84 éve nem voltunk ennyire gyengék
A pekingi olimpián három aranyat, öt ezüstöt és két bronzot szereztek sportolóink. Magyarország tíz éremmel fejezte be a huszonkilencedik nyári játékokat.
Sok, vagy kevés, félig tele van-e a pohár, vagy üres, ezt mindenki eldöntheti. Annyi biztos, hogy a magyar sportvezetők a felkészülés, illetve az arra fordított összegek ismeretében megfogalmazott várakozásaikkal ennél sikeresebb szereplést sugalltak a közvéleménynek. A Magyar Olimpiai Bizottság (MOB) elnöke, Schmitt Pál mindhárom éremből hatot-hatot várt. Reményeit jelezte, hogy saját egykori sportága, a vívás mellett az öttusa, a kajak-kenu, illetve a női vízilabda éremátadására jelentkezett be. A MOB-elnök azt is mondta, az egyértelmű esélyek mellett egy meglepetés is összejöhet.
Az eredmények ismertek, a vívók csalódást okoztak, egy bronzig jutottak, az öttusázók mindannyian a mezőny második felében végeztek. A női pólósok az elődöntőig jutottak, a meglepetésarany harminc másodpercen múlott: a kötöttfogású birkózón, Fodor Zoltánon a döntő legvégén csinálták meg a nap első akcióját. A kajak-kenusok a kiegyenlített mezőnyben két aranyat, egy-egy ezüstöt és bronzot szereztek.
Lehet, hogy kevés, lehet, hogy sok ez az éremtermés, de az eddigi olimpiák magyar szereplései többet ígértek. Három arany fölé csak első hat olimpiánkon nem sikerült jutni. Utoljára 1924-ben, Párizsban szerzett a mostaninál kevesebb aranyat Magyarország. A francia fővárosban rendezett játékok voltak számunkra az elsők az I. világháború után. A kormány alig tudott pénzt biztosítani a kiutazásra, a futballisták az MLSZ költségén vettek részt. Mindezek ellenére mai szemmel is jelentős, 89 fős csapat képviselte az országot. A két elsőség mellett három ezüst és négy bronz jött össze. A vívók Párizsban húztak, egy-egy aranyat és két bronzot szereztek. Az első magyar olimpiai arany tulajdonosa, az építész Hajós Alfréd ezüstöt hozott a művészeti versenyeken. Az éremtáblázaton tizenharmadik helyet ért a kilenc dobogós helyezés.
A magyar sportolók szereplése Párizs után lett igazi sikertörténet. Közismert, hogy Helsinkiben, 1952-ben tizenhat aranyat hoztunk, összesen negyvenkét éremig jutottunk. Ezzel a harmadik legeredményesebb lett Magyarország, ami már 1936-ban, Berlinben is sikerült a tíz elsőséggel, összesen tizenhat éremmel.
A párizsi két aranyat egyszer, 1976-ban sikerült megközelíteni. Montrealban csak négy számban avattak magyar győztest: a tornász Magyar Zoltán lólengésben győzött, Németh Miklós gerelyhajításban lett a legjobb, első lett a tőröző Tordasi Ildikó és a vízilabda-válogatott. Az öt ezüst és tizenhárom bronz azt jelentette, hogy a huszonkét érem bőven nem a leggyengébb szereplés 1924 óta.
A Szöulban gyűjtött tizenegy arany és 23 érem már a helsinki magasságokat idézte, és mindenki attól tartott, a rendszerváltás – az állam folyamatos kivonulása a sportból – Barcelonában érezteti a hatását. Nem éreztette (12 arany, 30 érem), de Atlantától folyamatosan szorultak hátrébb a magyar sportolók. 1996-ban az 1960-as huszonegy érmet sikerült hozni, 2000-ben Sydneyben és 2004-ben Athénban (17-17 dobogós hely) Berlint (16) idézte az összteljesítmény.
Pekingben pedig visszatértünk a hőskorhoz.
Kommentek
2008.08.24 23:36:24Kotit
Valaki kérdezte, hogy honnan veszitek, hogy kevesebb ember sportol: 1 hete voltunk a Balatonon, szétnéztem, láttam. Bár lehet, hogy mindenki szumózik :)
Tényleg bennünk is van a hiba (amire a média ráerösít): igenis lehet örülni a C3 bronzának, a nöi gyorsváltó 6. helyének vagy a 46 éves gyalogló 45. helyének is 50km-en.
Pali bá ma nyilatkozott, hogy az egyes sportágak szövetségeinek kell megtalálniuk a hibák okait. Világos: MI nyertünk 3 aranyat, ÖK elcseszték a többit...
2008.08.24 23:36:26Doncidonci
az előttem szólónak nagyon igaza van... de én innen tényleg el.
2008.08.24 23:41:39teli a .....
babhun. teljesen igaz. politikusokat kitiltanám az öszes sport rendezvényről.
nekik itthon kell megteremteni feltételeket és annyi.ha nagyon kiváncsi , saját pénzen magánemberként, talán. viszont ne nyilatkozzon semmiről- hiszen magánemberként van ott.
2008.08.24 23:44:29dark future
No és? Az osztrákoknak egy ezüstjük és két bronzuk van, de biztos nem siránkoznak ennyit.
Nézzük inkább azt, hogy megelőztük Törökországot, Görögországot, Horvátországot, Svájcot, Finnországot, Csehországot, Szlovéniát és Szlovákiát, sőt Brazíliát, Mexikót és Indiát is (pedig mekkora nagy ország...).
Meg nézzük azt is, hogy ha nem lett volna Phelps, akkor a 14.-ek vagyunk máris.
2008.08.24 23:45:18vznk61
Kemény Dénest a MOB élére. Nem politikus, érti a dolgát, nem hajlandó pitiáner megalkuvásokra. Aki képes ekkora bajnokokat NEVELNI, a háttérzümmögést kezelni, az alkalmas az egész olimpiai mozgalmat vezetni magyarországon. Van ereje, megkérdőjelezhetetlen eredményei alapján tekintélye. Minden politikus pártszinektől függetlenül örül, ha szóba áll velük. A szponzorok a kegyeit keresik. Az emberek előtt van hitele!
KEMÉNY FOR PRESIDENT!!!!!
2008.08.24 23:50:18dark future
2008.08.24 23:45:18vznk61
Nem is rossz ötlet, támogatom.
Csak puskát ne adjon senki Dénes bá kezébe... :-)
2008.08.24 23:52:23teli a .....
Erre már más is gondolt, azt hiszem Ő is. Támogatom.
2008.08.24 23:58:33Adria
vznk61: egyetértek veled ! Kemény a MOB élére való lenne. Támogatom.
2008.08.25 00:00:58vznk61
Terjesszük, ha kérhetem! Holajegyünk Palit pedig érdemei elismerése mellett adjuk át a politikának.
