Fazekas: Teljesen szétestem az örömtől

2008. augusztus 22., péntek 07:42
Athéni doppingbotránya után Fazekas Róbert a pekingi olimpián nyolcadik lett, 63.43-as dobása hét méterrel maradt el a négy évvel korábbi győztes, de érvénytelenített kísérlettől. Kihagyása és sérülése után szerinte ez is nagy eredmény. A magyarok közül ő lett a legjobb. Amatőr lett, eladta a kocsiját, hogy versenyezhessen, és elindult felfelé.

Miután az utolsó pillanatban megszerezte a pekingi indulási jogot, azt mondta, többet nem akar a négy évvel ezelőtt történtekkel foglalkozni. El lehet felejteni? Nem adott elég mintát, kizárták, aranyérmét meg sem kapta.

Nem lehet elfelejteni. Halálom pillanatáig bennem lesz. Dolgoztam négy évet egy célért, ott volt karnyújtásnyira előttem, el is értem, aztán az egyik pillanatról a másikra eltűnt a szemem elől.

fazekas01
Fotók: Barakonyi Szabolcs

Ki fog derülni valaha is a részletes igazság?

Én már mindent elmondtam, gusztustalanul vizsgáltak, a görög, aki azelőtt sok versenyemen barátságosan fogadott, ölelgetett, akkor még csak nem is köszönt, amikor bementem az orvosi szobába. Aztán történt, ami történt, már elmondtam.

De miért történt?

Példát kellett statuálnia a Nemzetközi Doppingellenes Ügynökségnek. Annus Adriánnal kapóra jöttünk, már semmi nem számított. A WADA-nak eredmény kellett, ki kellett venni embereket, hogy mutassák a hatékonyságukat.

Miért kerültek önök a célkeresztbe?

Még a versenyem délelőttjén is feljelentettek. Mindegy, kicsoda, utólag megtudtam. Magyar volt. Néhány részlet csak idén lett világos.

Beszéljen ezekről.

Hagyjuk. Másnak kellett Annus aranyérme, és az enyém is.

Pekingben nyolcadik lett, sokan esküsznek rá, most ön az egész mezőny legtisztább versenyzője.

Kétszer is meggondolom, milyen vitamint vehetek be. A többiekel nem foglalkozom. A győztes észtet, Kantert tizenkét tagú stáb készítette fel, velem az edzőm sem jöhetett ki. Ha innen nézem, többet hoztam ki magamból, mint Athénban.

Számított rá?

Öt forintot nem tettem volna magamra.

Hová tűnt az önbizalma?

Ez a négy év jó volt arra, hogy letörje az egómat. Az önmagamba vetett hitem is átértékelődött.

fazekas02

Mikor volt a legnehezebb?

Nehéz volt végig. Nem tudnék kiemelni szakaszokat. Újrakezdtem, hirtelen amatőr lettem. Önmagamnak kellett beszerezni mindent, az egyik kocsimat el kellett adjam, abból utaztam ki Amerikába versenyezni májusban, hogy újra szokjam a légkört. Harmincéves autó volt, az eszmei értéke nem volt csekély, sajnáltam is, de dobni akartam. Kaliforniába mentem, elkenődtem, mert nem ment jól, de legbelül éreztem, hogy hamarosan képes leszek jó eredményre. Kifizettem az elveszített per költségét, és újra képbe kerülhettem.

Mi motiválta?

A diszkoszvetés az életem, ahhoz értek, más nem tudott megnyugtatni.

Ennyi?

Az élsportolók kilencven százaléka biztosan defektes, jó szándékú bolond, magamat is ide sorolom. Meg hát nagyon szerettem volna kijutni az olimpiára.

Az utolsó pillanatban jött össze.

Most már azt mondom, szinte minden akkor fordult hirtelen jóra. A magyar bajnokságon nem dobtam jól, elmaradtam a szinttől, fel is adtam kicsit, de jött az újabb lehetőség, a szlovén bajnokság eredménye még belül volt a nevezési határidőn. Megpróbáltam, és sikerült. Mindenkinek köszönöm, elsősorban a város és a klub vezetőinek, akik lehetővé tették.

Hat centin múlt, hogy a szint fölé került, a pekingi tizenkettes döntőbe kerülés fél méteren. A nyolcas döntőbe jutás egy centin.

Mint a mesében, nem? Minden jó, ha jó a vége.

fazekas03

Félt a verseny előtt?

A teljes nyugalom állapotában voltam. Esélytelen voltam. Harmincadik a vilgranglistán. Nyolc hónapnyi munka van a nyolcadik helyben, mások éveket készültek, nekem a tárdsérüléseim miatt ennyi jutott. Egy kicsit lelassultam, 117 kiló vagyok, valamennyi felszaladt rám, de jó volt együtt lenni a többiekkel, még ha nem is mindenki örült nekem. Négy évig nem is láttak, egyszer csak előtűntem. Minél többször rúgnak, annál jobban harapok. Megmutattam, újra itt vagyok. Még ha régen jobban is ment. Szerencsére egy kis pénzt is kapok, bár ez a kétmillió nem fedezi a költségeimet.

