITOTTÁK ÉPPUGY MINT AZ UJPESTET. KIPHETITEK SZEMEN MAGATOKAT ANGOLZÖLDEKNARANCSOK

  • 2009.09.18 16:19:01krétapor

    Sok okoskodó... A Fradira rászállt kisteleki, ezért is zárták ki az NB I. ből. kistelekit kéne kizárni már és a slepjét a focivilágból.
    kisteleki ne a holokauszttal foglalkozzon, ha már ott van, hanem a focival. Kirekesztő, rasszista, antiszemita, szakbarbár!

  • 2009.09.18 16:19:01szkepi

    RÉGEN LEGALÁBB FOCIZNI TUDTATOK FRADISTA NB2ES MAJMOK.

  • 2009.09.18 16:20:56szkepi

    MTKII KIVERTE AZ IDEGENSZIVŰ FRADISTÁKAT.EZEK OLYAN BÉNÁK, HOGY KÜLFÖLDI FÜTTYSZÓRA SEM TUDNAK UGRÁLNI.

  • 2009.09.18 16:30:12rayk

    A Fradit nem zsidók alapították, ez egy közkeletű tévedés.

  • 2009.09.18 16:47:09Cliff

    jaj mar megint itt vagyunk...tuti hogy ket balos ujsagiro feszitette ki ezt a ket zaszlot...

  • 2009.09.18 16:53:44Nikolaus Barbie

    redlands: tipikus okoskodó semmitmondások
    Legalább arról lenne fogalmad amit köpködsz.
    Az un. "holokauszt-tagadók" többsége bizony nem utálja a zsidókat, akik utálják azok sem azért mert pl. nagy az orruk hanem amiket megengednek maguknak.
    Ezek az emberek sem tagadják hogy sok zsidó, cigány stb meghalt a háborúban. Csak azt kérdőjelezik meg (teljesen jogosan), hogy milyen módon haltak meg és hogy közel sem annyi mint amit a hollókosztipar élharcosai az elmúlt évtizedek alatt az emberek fejébe hazudtak.
    És bizony nem állnak ki a holohívők tényekkel bizonyítani, hogy ez és ez kérem igenis így történt, méghozzá azért nem mert egyszerűen nincs rájuk bizonyíték, csak az un. túlélők egymásnak a legtöbbször ellentmondó vallomásai

  • 2009.09.18 16:54:16Romit

    Danny89:
    A kluboknak nem éri meg kitiltani a csőcseléket! Lásd: Kispest. Hemingway kitiltotta a renitenseket, de hamar meggondolta magát amikor odalett a nézőtéri hangulat...

  • 2009.09.18 16:58:22Nikolaus Barbie

    Rengetek ilyen hazugság kiderült már és csak vörösödnek a korábban terjesztőik, mert nem tudnak mást
    Félreértés ne essék, bármennyi ember is halt meg, mindenképp sajnálatos, de nem az a gusztustalan aki megkérdőjelez dolgokat, hanem azok akik a tényeknek ellentmondó dolgok százait hazudják össze, csak azért hogy minél jobban sajnálják őket és minél több pénzt húzzanak belőle...a saját halottaikon...

  • 2009.09.18 17:01:17Ingram

    redlands:

    ha más országban kellene élnem, elfogadnám a más ország szabályait, mert nem vagyok otthon, és amint tudnék hazajönnék.

  • 2009.09.18 17:04:46altec

    kommentelő urak és úrasszonyok! talán feltűnt, nektek is, mint a focit szerető népeknek, volt boldog 3 év, míg a fradika a fakóban volt. mióta ismét az nb1-ben nyomja, ez már a sokadik balhéja, pontosabban, nem volt meccse balhé nélkül! pár száz "ember" teszi lehetetlenné, hogy szerethessem kedvenc csapatom. lehetetlen küldetés megtisztítani a tábort? csak mesélek a menyasszonyomnak gyermekkorom mérkőzéseiről, amikor még a nagyapám vitt ki az üllői útra, persze akkor a foci volt fontos a szórakozás a szórakoztatás! hajrá fradi! tűnjetek el szarkeverők! és végül egy megoldási javaslat, a sorozatos büntetéseket rátenném a jegyek árára...hátha a közös nyomás eredményt hoz!

  • 2009.09.18 17:07:39altec

    kedves Nikolaus Barbie, mit keresnek a lelátókon a zsidó üldözést minősítő transzparensek? hogyan kerültek be? kik rajzolták és miért? a te általad feltett kérdések, csak ez után jönnek!
    hajrá fradi!

  • 2009.09.18 17:16:57TD223

    Idióta MLSZ... Ők mikor fizetnek büntetést disznóságaikért?... Bizonyítsák be, hogy a "Milyen 6 millió?" a holokauszt áldozataira utalt. Mutassanak 1 db történészt, aki szerint 6 millió áldozata volt a holokausztnak (nincs ilyen; 5359249,5 nem 6000000,0).