2008.08.25 00:06:04cvekedli
A 90-es évek közepén 7-8 éves lányomat egy iskolai "vizit"alkalmával a vívók utánpótlását intézők kiválasztották esélyesnek. A feltétel az volt, hogy függetlenül az iskolai tanrendtől a gyerek minden nap érjen oda heti 5 alkalommal az aktuális edzésre. Nem érdekelte őket, hogy a tanítás tovább tart, a szülők dolgoznak, s nem tudnak heti 5x a gyerek kísérői lenni kora délután. Részemről ezek a feltételek teljesíthetetlenek voltak. Ezzel a példával arra akarok célozni, hogy hiába lenne elég tehetséges gyerek az országban, a szülők nagy része nem tudja vállalni az ezzel járó terheket, s itt nem is a pénzről van szó - bár egyes sportoknál gondolom ez sem elhanyagolható (mert az szóba sem került...) Korábban - szoci idők - az ilyen "apróságnak" tűnő kérdéseket megoldották kísérő tanárokkal stb. Manapság egy családnak mindent be kell áldozni, ha a kölykét élsportolónak akarná nevelni... Ezen is el kéne gondolkodni...
2008.08.25 00:15:05maclover
Na akkor mégis csak pénzről (is) szól a dolog?
2008.08.25 00:17:56djhobbit
EZ A CIKK EGY TISZTA CSÚSZTATÁS! Most 2008-ban kb 300 aranyérmet osztottak, az első olimpiákon ezeknek meg a töredékét. Egyértelmű hogy most szerepeltünk messze a legrosszabbul. 1896-1936 között is mindig az éremtáblázaton az első 10-ben (vagy 11. helyen) voltunk.
2008.08.25 00:19:38cvekedli
Persze :) Feladod-e a munkádat, hogy kb. 3-4 évig, míg a gyerek nem önálló, kísérgesd... A pénznél a "tandíjra" gondoltam - ez akkor tényleg nem került szóba.
2008.08.25 00:19:54djhobbit
Egyébként grat az indexnek (Mr Csepregi...), előhozza az 1924-es eredményt, ahol a körülményekhez képest kiválóan helyt álltunk!!
2008.08.25 00:23:34antitaxis
Mi köze ennek az ország morális helyzetéhez? Ami egyébként is teljesen szubjektív megítélésű.
Helsinkiben (1952-ben) 16 arany sikeredett. Azért mert akkor olyan jó morális állapotban volt az ország? Párizsban egy azaz EGY arany sikeredett, miközben az 1900-as évet (négy évvel a Millennium után!) tényleg igen jó lelki és mentális állapotban élte meg az ország. Néha tessék gondolkodni! NEM TILOS.
2008.08.25 00:27:09tatuman
attól tartok, ha nem lesz változás ez még csak rosszabb lesz.a mindennapos tesiórákat kb.6 éve törölték el.ez annyit tesz, hogy azok a gyerekek, akik Londonban életkoruk alapján potenciálisan esélyesek lehetnek most 14-18 évesek.ami pedig azt jelenti, hogy ezek a gyerek 8-12 éves koruk óta nem mozgnak naponta. ez pedig azt jelenti, hogy még kevesebb az a gyerek, akik közül lehet válogatni élsportolókat. ha ugyanis a tesiórán nem mozog, akkor hol fogják egyáltalán észrevenni ezeknek a gyerekeknek a tehetségét?sehol. ezen túl pedig: ha a szülő sportoltatni akarja a gyerekét halom pént kell kifizetne. ez a kontraszelekció melegágya.szóval baromi összetett a dolog, de az alap a tömegsport, az élsport meg a hab a tortán, ami miatt - ha eredményes - a tömegsportból a gyerekek kiválnak és élsportolók lesznek. egyszerű körforgás...
2008.08.25 00:28:13antitaxis
Kemény Dénes miért lenne jó elnök? Mert sikeres vízilabda szakember? Mindkát dologhoz más és más emberi tulajdonság kell. Aki 15 amúgy is jó játékost egységes jó csapattá formál, jó taktikát dolgoz ki az éppen soros ellenfél ellenébe, jól fiatalaít, az miért tud rögtön és hivatalból szponzort felhajtani, politikustokat informálni és meggyőzni, a sajtót ellátni, etc?
2008.08.25 00:28:38cvekedli
asuncion!
Nem erre akartam célozni! Természetes, hogy eredményt csak ráfordítással lehet elérni. A comment lényege az volt, hogy rengeteg tehetség elveszhet azért, mert a szülők nem tudják vállalni az ezzel járó terheket! S szerintem az élsport lényege sem az, hogy tehetős szülők nyomják a csemetéjüket, hanem az, hogy az igazán tehetséges gyerekeket az állam támogatja, hogy majdan hozzanak az országnak aranyat. És persze itt nem az én kölykömről van szó, ez soha nem érdekelt, csupán példa volt.
2008.08.25 00:29:53ORGASMUSFORSCHER
1. nagyon örülök a magyar eredményeknek!!! mindhárom magyar arany totál meggyőző volt, szuverén győzelem, fantasztikus sportolói eredmény!!!!!!!!!!
2. jobbra/többre számítottam, mert a hozzáértők azt sugallták az előző 4 évben a különböző világversenyeken elért eredmények alapján, hogy sokkal több érmet szerzünk...
3. az tény, hogy a 88-as olimpia óta (már érződött a szocializmus lezárulása) soha ilyen rosszul nem szerepeltünk...
4. bosszantóak a 4. helyeket.... pl. láttam a kajak-kenu döntőket: Kovács Kati jól ment az elején, de nem robbantott a végén... a fiúknál is volt egy ilyen, tisztán vezettek 750 m-ig, majd totál visszaestek.... szerintem rosszul taktikáztak, mert sok meglepetésgyőzelem úgy született, hogy a győztes az elején ment a mezőnnyel s a végén robbantott..... ha Kati + a 2 srác más taktikával megy, más lett volna a végeredmény....
Ainult Mina: a magyar már csak ilyen, inkább negatív, mint pozitív, de ez a történelmünk alapján teljesen jogos... Észtország egy sokkal jobb mentális állapotban lévő ország, sokkal jobban jött ki a szocializmus nevű buliból, mint mi...
Csillagház: 1000%-ban egyetértek!!!
2008.08.25 00:36:50cvekedli
asuncion!
Hogyne, de akkor egy rohadt fillért sem kell áldozni az élsportra! A vízilabdások is menjenek a sunyiba, hisz csak maguknak halmozzák az aranyakat - ki a frászt érdekel a magyar olimpiai csapat szereplése? Ezt komolyan gondolod?
