Semmi nincs Raikkönen visszatérése ellen

2011. október 3., hétfő 10:28

Alig két hete Kimi Raikkönen privát látogatást tett a Williams F1-istálló grove-i központjába, és újraindult a találgatás: visszatér-e a finn a Forma-1-be.

Raikkönen 2009 végén távozott, a Ferrarit hagyta ott busás végkielégítéssel, mert nem talált magának versenyképes autót a következő évre. A McLaren vitte volna, de végül nem tudtak megállapodni, máshol nem volt hely, így örömralira váltott.

Gyenge kezdés után erős visszaesés mutatkozott formájában, közel két év alatt több tucatszor törte össze az autóját, legutóbb pénteken, két szakasz között. (Hátulról belement egyik ellenfelébe a francia vb-futamon.)

Idén nyáron már kikacsingatott a raliból, Amerikába ment, kipróbálta a NASCAR-t, indult valamilyen sokadrangú versenyen, de annyira nem tetszett neki, hogy komolyabban vegye, és odaát folytassa.

Legutóbb a Peugeot Le Mans-autóját tesztelte sikerrel, a felek azt mondták, jövőre együttműködés lehet a dologból.

Ez után tudódott ki, hogy a Williamsnél járt, ami annyira nem topcsapat, hogy hátulról a negyedik a világbajnokságban, és csak a három tavalyi újonc - lekörözésbérletes - brigádot képes megverni.

Élcsapat ugyanis kizárva, a McLarennél, a Red Bullnál, a Mercedesnél nincs hely, a Renault-val tavaly összeveszett, a Ferrari meg már nem opció. Ráadásul ezek közül kettő nem is élcsapat.

Van-e esély rá, hogy Raikkönen a Williamsszel térjen vissza?

Van. Jövőre a Williams a gyengébb Cosworth-ot Renault-motorra cseréli, újra felveszi a legendás Williams-Renault nevet, amivel a kilencvenes években szétnyerte a Forma-1-et. Talán lesz valami az autóból, az viszont biztos, a szponzorok zabálnák a Kimi Raikkönen a Williams-Renault-ban projektet.

Ami nem utolsó dolog, ugyanis Raikkönen idén nem keresett pénzt, de fizetett a raliért. Személyes szponzorai vannak, ám a több tízmilliós eurós tétel 10 év után ugrott, ami neki nem gond, viszont két menedzsere, Steve Robertson és fia milliókkal kaszál kevesebbet.

Az állapot tarthatatlan, nem szórakozás ez, végül is, hanem meló, másfél évig érezhette jól magát Kimi a ralizással, de most már pénzt kellene keresnie.

Az élen most nincs szabad ülés, de mi lesz egy év múlva? Adódik a terv, hogy jövőre Raikkönen a nagy múltú kiscsapatnál megmutatja magát, aztán Webber dobbant a Red Bulltól - idén is nagy huzavona végén hosszabbított - és máris megvan Raikkönen helye. Főleg, hogy az energiaital-gyár legfőbb személyes szponzora, tavaly még a ralizását is állta.

Sőt, lehet B terv is: Hamiltonnak a McLaren 2012-ben sem ad győztes kocsit vagy csak megunja az angol állandó balhéit, így az elmegy az RBR-hez, amivel már informálisan tárgyalt is, és Raikkönen újra egykori helyén találja magát, méghozzá legyőzhető pilóta, Jenson Button mellett.

Lehet feltételezni bármit, amiben viszont minden szakértő megegyezik: ha valaki, akkor ő az, aki úgy tud visszatérni, mintha el sem ment volna. Még elég fiatal (32), jó erőben van, és nem olyan bonyolult elme, hogy mások félresikerült visszatérésén kezdjen gondolkozni, és ez az agyára menjen.

Szakmai szempontból is pont jókor ment el, 2009 óta sokat nem változtak az autók, abban az évben ő már vezetett, sőt, nyert is a KERS-szel, a hátsó szárny kapcsolgatása meg nem jelenthet neki gondot.

Tehát Raikkönent visszaültetni a Forma-1-be nem kockázat és anyagilag mindenképp megéri: minden adott hozzá, hogy a 2007-es világbajnokot jövőre ismét a legjobb sorozatban lássuk.

RSS

A világbajnokság állása

  1. 61  Nico Rosberg
  2. 50  Lewis Hamilton
  3. 28  Nico Hulkenberg
  4. 26  Fernando Alonso
  5. 23  Sebastian Vettel
  6. 23  Jenson Button
  7. 20  Kevin Magnussen
  8. 18  Valtteri Bottas
  9. 16  Sergio Perez
  10. 12  Felipe Massa

A konstruktőri vb állása

  1. 111  Mercedes
  2. 44  Force India-Mercedes
  3. 43  McLaren-Mercedes

Versenynaptár

  • Összefoglaló Ausztrál Nagydíj márc 16.
  • Összefoglaló Maláj Nagydíj márc 30.
  • Összefoglaló Bahreini Nagydíj ápr 06.
  • Kínai Nagydíj ápr 20.
  • Spanyol Nagydíj máj 11.
  • Monacói Nagydíj máj 25.
  • Kanadai Nagydíj jún 08.
  • Osztrák Nagydíj jún 22.
  • Brit Nagydíj júl 06.
  • Német Nagydíj júl 20.
  • Magyar Nagydíj júl 27.
  • Belga Nagydíj aug 24.
  • Olasz Nagydíj szept 07.
  • Szingapúri Nagydíj szept 21.
  • Japán Nagydíj okt 05.
  • Orosz Nagydíj okt 12.
  • Amerikai Nagydíj nov 02.
  • Brazil Nagydíj nov 09.
  • Abu-dzabi Nagydíj nov 23.

Minden idők

Ezzel a lövéssel világhírű lehet az Újpest kongói csatára
Tshibuabua rádőlt, lendített, a többit látni kell.

F1

Piát letetted? Nem!
A TopGearben brillírozott Kimi Raikkönen. [...] Bővebben!

Shopline

Travelo utazási ajánlatok