Azt mondta, régen. Nosztalgiázik?

Régen, mert tényleg rég volt, amikor az első helyért mentem. De azért visszajöttek a mozdulatok.

Hogy tekint a nyolcadik helyre?

Teljesen szétestem utána az örömtől. Egyet szerettem volna elkerülni, hogy turista legyek. Talán összejött. A padlóról felállva. Az összes rutinomat felhasználtam ezért a helyezésért. Ha megfeszültem volna, ennél több akkor sem jön ki belőlem, a hetedik hely messze volt. Nem kell mindenkinek tetsszen, már megszoktam.

Megvizsgálták utána?

Nem. Az érkezésem óta egyszer voltam doppingellenőrzésen.

Nézze meg képeinket!

És az elmúlt négy évben?

Hányszor is? Vagy ötvenszer.

Ötvenszer?

Körülbelül. Nem túlzok. Nagyon sokszor.

Volt ünneplés Pekingben?

Volt. Az atlétákkal. Kicsit érzem is a fejemben.

Mit tenne azért, hogy olimpiai bajnokként ünnepelhessék?

Athén előtt éveket áldoztam a sportra, ez most átértékelődött. Jövőre, a berlini vb-n ott leszek, remélem, ott már még jobban számolni kell majd velem.

Kommentek

  • 2008.08.22 09:14:12hipercarma

    Gratulálok az eredményhez,és remélem látunk még olimpián! Sajnálom,hogy olyan ez az ország,amilyen. Egy emberként kellett volna téged támogatni. És hogy szaros 2 millióval támogatnak, egy elméletileg olimpiai bajnokot,ez felháborító! Ott a MOB-nál kicsit el kéne gondolkodni dolgokon. És az hogy az edződ nem mehet veled,hát az meg no comment!
    Üdv! További sok sikert Neked, és általad nekünk magyaroknak!

  • 2008.08.22 09:14:25stanmore

    snm,lehet ,hogy akiutaztatás nem kerül egy fillérünkbe sem ,nade addig nincsenek költségek?
    A felkészítés,atöbbmilliárdos támogatás ,amit az olimpiára adtak,és ami még sohasem volt ilyen sok mint most függetlenül attól ,hogy a fidesznyikek sírnak ,hogy nem kapott a sport elég pénzt,dehát azt már megszoktuk,hogy őket atények nemigen zavarják.

  • 2008.08.22 09:15:03victor vacendak

    napjaink, fazekasról senki sem bizonyította be, hogy csaló. Teljesen felesleges nyálverés az okoskodásod.

  • 2008.08.22 09:15:38Napjaink

    .com!

    Coldrex, Red Bull, Antineuralgica, Quarelin, koffein...

    Ezek közül valóban van amivel meg lehet bukni, de azért nem olyan szörnyű a dolog, mint látszik.

    Koffein a verseny alatt nem lehet sok benned. Felkészülés alatt annyit iszol, amennyit akarsz. Red Bullra és más koffein alapú divatenergiaitalokra is ez vonatkozik.

    Ha meg megfázol, akkor tényleg figyelni kell mivel kúrálod magad, de azért még bőven van miből választani. Jól a fejedbe is verik, ha sportoló vagy, hogy ne vegyed le az első dobozt a patikában ami megtetszik.

  • 2008.08.22 09:15:51

    Igen ez a magyar mentális hozzáállás mindenhez! Ha valaki valamilyen helyezést elér az életben a sport terén, vagy örülünk neki, vagy fikázzuk, hogy miért nem lett jobb.
    Jó lenne, ha mindenki saját magából indulna ki, ha valamilyen véleményt fűz egy interjúhoz. S az sem árt, ha normálisan betűről betűre elolvassa. Mert a férreolvasásokból sok hülyeséget lehet mondani, kikövetkeztetni.
    Már tök mindegy, hogy mi volt Aténban. Ha doppingol valaki az a baj, ha kevés vizeletet ad, vagy megtagadja az is baj.
    Ritka manapság a tiszta élsportoló. Bármilyen vitamint, teljesítmény fokozót, vagy netán gyógyszert szed az ember óhatatlan, hogy ne legyen benne szteroid. Még a legtisztább gyógyfüvek is tartalmaznak valamilyen plusz nem kívánatos mellékhatást.
    Most leginkább azt kellene nézni, hogy volt egy ember, akit valamilyen okból meghurcoltak, s a saját akaratából felállt, s megmutatta inkább saját magának, hogy képes újból kezdeni. S ez nagy kitartást, és dícséretet kíván.
    Én minden esetre büszke vagyok arra, hogy vannak még ilyen éz ehhez hasonló értelmes sprortolók.
    Csak így tovább Robi!