2008.08.25 00:39:37vznk61
antitaxis, először mert nem megosztó. Másodszor mert hiteles, az embereknek, a szponzoroknak, a politikának. Harmadszor mert népszerűbb mint bármelyik hatalomnéhes politikus. Negyedszer mert aki ezeket a világsztárokat csapatba tudta terelni az a széthuzó sportvezetőkkel is megtenné. A szponzorok pedig, mint ahogy most a vizilabdába, a sportba fektetnének, mert nekik is megérné! A politikusokat nem kéne informálni, informálódjanak ők a saját érdekükben. A sajtót ellátni meg kéne egy szóvivő és kész. KEMÉNY FOR PRESIDENT!
2008.08.25 00:46:22vznk61
A csóró magyar is elfogadja és elismeri a teljesítményt. Persze szerintem is a terhek nagy részét a szponzoroknak kell vállalniuk!
2008.08.25 00:48:28zenius
Normalis orszagben ijen gyaszhuszaros eredmeny utan a komplett sportvezerkar azonnal magatol lemond...itthon meg tulajdonkeppen meg buszkek is erre, ami sikerult. Ugy korbe vannak bastyazva, hogy lehetetlen eltavolitani oket, mert ujraszavaztatjak egymas kozott magukat. Potcserevesztartalek olimpiai bajnok vivo Palikank jo kommunista volt ha mar 25 eve is ott csucsulhetett ahol, de eppen eleg volt mar belole, a valodi sportdiplomaciat is csak tavolrol ugatja, ha oda kene tennie magat akkor mindig pont sosincs ott, hogy csinaljon vmit a sportoloink erdekeben. Most is mar hogy tologatja a felelosseget masokra...hanyinger
2008.08.25 00:48:47cvekedli
Szerintem az utánpótlás-nevelés esetében nem igazán merül fel, hogy majdan néhány év után degeszre keresik magukat a sporttal. Főképp hazánkban. Ezek a fiatalok csak a fokról fokra összeizzadott eredményeket látják, s a többségük álmodni sem mer olimpiai sikerekről. S belőlük áll össze a magyar olimpikon csapat.
2008.08.25 00:53:42maclover
Attól, hogy a gyerekedet le akarod vinni úszni, vagy vívni, még nem biztos, hogy élsportolót akarsz nevelni belőle. De ettől függetlenül is ki kell csengetned az ötven rugó beugrót. Éppen az a probléma, hogy már csak simán sportolni sem tudod elvinni a gyereket. Akkor még sehol nem vagyunk az élsporthoz. Az már más befektetés. Már több helyen is leírtam, hogy lehet azt mondani, hogy ne támogassa az állam az élsportot az állampolgárok pénzéből, de akkor állampolgárok is húzzanak a sunyiba az elvárásaikkal. Ha nem adsz pénzt az adódból, akkor jogod sincs dumálni, meg elvárni, mint ahogy itt annyian teszik. A korábban említett filmes példa azért rossz, mert egyrészt a filmgyártást is támogatja az állam, de ha ezt nem vesszük figyelembe, akkor is a helyzet az, hogy valaki legyárt egy filmet, te meg elmész a moziba, kifizeted a beugrót vagy megveszed a DVD-t, ezek bevételéért gyártják a filmeket. Mit szólnátok, ha a legkoszosabb kis sporteseményért is fizetni kéne, hogy megnézd a tévében? Mert hát ugye fektessen be a sportoló, meg mindenki más, de mi meg ingyen nézzük. Szóval kicsit jobban át kéne gondolni, hogy hogyan lehet bizonyos dolgokat pusztán üzleti alapokra helyezni.... És lehet hivatkozni a szponzorokra, de kis hazánk nem akkora nagy piac, hogy megérje isten tudja mennyit fektetni a sportba. Ami eddig megérte azt már úgyis támogatják a cégek, amit nem azt meg akkor sem fognak rohanni támogatni, ha az állam kivonul a sportfinanszírozásból.
2008.08.25 00:58:41maclover
asuncion jössz ezzel a szar dumával. Nem a fenét nem támogatja. Szerinted mire ment el az a 10 milliárd dollár, amit a felkészülésre költöttek? Persze, hogy nem a zsebüket tömik a sportolóknak, csak nincsen gondjuk semmire, a legjobb edzőtáborokban készülhetnek föl egész évben, meg járatják őket a versenyekre, stb. Ráadásul pont most javasolják, hogy be kellene vezetni az élsport állami támogatását, mert túl kevés érmet szereztek... hiába az egyik legnagyobb szocialista ország az USA....
2008.08.25 01:02:30zenius
asuncion, nem kell ahhoz egy kulon miniszterium is, hogy vezetese legyen a sportnak...penz kell meg vezetes, mindenfele faszom szervezetek pluszban tok feleslegesek, penz iden ~2x annyi volt, mint 4 eve, a sportvezetes meg olyan huje amijen
2008.08.25 01:03:05maclover
Pont azt magyarázom, hogy üzleti alapokon nincs ám semmi ingyen. Akkor majd a tévében is nézheted pénzért, mert akkor nem a mostani összeget kell előteremteni, hanem annak a többszörösét. Tévében két ok miatt láthatsz filmet. Az egyik mert a köztévén megy és az adódból fizetnek érte, a másik meg a kertévék, ahol a reklámból fizetik. Ráadásul soha nem a legújabb filmeket láthatod. Gondolom szívesen néznéd meg fél év elteltével a sporteseményeket...
2008.08.25 01:06:56maclover
Nem kötelező támogatni a sportot, egyáltalán nem. Csak akkor ne keseregjünk, hogy nincsenek eredményeink, meg nem ez volt az elvárás, stb... Akkor ne legyenek elvárásaink, hiszen semmit nem teszünk érte. És aláírom, hogy sok helye lenne ennek a pénznek. De sok itteni kommentből kiderül, hogy minden jól megy az országban és nincs gond semmivel Mindenre annyi jut amennyi kell, mert az ország vezetői mindent jól csinálnak. Hát akkor hogy-hogy nem jut a nyugdíjra, meg az oktatásra, meg az egészségügyre és valahol a lista végén a sportra???
2008.08.25 01:11:50Ragu nanu
"Most 2008-ban kb 300 aranyérmet osztottak, az első olimpiákon ezeknek meg a töredékét."
AZ első olimpián 42 aranyérmet osztottak ki, ennek 5%-át nyerte meg Hajós Alfréd. Akkor 10 ország nyert aranyérmet. A második olimpián 102-re nőtt az aranyérmek száma.
Most 55 ország nyert aranyérmet.