  • 2009.09.18 17:32:29Yann Le Pentrec

    Várható volt, hogy itt is megnyilvánulnak a relativizálók - sok egyéb hírrel szemben itt ugye pont engedélyezni kellett a kommentelési lehetőséget, hadd legyen adok-kapok, ahogy az várható volt. Vérszagra gyűl az éji vad...

  • 2009.09.18 17:34:17El Argentino

    Nem a holokausztot tagadják a legtöbben, hanem a számokat, amelyek évről-évre változnak. Amúgy is volt már elég megemlékezés, filmek, könyvek, stb. és már unalmas ez az egész. Ideje lenne a jelennel foglalkozni.

  • 2009.09.18 17:35:54Yann Le Pentrec

    El Argentino: Ezt tudják azok is, akik kitették a drapit a meccsen? Mármint hogy a jelennel kéne foglalkozni. Tudod, minden akcióra várható reakció...

  • 2009.09.18 17:39:12krétapor

    Nikolaus Barbie, tökéletesen igazad van!

  • 2009.09.18 17:44:21szkepi

    jol megfingatták a magyarokat a donnál . azt is megérdemeltük, mert olyanok vagyunk, mint a fradi tábor. mocskos, alantas és primitiv. nesztek trianon.ezért szivat bennünket a világ permanensen. mert a seggfejeknek nagy a hangjuk-.

  • 2009.09.18 17:49:47krétapor

    redlands

    ez komoly? minden ember hisz valamiben! ennyi ésszel menj vissza a hit közösségedbe tanulni! van mit...sok a pótolni valód!

  • 2009.09.18 17:56:43krétapor

    szkepi
    csak a magad nevében beszélj, ha mocskosnak, alantasnak és primitívnek érzed magad, hát legyen, de ezt ne vetítsd ki ránk, Magyarokra!
    Én hiszek és bízom a Magyarságban és remélem nemsokára Magyar kormány lesz a hatalmon. Talán akkor lesz majd némi változás...

  • 2009.09.18 18:00:38dei

    Nikolaus Barbie Te egy igazán nagy seggfej vagy. Egy igazi Barbie.
    Akik veled egyetértenek, azok meg a Kenek, akik neked hátulról kenik. :))) :)))
    Én az ilyen szürketulkokkal csak egyet tennék: egy hónapra bezárnám Auswitzba. Megtapasztalni.

  • 2009.09.18 18:08:52dei

    Valamit itt nagyon félreértetek. A focimeccs nem közterületen folyik, hanem olyan magánterületen, melynek a tulajdonosa aláveti magát egy az általka is alapított szövetség szabályainak.
    Akinek a büntetéssel van baja, az forduljon bírósághoz...
    A szövetség saját szabályai alapján jár el. Ha ezek a szabályok nem tetszenek, szintén a bíróság az út.
    A Barbie féle barmokkal meg tényleg nem kellene foglalkozni.
    Egyébként meg túl enyhén büntették meg őket , azt kell csinálni mint amit Várszegi tett. Elzavarni a büdös szarba a fradit. Akkor majd észbe kapnak :)))))

  • 2009.09.18 18:15:27Yann Le Pentrec

    dei: Ha sokáig folyik ez, úgyis kényelmetlen lesz az angol tulajnak is ez a botrányszéria, és kényelmetlenül feszengeni kezd...

  • 2009.09.18 18:36:57Nikolaus Barbie

    kedves dei: max anyukád a seggfej, nem én.
    Köszönjük, ezzel bizonyítottad is a fajtád vitakészségét, ülj le, egyes :DD
    "Aki nem ért velem egyet, az seggfej. Miért? Hát mert én azt mondtam!"
    Vitatkozni, indokolni, érvelni?? ÁÁ, hát az meg micsoda??
    Ennyit tudtok

  • 2009.09.18 18:38:21El Argentino

    Yann Le Pentrec: Halvány fogalmam sincs, mit tudnak azok ott kint, de én nem feltételeznék túl sokat. De ez a pénzbüntetést nem a csapat nyakába kell varrni, ez nem más, mint a Fradi boszorkányüldözése. Nem vagyok fradista, de ez tisztán látszik.

  • 2009.09.18 18:39:08Krisz1995

    KÖSZI KISTELEKI....

    HAJRÁ FRADI!!!!!!!!

  • 2009.09.18 18:40:43Nikolaus Barbie

    Elhiszem, hogy kényelmetlenek a fajtádnak az ilyen kényelmetlen témákról beszélni :D
    Mint te is, a többi hittársadnak is kb ennyi az érve: "nem kell vele foglalkozni" :DDD
    szánalom agyhalottak :DD

  • 2009.09.18 18:53:41renugard

    Miért van az, hogy nekem pont ugyanannyira van tele a faszom a holokauszttal(és a tagadásával), mint Trianonnal? Mi lenne ha végre nem a múltban, hanem a jelenben és a jövőben léteznének az emberek?

