A 17-es kanyarban ütközz, ott nincs daru

2009. szeptember 10., csütörtök 14:38
Az FIA a Magyar GP napján értesült az idősebb Piquet-től, hogy a tavalyi, szingapúri futamon fia karambolját csapata, a Renault főnökei tervelték ki. Briatoréék tagadják a szándékos kiesést, de azt elismerik, az ötlet felmerült. Kiszivárogtak a balhé részletei.

Előre kitervelten csalhatott a tavalyi Szingapúri Nagydíjon a Renault, értesült az autosport.com, ami megszerezte az ügyben érintettek nyilatkozatait.

A weboldal úgy tudja, a nyomozást Nelson Piquet, a volt Renault-pilóta Nelsinho Piquet apjának fülese indította el, amikor a magyar futam napján megkereste az FIA-elnök Max Mosleyt, és beszámolt neki a történtekről.

A volt háromszoros világbajnok állította, fia szándékosan karambolozott Szingapúrban, a 14. körben, mert az istállófőnök Flavio Briatore és a főmérnök Pat Symonds erre utasította. Július 26-án értesítették a szövetséget, a kis Piquet 30-án járt a párizsi FIA-központban, ahol vallomást tett a történtekről.

A hungaroringi volt Piquet utolsó versenye a Renault-nál, gyenge eredményeire hivatkozva kirúgták. A tehetség állítja, a szingapúri technikai tanácskozás után Symonds és Briatore félrehívta, megkérték, ütközzön a 13. vagy a 14. körben, nem sokkal csapattársa, Fernando Alonso tankolása után.

A baleset helyét is kijelölték, a 17-es kanyarban kellett megtennie, mert tudták, ott nem volt daru, így mindenképpen biztonsági autó kellett a roncs elszállításához.

Piquet pontosan ezt tette, olyan keményen verte a falnak a Renault-t, hogy az darabokra tört. Neki nem esett baja, de a futamot lelassították, Alonso a többiek boxkiállása miatt sokat jött előre, majd a nagydíj kétharmadánál élre állt, és nyert.

Az Autosport szerint a kétszeres bajnok nem volt cinkostárs, fogalma sem volt, győzelmét megtervezték, derül ki az FIA jelentéseiből, amiket a szeptember eleji Belga GP-n készítettek. Ügyvédek jelenlétében hallgatták ki az egész csapatot, Symonds elismerte, a szándékos karambol lehetősége felmerült, de csak komolytalanul, ráadásul Piquet ötlete volt.

Briatore azt vallotta, az istálló ”a Piquet-család bosszújának áldozata”, amiért elküldték a fiút.

Ennek ellentmond a futam rádiós beszélgetéseinek felvétele, amikor a mérnökök furcsállták Alonso még a tervezettnél is korábbi tankolását, ám Symonds ellenkezett: ”Nem, nem, rendben lesz”.

Az olasz Autosprint szerint Piquet autójának számítógépes adatai is bizonyítják, valami nem volt rendben: a 17-es kanyarban, amikor megcsúszik az autó, a pilóta gázelvétellel próbál korrigálni, Piquet kiesése körében viszont a csúszás ellenére nem vette le a lábát a gázról, folyamatosan gyorsított.

Állítólag utána a mérnöke kérdezte is, miért csúszott ki, de ő annyival intézte el, elvesztette az uralmat a kocsi fölött.

A Motorsport Világtanács szeptember 21-re idézte meghallgatásra, illetve tárgyalásra Párizsba a Renault-t, ami az ítéletig, vagyis az ügy lezárulásáig nem kommentálja a történteket.

RSS

A világbajnokság állása

  1. 384  Lewis Hamilton
  2. 317  Nico Rosberg
  3. 238  Daniel Ricciardo
  4. 186  Valtteri Bottas
  5. 167  Sebastian Vettel
  6. 161  Fernando Alonso
  7. 134  Felipe Massa
  8. 126  Jenson Button
  9. 96  Nico Hulkenberg
  10. 59  Sergio Perez

A konstruktőri vb állása

  1. 701  Mercedes
  2. 405  Red Bull Racing-Renault
  3. 320  Williams-Mercedes

Minden idők

Elmondhatatlan, mire képes 50 ezer tomboló argentin szurkoló
Felemelő és félelmetes, ahogy a Boca Juniors stadionjában pokollá tették a River Plate életét.

F1

Piát letetted? Nem!
A TopGearben brillírozott Kimi Raikkönen. [...] Bővebben!

Shopline

Travelo utazási ajánlatok