2008.08.25 01:20:11zenius
http://www.otm.gov.hu/web/portal.nsf/archiv_hir/74D25E766AE44681C125742C00299A92
2008.08.25 03:00:10wrl23
Azért hihetetlen ami itt folyik. Az élet összes területén át vagyunk verve, gazdasági mutatókkal statisztikákkal, van egy olyan esemény, ahol minden ország ténylegesen részt vesz, szerepel, és a pontozás feketén fehéren megmutatja, hogy mi az eredmény, akkor elkezdik szajkozni, hogy az éremtáblázat mennyire semmit nem jelent. Meg hogy milyen marha buszkék lehetunk, mert 200 országbol a 21. ek lettunk. Remek. Ha megnézzuk az országok listáját, akkor ugy a 60. tol lefele csak elvétve van olyan, amit az itt lévők meg tudnának mutatni egy vaktérképen. Aztán azzal jönnek, hogy kis ország meg hogy is lehetne versenyezni a nagyokkal. Pont ez volt benne a szép! Amire büszkék lehettünk. És most megy a sulykolás, hogy mennyire szép eredmény ez, jo nekunk a 21. hely is. Meg majd jo lesz a 40. hely is, hiszen Kelet-Timor még mindig utánunk van. És az egyetlen dolog a sport amitől egyáltalán a világban bárki megtudhatja, hogy hol is van ez az ország, az elmult 30 évben semmiben nem durrantottunk.
És a teljesitmény nagy része a fejben dől el, és ha összevisszaság van a felkészulésben, akkor ez az eredménye. Frusztrált szerencsétlen ország frusztrált sportolókkal, meg vezetéssel.
És nem kell itt hangoztatni, hogy mennyire jo dolog, hogy valaki x. lett, mert ez nagy önámitás. Senki nem azért csinálja a versenysportot, hogy 14. helyen legyen.
Szerintem a sport teljesitménye pontosan tükrözi az ország helyzetét, csak itt igy direkbe, kimutathatóan, számokkkal, nem holmi homályos statisztikákkal van hozzánk vágva, hogy le vagyunk maradva, és nagyon kéne változtatni. Nem tudom, hogy hol, meg kiket, de talán egyszer meg kéne próbálni fentről, és nem a legalul lévő szertárosok nyakába varrni a dolgot. Mondjuk legeslegfelülről kéne kezdeni
2008.08.25 03:00:41Tibor4500
sziasztok,
egy kicsit az Index ellen:
"Barcelonában érezteti a hatását. Nem éreztette (12 arany, 30 érem), de Atlantától folyamatosan szorultak hátrébb a magyar sportolók..." - felette 3 sorral ott van, h Barcelonaban 11 aranyat hoztunk. ennyit errol!
nos, erdekes volt ez az olimpia. nem vagyok jos, de boritekoltam a 3 aranyat, egyszeruen ma mar nem lehet az azsiai orszagokat elfelejteni, pl. India most szerezte elso egyeni aranyat. tuttti, h Londonban nem egy lesz neki. s Vietnam, a 88 millios lakossagaval meg sehol nincs! azt gondolom, h ennyire vagyunk kepesek, ez lesz a normalis, jo, ha minden osszejon, ezutan is lehet 5-6 arany, de a tizes nagysagrendeket el lehet felejteni, ez Peking tanulsaga. Palikanak pedig azt uzenem: ne csalodott legyen, hanem szoljon a fonokenek, h ugyanugy, ahogyan a sportban, a politikaban is fontos az osszefogas, mert anelkul csak bukta lehet az eredmeny!!! ha a politika vegre hajlando lenne egyuttmukodni, ezeken az oldalakon sem a mocskolodas folyna patakokban! sok sikert, Palika!
2008.08.25 03:06:45Tibor4500
kedves wrl23 - nagyon egyetertek veled abban, h valtoztatni kellene, elsosorban a vezetesen. de ha megnezed, kik is vannak ott az elmult 20 evben, haaaaat, az arcok 90%-ban ugyanazok! s felelos egy sincs! senki nem felelos azert, h a magyar 1950es szintu vonatokon utazik, h lehetett olaj ugy, h elsikkasztjak es partkasszaba kuldik az autopalya penzeket... s ennek a birka orszagnak a lakosai azon vitatkoznak, h Fleto vagy Viktorka. ideje lenne eszrevenni, h EGYIK SEM! szakertok es feddhetetlen multu emberek kellenenek, akik felnyitnak a konzervesdobozt es vegre megmutatnak az embereknek, h mi is tortent az elmult 20 evben! de ma ne ezen keseregjunk, hiszen van egy csodalatos szepsegu kajak-kenus parosunk es nehany Kemeny legenyunk, akik megmutattak: vannak meg magyarok a terkepen! nekik koszonjuk, a tobbit meg intezzuk vegre el itthon 2010-ben! HAPPY OLIMPICS!
2008.08.25 03:39:25andreasny
sok secskazas kovetkezmenye...dolgozni kell kemenyen csak az segit ide oda szovegelni meg munkaidoben pletyozni ezekkel a tarsadalmi ertekekkel nem lehet sehova se jutni..csak ide, nallunk mar csak a zsidok a jobbak
2008.08.25 04:14:41Mindenhova
Most tényleg azzal vigasztaljam magam, h. nálunknál sokkal nagyobb gazdagabb ősibb országok mögöttünk vannak az éremtáblázatban? Aki ezt mondja annak a kurva annyát! Én már gyerekként is azt szerettem volna, ha ebben is az elsők vagyunk. Sajnos nekem nincs meg a testi adottságom ahhoz, h. bajnok lehessek, de megtenném, leverném a fél világot, és még a himaláját is elhordanám, ha csak ennyin múlna. A pénz nagyon is számít, méghozzá a másik oldalon is. Sokan, bár tehetségük meg van a sporthoz, nem akarnak bajnokok lenni, mert a könnyebb utat választják. Elvégzik a kiválasztott szakmát, és jól élnek belőle. Valamiféle kihívás itt is van, és pénzben mérik az elismerést. A pénzen viszont mindent megvehetsz. Felmutatod a pénzedet, vagy az olimpiai aranyérmedet a világban, mikor fognak bután nézni? A világ megváltozott, Magyarország is.
2008.08.25 05:14:45Sp
wri23: ".....Langyos a sör, ha nekünk így is jó...."
2008.08.25 06:18:47likudo
Én is azt mondom, hogy komoly válság van, nemcsak a sportban, de a gazdaságban, társadalomban, mindenhol. A sportnak abban kellene hogy legyen a szerepe, hogy összetartja az országot, örömet szerez. Valaki most már igazán észrevehetné, hogy ami öröm volt az országban 90 előtt (oktatás, egészségügy, sport, közösségi élet) SZÉT LETT VERVE! Ez a szétveretés (pályák bezárása, eladása, lepukkant csarnokok, pénztelenség) igenis tudatos rombolás eredménye. Közben meg meg a hülyítés, hogy ennyi-meg annyi pénzt fordítanak a sportra.. Kérdeztek már meg mondjuk vívókat, edzőket, hogy mennyi pénzből élnek? Mentek már le mondjuk egy sporttelepre, hogy van-e egyáltalán kulturált öltöző? Sajnos egy negatív folyamatot látok, aminek a végén még nem vagyunk. S most asszem nem pesszimista voltam. Változásra van szükség, amíg nem késő!