    AZ egész arra jó, hogy politikai érdekek mentén megosszák az országot.

    Normálisak vagytok, most úgy őszintén?
    Nincs fontosabb dolgotok, mint ezer éves marhaságok miatt egymást porig alázni?

  • 2009.09.18 18:56:33fradista22

    Holokauszt nem volt hanem LESZ!!!!!

  • 2009.09.18 18:57:32renugard

    A Fradi alapítótagjai között pedig voltak zsidó származásúak is. Csak akkoriban mindenki leszarta, hogy ki zsidó, és ki nem az.
    Én spec most is leszarom.
    Ember és kész.

  • 2009.09.18 18:58:39renugard

    Fradista22: mi történne, ha kiderülne, hogy te zsidó családból származol? Öngyilkos lennél?

  • 2009.09.18 19:04:16ezmegmi??

    fradista22: szégyellem, hogy ilyenek is a Fradi szurkolótáborának tagjának mondják magukat.
    sok sikert kívánok, hogy ha esetleg arra kerülne a sor, ne derüljön ki, hogy ahogy nagyon sokakban másokban, benned is folyik zsidó vér.

  • 2009.09.18 21:18:43krétapor

    kiderülne, hogy bennünk is folyik zsidó vér? ha folyna, akkor már rég tudnánk róla és ugatnánk a holokausztot. rohannánk kárpótlásokért és élősködnénk a szegény embereken, majd uralkodni akarnánk rajtuk. de mivel ilyen indittatásunk nincs, így tudjuk milyen vér folyik bennünk!
    dei, te meg egy tapló vagy! akinek fogalma sincs semmiről, csak egy elkényesztetett kis nyikhaj vagy.

  • 2009.09.18 23:06:51Dindane

    Társadalmi kultúrájukat tekintve nálunk fejlettebb országokban ilyenkor 2-3 meccsre kitiltják a szurkolókat.

    Itt nem lehet, mert "nehogymá' bűnhődjön a szurkoló".

    Akkor ki bűnhődjön?

  • 2009.09.18 23:22:53mozzie

    Szép kis aljanép, náci csürhe verődött itt össze. Mint általában Fradi témában.

  • 2009.09.18 23:33:36ezmegmi??

    2009.09.18 21:18:43 krétapor:

    ha te mondod, akkor az biztos úgy is van. tudnál róla... biztos...

  • 2009.09.19 08:44:56ladislaus

    " hiszen a lelátón csak a szezon előtt hitelesített táblák, feliratok jelenhetnek meg" ez mekkora faszság!!!

  • 2009.09.19 09:34:40for-avar

    1885 UTE a zsidó tulajdonú Újpesti Hajógyár alapította
    1888 MTK zsidó alapítású
    1889 ferencvárosi zsidók alapitották
    1872? Óbudai III.ker TTVE na ezt a legrégebben és németek nem zsidók alapították...de a sportolóink eleinte zsidók voltak és milyen kiválóak(Hajós Alfréd:olimpiai bajnok labdarúgó vállogatott gólkirály bajnok...)
    MEGOLDÁS:fényképes szurkolói kártya amivel a "csürhe" ellenőrizhető!Nem is értem a FTC tulajdonosa ango ott ez bevált itt sporól?

  • 2009.09.19 10:53:45fehér liliom

    Miért,hová kellett volna a világháború kirobbantóit terelni táborok helyett? Talán a Don-kanyarral jobban jártak volna? Pénzisten-imádó benzikúti tolvajok...

  • 2009.09.19 12:44:24ladislaus

    kisteleki bazdmeg az anyád!

  • 2009.09.19 13:23:56renugard

    Liliom: egy kis történelemóra rád is rádférne...

  • 2009.09.19 21:26:16kis123435

    2009.09.18 17:16:57TD223
    Idióta MLSZ... Ők mikor fizetnek büntetést disznóságaikért?... Bizonyítsák be, hogy a "Milyen 6 millió?" a holokauszt áldozataira utalt. Mutassanak 1 db történészt, aki szerint 6 millió áldozata volt a holokausztnak (nincs ilyen; 5359249,5 nem 6000000,0).

    na hat igen. te aztan erted a lenyeget a dolgoknak!

    iq-d? 99.67 , vagy ütöd a 104et is?

    szánalmas

  • 2009.09.20 10:34:40fehér liliom

    renugard: egy kis gondolkozás rádférne az ok-okozati összefüggések tekintetében...

Minden idők

Egyiket megrugdosta, a többit leütötte
A brazil Platinit szét akarták rúgni, válaszul elverte a fél CSZKA Szófiát.
MAGIC11.HU: FANTASY FOOTBALL

Shopline

C-Travel ajánlatok