2008.08.25 06:25:52native
Olvasva a kommenteket, - nem tartozom a fiatalok közé - megjegyezném: sokan jobb teljesítményhez voltunk szokva. Aki ezzel elégedett, és úgy gondolja, hogy nem kell változtatni a finanszírozáson, készüljön fel arra, Londonban még ennél is gyengébbek leszünk. Éppen az angoloktól tanulhatnánk!
2008.08.25 06:33:34likudo
native: nem csak a finanszírozáson kell változtatni, gyökeres változásra van szükség a rendszerben. Igenis komoly beruházásokra lenne szükség (hol vannak au EU-s pénzek ilyenkor?), és felfogás béli változásra, arra, hogy pl. az önkormányzat ne úgy gondoljon egy sportterületre, hogy kiadás, hanem úgy hogy hosszú távú befektetés. De ettől a változástól nem félek mert úgy is mindenki csak a saját érdekét fogja nézni. Ergo semmi sem változik. Ugyanazok az arcok maradnak, ugyanaz a felfogás is marad.
2008.08.25 06:57:52Leobloom
2010-ig itt úgysem lesz semmi változás!
2008.08.25 07:26:36Chaoyang
Nos, nem tudom, hogy a penztelenseg miatt alakult ugy, hogy amikor kint voltam a mountain bike verseny helyszinen azon tul, hogy en voltam az egyetlen magyarul kiabalo szurkolo nem talaltam edzot es segitot sem aki frissitot vagy vizes szivacsot adott volna a magyar sracnak ellenben az osszes tobbiu versenyzovel akiknek volt ilyen segitojuk. A hegyikerekpar gyilkos melegben ket oras hegynek fel es le volt, nem csoda, hogy a magyar sracot a vegen megelozhette a kinai fiu akit koronkent ellattak vizzel es isotoniccal. Talan ha par seggfej politikus nem az elso osztalyon poffeszkedett volna (vagy ki sem ment volna) akkor nem nekem kellett volna vegyek a helyszinen 5 yuanos vizet, hogy a sracnak adjam hanem egy trenernek aki eltudta volna kiserni. Minden elismeresem a fiunak aki a 23. helyen vegzett es vegig ment a kegyetlen korulmenyek ellenere!
2008.08.25 07:36:28Messinho
Kavarognak még bennem a gondolatok ezzel az olimpiával kapcsolatban...
Ha a fiúk nem nyerik meg a vizilabda versenyt akkor azt mondom gyalázatos ez a szereplés. Mert nem ehhez vagyunk szokva. Mert el voltunk kényeztetve. De Smidt Pálnak abban igaza van, hogy fel kell ébredni, és le kell számolni az illúziókkal. Ezzel együtt Smidt Pál nyugodtan lemondhat, ha az alapján itéli meg esélyeinket, hogy mások mit mondanak és nem az alapján, hogy ott van a versenyeken és az edzéseken.
1924 a legrosszabb szereplés?
Trianon után. hmmm ... Akkor mennyi jogoszláv csehszlovák és román éremmel gazdagították korábbi hazánk fiai a sporttörténelmet? Aztán jött a "rettenetes" Horty-korszak és a magyar név ismét szép lett...
De mi van ma az országban? Közpénzen meggazdagodott politikusok, Győzike szinvonalú celebek (ők a példaképek?), és az internetről lerobbanthatatlan tinik. Mitől működne itt a sport vagy bármi is?
És kedves sportvezetők, miért a kudarc után hallatszik, hogy kevés volt a pénz?
2008.08.25 07:47:46Messinho
Ui: Egyébként hogy van ez a táblázat?
1924 Párizs: 2+4+4=9?
1928 Amszterdam: 5+5+0=9?
1932 Los Angeles: 6+5+5=15?
és a többinek nincs kedvem utána számolni...
Ennyit a mai magyar színvonalról.
2008.08.25 07:49:37states
Az éremtáblázat szerint most a szlovákokkal voltunk nagy harcban, ha londoni olimpia idején is Gyurcsány lesz a miniszterelnök, akkor majd Kelet-Timorral...
2008.08.25 08:04:59Tightend
Schmitt egy féreg, a sportolóknak gratulálok. Egyet ne feledjünk, azok a vívók, öttusázók, stb. akikre most legyintünk (holnap már a többség a nevüket se fogja tudni) életük egyik legnagyobb kudarcát élték át. Nekik ez százszor nagyobb szívás mint nekünk. A tragédia az övék, nem a miénk, mert a mi életünk nem erről szól.
2008.08.25 08:14:22Patrick Bateman
Miért lenne Schmitt egy féreg? Ezt fejtsétek ki, tényleg érdekel..
2008.08.25 08:26:26Chaoyang
Nos, nem tudom, hogy a penztelenseg miatt alakult ugy, hogy amikor kint voltam a mountain bike verseny helyszinen azon tul, hogy en voltam az egyetlen magyarul kiabalo szurkolo nem talaltam edzot es segitot sem aki frissitot vagy vizes szivacsot adott volna a magyar sracnak ellenben az osszes tobbiu versenyzovel akiknek volt ilyen segitojuk. A hegyikerekpar gyilkos melegben ket oras hegynek fel es le volt, nem csoda, hogy a magyar sracot a vegen megelozhette a kinai fiu akit koronkent ellattak vizzel es isotoniccal. Talan ha par seggfej politikus nem az elso osztalyon poffeszkedett volna (vagy ki sem ment volna) akkor nem nekem kellett volna vegyek a helyszinen 5 yuanos vizet, hogy a sracnak adjam hanem egy trenernek aki eltudta volna kiserni es mindenben segiteni. Minden elismeresem a fiunak aki a 23. helyen vegzett es vegig ment a kegyetlen korulmenyek ellenere egy nagyon szoros mezonyben!
2008.08.25 08:37:20daito
Érdemes ám a dolgot másik oldalról megnézni.
Kína 1996-ban az éremtáblázatban "éppen" negyedik volt 16 arannyal (és összesen 50 éremmel). Pl. a franciáknál csak eggyel több aranyat szereztek. (Ekkor voltunk 12. ország, ööö 7 arannyal, összesen 21 éremmel.)
2000-ben Kínának volt 28 aranya, összesen 59 érem, ezzel már 3. 2004-ben 36 arany, 63 érem a tarsolyban, és már leelőzik az oroszokat, így másodikok.
Most meg 51 arany és 100 érem összesen. Szerintetek ezek mind az oroszoktól, amiktól lett "elvéve"? Elárulom: nem. Amerikaiaknak, oroszoknak kb. ugyanannyi aranyuk van, mint az elmúlt 2 olimpián, sőt az amik még növelték is érmeik számát (több bronz).
Sőt, pl. Anglia az előző olimpia óta megduplázta az aranyai számát (9 arany, 30 érem volt, most 19 arany, 47 érem).
Ettől még lehet a mi rendszerünk rossz, lehet hibás Gyurcsány, Orbán, Schmitt, akárki.
De az az igazság, hogy a "nagyok" "háborúznak" egymással ezen a területen. Namost egymástól aranyat, ezüstöt, bronzot sokkal nehezebben "vesznek el", mint a kicsiktől. Nézzétek meg, olyan sportágakban nyertek érmeket a kínaiak, amelyekben 10-12 éve maximum a nyertesek cipőit, ruháit gyártották.
Norvégia ugyanolyan eredménnyel zárta, mint mi. Mondjanak le. Még mindig beelőzzük Svájcot, Svédországot, Dániát, Szerbiát, Szlovéniát, Csehországot, Dániát, Görögországot, Bulgáriát, Új-Zélandot, Bulgáriát, Romániát, Argentínát, Indonéziát, Horvátországot és még tucatnyi országot. Mind-mind mondjanak le.
2008.08.25 08:49:41xtro
mondjon le a sok szarrágó, akinek semmi sem elég. a többi meg dolgozzon azon, hogy legközelebb az ennyiből több legyen. daitonak van igaza.
a másik az, hogy nincs annál nagyobb törvény, minthogy minden győztes egyszer vesztes lesz. az élet ilyen sport.
2008.08.25 09:15:07states
Újabb ok, amiért Gyurcsánynak takarodnia kell, nemcsak azért, amit miniszterelnökként tett, pontosabban, nem tett, hanem azért is, amit sportminiszterként. Akkoriban hordták szét Zuschlágék a minisztérium pénzét, azóta is azzal hülyítik az embereket, hogy Gyurcsány erről nem tudott. Ami teljesen hihető, hiszen az ifjúkommunisták az irodájában tartották az összejöveteleiket, és nem titokban valami ismeretlen helyen...
2008.08.25 09:17:21Konczi
Igaza van az indexnek, törődjünk azzal hogy a vívók és az öttusázók gyengén szerepeltek, szarjuk le Cseh Lacit, szarjuk le a pólósokat, szarjuk le Vajda Attilát és még minden magyar érmest az olimpián, inkább törődjünk azzal hogy "mi lehet a probléma". MONNYON LE SCHMIDT! MONNYON LE GYURCSÁNY! csak ilyen dolgokat olvasni. Kéremszépen itt nincsen semmiféle probléma, egyszerűen ez egy félig balszerencsés olimpia volt nagyon sok negyedik és hetedik helyezéssel. Felfújta az egészet az index, a szép eredményeket próbálta elsumákolni, mivel azokat magyarországon alig olvassák. Inkább a negativitás, hogy bénák voltak a magyarok. Gratulálok! Szerintem örülni kéne azoknak a szép eredményeknek amiket elértek a magyar sportolók. Engem az háborított fel teljesen, hogy amikor olyan csúnyán leesett a lóról a két öttusázó, szót se ejtettek arról, hogy megsérültek-e. Nem baj, Londonból fogadni mernék sokkal jobban térnek haza a sportolók.
2008.08.25 09:32:40senior sprinter
A kevesebb pénz volt az ok?
A Napi gazdaság írja:
Kajak-kenu, Athén 242 milliló, Peking 498 millió; Úszás 161 millió és 290 millió; Vívás 123 millió és 278 milló.
Döntse el mindeki maga ...
2008.08.25 09:44:51pez
Szeretnék gratulálni minden résztvevőnek, mert az is óriási teljesítmény, ha valaki kijut az olimpiára! Voltak vitatható ítéletek, rossz lovak és így tovább. De abban biztos vagyok, hogy sportolóink mindent megtettek, ami tőlük tellett, hiszen nálunk jobban csak ők akartak nyerni. Valakinek összejött, valakinek nem. Tanulnak majd belőle. Az olimpia nekünk csak két hétig tart, nekik ez az életük, és sajnos nem lehet mindenki első, pedig többen is megérdemelnék! Így tehát én mindenkinek gratulálok! Üdv, pez
2008.08.25 09:47:41Sp
senior sprinter: és mit ír a Népszava?
2008.08.25 09:50:11senior sprinter
Sp, nem tudom mit ír a Népszava.
Miért, mit ír?
2008.08.25 10:03:59Sp
KELL VÁLTOZTATNI! Ez a változtatás azonban mindenre ki kell terjedjen. A több pénz még önmagában nem fog tudni lovagolni!!!
Ujra kell gondolni a sportvezetés szervezeti felépítését, a szakági szövetségekből el kell távolítani a politikusokat és helyrükre szakembereket kell küldeni,(függetlenül melyik párt ül éppen a sportágon)az edzőképzést reformálni kell, hiszen a jelenlegiek még mindig a korábbi 20 - 30 éves módszerekkel dolgoznak. Feltétlenül kell itt is egy generációs váltás. TÖBB PÉNZ IS KELL A SPORT FINANSZÍROZÁSÁRA, hiszen a sport érdekében végzendő tudományos kutatások nélkül már nem lehet eredményes élsportot produkálni. A sport orvosok képzése, a sportpszichológusok képzése és megfizetése sem megoldott.
Már a kiválasztásnál támaszkodni kell ezek segítségére. Beruházásokat kell kezdeni, pályákat, és tantermeket, edzőtermeket kell építeni.
Amennyiben erre nincs erőnk, és pénzünk, akkor pedig tudomásul kell venni, hogy nekünk ennyi van és ettől csak kevesebb lesz!!!!
2008.08.25 10:06:03Sp
senior sprinter: Gondoltam, hogy a Napi Gazdasággal együtt olvasod! :-)
2008.08.25 10:23:43Sp
Ugyancsak nagyon fontos, hogy élsportolóink közül azok, akik dicsőséget hoztak az országnak kellően meg legyenek becsülve.( Szegény Gedó Gyuri) Ugyanis nem szabad elfelejteni, hogy ma a világon többen ismerik Puskás nevét, mint Sellye kutatásait és eredményeit. Nem csak akkor kell cikkezni az élsportolóról, ha netán megbotlik, meg hogy ki a szeretője, hanem akkor is mikor a szürke hétköznapokban végzi napi 4-6 órás kimerítő edzéseit. Régen minden gyerek Puskás, Kocsis, Albert, Tumpek, Hargitay akart lenni. Ma azt sem tudják ki volt a két utóbbi. Ma mindenki a nemesfém kereskedőket irigyli!Mindenki tudta ki az a Sebes Gusztáv, de ki tudja ki az a Kiss László aki Széchyvel közösen adott nekünk egy Egerszegit. Az élsportolót meg kell fizetni!!!! Ő ugyanis 8-12 év alatt kell megalapozza az életét, melyre más szakmákban van 20-30 év!!!!! Ezért nem kell irigyelni azt aki az olimpiai jó szerepléséért most jutalmat kap!
2008.08.25 10:36:56lemon1975
Sellye János orvosbiológus? A stresszelmélet kidolgozója? De ki az a Puskás?! :D :D :D
2008.08.25 10:38:43lemon1975
Bocsánat "Selye" helyesen. Elírtad erre én is...
2008.08.25 10:41:23senior sprinter
Sp, tudod volt itt egy magyar fiú, aki azt mondta, jobb volt az ellenfél. Cseh Laci.
Nem kamuzott itt kevés pénzről (sőt azt mondta ő szépen megél belőle és nem érdekli, hogy az amerikai úszó betegre keresi magát), lepusztult öltözőről, meg hogy politikusok is kiutaznak, ha megy valahová.
Baráth Etele és gyárfás is azt nyilatkozta megkapták a lóvét, ami kellett.
Akkor most mi van a pénzzel??????
Érdekes, hogy azt mástól nem hallottam: talán edzeni is többet kellett volna.
A edzők 20-30 éves módszereiről meg csak annyit. A vivők, kajakosok, 5tusások nem VB aranyakkal mentek ki? Vagy csak véletlenül cúsztak ki a korszerűtlen módszerek mellett.
2008.08.25 10:45:21herlius
Nézzük a dolog pozitív oldalát. Ezt a teljesítményt nem lesz nehéz túlszárnyalni London-ban:). A legutóbbi London-i eredményünknek már a fele is elég lenne ehhez.
2008.08.25 10:52:59novar
Azon is el kellene gondolkozni - szerintem -, hogy nincs még egy olyan ország mint a miénk, amelynek a sport-diplomáciája ilyen alacsony szinten "működne". Ha végig nézzük a versenyeket, szinte mindegyiken történt olyan, hogy a másik sportolót/csapatot hozták jó helyzetbe, mert onnan komolyabb "nyomás" érkezett...
Valószínűleg azokban az országokban az Olimpiai bizottság elnöke nem mániákus pozíció-hajhász (NOB, MOB, Párt-pozíciók, EP, egyetemi-tanár, stb.). Egy fenékkel ennyi lovat normálisan megülni lehetetlen. Abban is egyetértek a korábbiakkal, hogy állami segítség nélkül a legtöbb sportágban nem lehet komoly eredményt elérni.
Remélem, lesz olyan, aki elgondolkodik, és belátja majd a felelősségét.
2008.08.25 11:03:51senior sprinter
Azért ne menjünk már le a kifogások és a tény elferdítések olyan mélységébe, mint Mexikóban, anno a foci VB-n.
Akkor (az orosz 1:6) után az volt a magyarázat, hogy a fiúk sok tésztát ettek ...
Érdekes most minden eszetekbe jut, de előtte hány aranyat vártatok? Nem 3-at, ugye? Tán kevesebbet? Persze, hogy többet. Akkor tudott volt a tényhelyzet, körülmények? Persze.
Most hirtelen viszont "mindenki" rádöbben kevés a pénz, a legtöbb edző edző nem ért a dolgához, nincsenek létesítmények, stb.
Nem előtte, utána.
Egy megjegyzés csupán: úgy tudom már-már emberjogi szervezetek tiltakoztak, hogy a kínai edzőtáborokban mi zajlik. Nem ezt kívánom, de minden sportoló megtett itt mindent?
2008.08.25 11:06:03ballibkomcsijobbosnaci
Én csak azt nem tudom, hogy amikor a kevés aranyunkról beszélünk, miért nem a szomszédaink eredményeivel vetjük őket össze?
Csak Ukrajna és Románia előzött meg bennünket, az összes többi szomszédunk mögöttünk van, Ausztria, Szlovénia, Szerbia, Horvátország, Szlovákia. De nézhetjük a régiót is, Csehország mögöttünk, Lengyelország csak eggyel van előttünk, ugyanúgy 10 éremmel, 3 arannyal, mint mi, csak nálunk 6 ezüst, 1 bronz. Szóval a régióban még mindig királyok vagyunk.
Inkább azon kéne anyázni, hogy az állam szerint Vajda aranya 20 milliót ér, a vizilabdázóké csak 12-t, miközben Cseh ezüstje darabonként 18 milliót. Bekaphatja a Magyar Állam tövig...
2008.08.25 11:14:36states
Az nem vitás, hogy Schmitt a felelős. A Schmitt miatt költjük Európában a GDP-arányosan legkevesebbet a sportra, 0.2%-ot, a Schmitt miatt nincs minden második iskolában tornaterem, Schmitt szüntette meg a sportminisztériumot, Scmitt volt sportminioszter, amikor Zuschlágék nejlonzacskoban hordták haza a minisztérium pénzét. Sőt, Schmitt volt a miniszterelnök, amikor Gyurcsány megigérte, hogy nem szünteti meg a sportminisztériumot, majd egy hónap múlva megszümntette. Schmitt nem folyósította a felkészülési pénzt, noha már tartott az olimpia. Ezenkívül a MOB-elnök miatt nyertünk az elöző 3 olimpián is csak 26 aranyat, de hát akkor nem Gyurcsány volt a miniszterelnök...
2008.08.25 11:18:07senior sprinter
Szeretném, ha egyszer már nem szeretett testvéreink, véreink lennének a mérce: Románia meg Szlovákia.
A vakok közt a félszemű látásmódot jó lenne már elfelejteni.
Apropó, ha már hasonlítgatunk, akkor a téli sportokat is be kéne venni, mert mitha Ausztriában pár sízőre is emlékeznék ...
2008.08.25 11:19:00Sp
Mellesleg: az enyémet is bekaphatja, ha már kapkodni van kedve!DDDD
2008.08.25 11:21:42senior sprinter
states, bocs, de Te nem jól látod.
Nem Schmitt itt a FŐfelelős, hanem Orbán.
Amiatt van itt ez a kudarc.
2008.08.25 11:27:43ballibkomcsijobbosnaci
senior, mégis kihez kellene hasonlítani magunkat, ha nem a hasonló földrajzi helyzetű, hasonló gazdasági fejlettségű, hasonló genetikai állományú országokhoz? Persze lehet magunkat hasonlítani az USA-hoz, Oroszországhoz is, csak éppen értelme nincsen...
2008.08.25 11:35:22states
senior sprinter Orbán csak a foci helyzete miatt bűnös, direkt alulképzi azokat a srácokat, akik most az általa alapított fociakadémián tanulnak, ahelyett, hogy a Gyurcsány által alapítottba járnának...
2008.08.25 11:36:04senior sprinter
Szerintem Te tudsz valamit, hogy 2010-ben ki nyeri a választást, mert Ukrajnát hasonló feljettségűnek mondod Magyarországgal. Mondjuk Ausztriát nem értem akkor se...
Ja és a szlávok genetikai kódja belénk van oltva. Ezt csak Brezsnyev meg Kádár akarta elhitetni, de ebben parányit hitetlenkedek ...
Nem a nagy nemzetekkel akarom magunkat összevetni, hanem CSUPÁN MAGUNKAT MAGUNKKAL. És azt látom itt IS megyünk össze, mint a colostok!
2008.08.25 11:39:13w vista
Gruzia 3 arany. Egyet a "Strandröplabdán" (két Brazilt honositottak)hmm
3.5.2 érem, meg 21.hely nagyonis HIZELGÖ hiszen kivan a fenék a gatyábol.(uccsok minden KOMOLY dologba)
2008.08.25 11:39:19senior sprinter
states, nem jól látod.
Mert Orbánnak legalább 4 számban indulni kellett volna az olimpián és hozni mindegyiknél az aranyat! (mondjuk azt páran már elismerik, hogy a női kézicsapat kapusaként már későn kezdte volna meg a felkészülést.)
2008.08.25 11:46:23states
Az mindenesetre várható volt, hogy most újból megpróbálja a Gyurcsány-Gyárfás legendás páros, hogy kikészítse Shmittet, már zajlik az előjáték, elég belenézni a Népszava-Népszabadság másik nagy párosba...
2008.08.25 11:47:47ballibkomcsijobbosnaci
szlávok genetikai kódja belénk oltva? Esetleg érdemes lenne kihúzni a fejedet a politikai oldalak seggéből és körülnézni a való világban :)
A kk-európai génmixer meglehetősen jól működött, egy szlovák meg egy magyar közt sok genetikai különbséget nem fogsz találni. (Természetesen a genetikai hasonlóság nem jelent kultúrális hasonlóságot, mielőtt szívbajt kapnál).
Ukrajna gazdasági fejlettsége természetesen jóval elmarad a miénktől, de az összes többi szomszédunk és közöttünk nincs ordító különbség (Ausztria és Szlovénia fejlettebb, de nem nagyságrendekkel, Románia meg kevésbé fejlett, de már szintén nem nagyságrendekkel).
Nem véletlen, hogy az EU-ban sem országokban, hanem régiókban gondolkodnak...
2008.08.25 11:55:35Sp
senior sprinter: ..... bár még így is fogott volna annyit, mint D-Korea elleni II. félidőben Pálinger!
2008.08.25 11:58:44senior sprinter
ballibkomcsijobbosnaci, tudod a jó édesanyáddal beszélj így.
Részemről befejeztem, mert BUNKÓKKAL nem szoktam társalogni.
Csak egyet még búcsúzóul.
Veled ellentétben ÉN nem örülök neki, hogy Ukrajna, Szlovákia, Románia előbb a sportban majd pedig a gazdasági mutatókban is szép lassan le fog hagyni bennünket és ezt majd - utólag - marha nagy eredménynek állítsd be, hogy egyáltalán lépést tartunk velük.
Sajnos én nem vagyok rá büszke, hogy ilyen trióhoz kezdünk FELÜLRŐL lefelé közeledni.
És nem az ott élő emberekre gondolok, mert azokat tisztelem, nincs velük semmi bajom.
Csupán a teljesítményÜNKre nem vagyok büszke, meg arra, hogy Veled az élen IGEN sokan elfogadják a rosszabbat,üres kifogásokat találva.
Tudod, Vácinak van egy szép verse: Nem elég ...
2008.08.25 12:04:47senior sprinter
Sp,szerintem a Pálinger teljesítményére is ki fognak találni valami mentőt, mondjuk azt, hogy az előző olimpia után kezet fogott Obánnal és ez most jött ki.
Ott is megvan a kifogás: sok volt a sérült, csalt a bíró (az, hogy a románok ellen bennünket támogattak, már elfelejtődött) ...
Ja, sérültek a románok ellen még nem voltak - Vérten kivételével, de mintha 10-egynéhányan lennének a csapatban...)
2008.08.25 12:27:16ballibkomcsijobbosnaci
Kedves sp, nyilván rendkívül kultúrált dolog anyázni meg ordibálni, de elnézem neked. Én már csak ilyen nagyvonalú vagyok. Egyébként szerinted én örülök annak, hogy így áll a gazdaságunk? Ám attól, hogy nem örülök neki, még így áll, remélem, lesz majd jobb is.
Azon viszont hadd röhögjek már, hogy te őszinte felháborodással beszélsz a "belénk oltott szláv genetikai kódról". Érdekes, azon a felén nem háborodtál fel, hogy a szomszédoknál legalább annyi magyar gén található, mint nálunk szláv. De sebaj.
Ez a régió ezt tudja, sportban kiemelkedünk belőle. Önmagunkhoz mérni azért hülyeség, mert amikor a 9-10 aranyakat nyertük, Kína még sehol sem volt. Mostanra rájöttek, hogy fontos a sport. És India még mindig sehol sincs, majd jönnek ők is és akkor majd örülni fogunk az 1 aranynak is. De a saját régiónkban még mindig jó a teljesítményünk, ennek pedig biza örülni kell, gazdasági helyzettől függetlenül.
2008.08.25 12:29:52ballibkomcsijobbosnaci
Egyébként meg tekerjünk már egyet ezen a kérdésen. Miért olyan fontos, hogy hány sportoló nyer érmet az olimpián? Te pl. mit tettél hozzá az ő érmükhöz? Egy kicsit túldimenzionáljuk ezt a dolgot. Örüljünk helyette, hogy itt beszélgetünk egymással, ennek is van szépsége ám, nem csak annak, amikor hallhatjuk a himnuszt az olimpián. Bár tény, hogy attól könnyezik a szemem, ettől a beszélgetéstől meg nem :D
2008.08.25 13:29:36Sp
ballibkomcsjobbosnaci: Kérem tudomásul venni, hohy az "Sp" nick és a "senior sprinter" nick NEM AZONOS. iGY A 12.27 PERCKOR INDÍTOTT OPUSODBAN HELYESEBB LETT VOLNA ANNAK NICKJÉT SZEREPELTETNI, AKINEK KÜLDTED!!!!!
2008.08.25 14:09:21Sp
States: Nem vitás most jön a Gyárfás-galeri:(
2008.08.25 14:33:55ballibkomcsijobbosnaci
Sp, bocsánat, átsiklottam a nickneved felett, természetesen a reakcióm senior sprinternek szólt, csak gondoltam, kicsit rövidítem a nevét. Bocs a félreérthetőségért.
2008.08.25 15:14:19Sp
OK.