  • 2008.08.22 09:16:53think__pad

    Napjaink: Leborulok előtted, hiszen Te annyi mindenről tudsz belső információkat. Ilyen tudással valószínűleg testőrök védenek, hiszen aki sokat tud nem lehet hosszú életű. Kovács Ágit véletlenül személyesen ismerem, a történetáről ennyit. A sztorijaidat meg add el valamelyik bulvárlapnak.

  • 2008.08.22 09:17:29soulclipse

    Napjaink!
    Valószinűleg igazad van, de gondoljunk abba bele, hogy elindul 10 futó mind a 10 használ mondjuk amfetamint (az egyik te vagy, persze csak képletesen) és csak téged akar a WADA ba..ogatni. Nem is tudom, tőled elveszik az aranyat odaadják a 2.nak aki ugyanazt csinálta mint te, de te jobbvagy hiszen ugyanolyan körülmények között megverted őt.
    Furcs dolog ez az igazságérzet, hát még az emberi lélek.

  • 2008.08.22 09:17:49egyszer

    sok hülye kárrogo.
    Olvasátok el mit mond. Szerintem fantasztikus amit csinált. Mit mondott a MOB elnőke?? hogy kevés a mani (biztos kevés politikust tudtak utaztatni 1 osztályon), na ja kevés a mani. Fazekas amatörként a saját pénzéből jutott ki, ugy, hogy még az edzöje se volt ott. 1 fillért se kapott. NA EZ A FANTASZTIKUS. nem sir hogy kevés volt a manija, nem sir hogy nem lett bajnok, hanem boldog. Én is az lennék a helyébe. A másik pedig nem dopingon kapták el hanem nem volt elegendő minta. Kb ugyanaz mint az a Uszo csaj.

  • 2008.08.22 09:20:25egyszer

    sok hülye kárrogo.
    Olvasátok el mit mond. Szerintem fantasztikus amit csinált. Mit mondott a MOB elnőke?? hogy kevés a mani (biztos kevés politikust tudtak utaztatni 1 osztályon), na ja kevés a mani. Fazekas amatörként a saját pénzéből jutott ki, ugy, hogy még az edzöje se volt ott. 1 fillért se kapott. NA EZ A FANTASZTIKUS. nem sir hogy kevés volt a manija, nem sir hogy nem lett bajnok, hanem boldog. Én is az lennék a helyébe. A másik pedig nem dopingon kapták el hanem nem volt elegendő minta. Kb ugyanaz mint az a Uszo csaj.

  • 2008.08.22 09:20:37BaLee

    A sok fogalmatlan "megmondomafrankót" ember azt biztos nem tudja, hogy azt a mintát amit 4 éve adtak később egy független laborban Bécsben megvizsgálták és teljesen negatív volt.
    Ettől függetlenül biztos használt szereket, mint mindenki más. Ezért kell fikázni mert őt elkapták és hibázott a mintaadásnál?
    Azok meg fasza gyerekek akik rengeteg pénzt ölnek a doppingszerekbe csak éppen a WADA előtt járnak 2 évvel így semmi nem mutatja ki, mit használnak?
    Ostobák vagytok akik Fazekast szidjátok, nincs rá jobb szó, mivel azóta se bizonyították rá, hgy doppingolt.
    Sajnállak benneteket.

    Gratula Robi!

  • 2008.08.22 09:22:20zuckerfrei

    Gratulálok Robi! Köszönjük! Kívánom, hogy a jövő évi világbajnokságra úgy sikerüljön felkészülni, ahogy azt tervezed!Szurkolni fogunk ott is. Hajrá!!

  • 2008.08.22 09:23:02snm

    stanmore Én most arra reagáltam, hogy sokan sírnak, hogy az ő pénzükből utaznak a versenyzők az olimpiára. Valóban vannak, akik nagy támogatást kapnak az év során és sokan közülük meg is érdemlik. De vannak, olyanok is, akiknek a neve mellett az szerepel, hogy pl.egy évre 800 ezer forint támogatásban részesül. Erről azt hiszik az emberek, hogy kp-ként felveheti. Nem. Meg van adva, hogy pl. ennyi pénzért edzőtáborozhat az illető Tatán. Persze ez is segítség, de azért ugye ez más, mint amit a szurkolók hisznek. No és vannak olyanok is a csapatunkban, akik tényleg amatőrök, nem részesülnek támogatásban, de a szitkokból nekik is kijut.

  • 2008.08.22 09:24:44Napjaink

    soulclipse!

    Nálam személy szerint ott véget ér a sport, ahol a dopping kezdődik. Nem is voltam világszinten sose 10-be.
    Tételezzük fel, hogy elgyengültem és beszedtem a kokszot, majd így nyertem. Egyrészt nem tudtam volna egy mosolyt sem az arcomra erőltetni a dobogón, másrészt ha ezután elkapnak, akkor borítok!
    "Csesszétek meg, mindenki doppongolt! Én is, de az én módszerem bebukott. Elnézést akinek csalódást okoztam, de ilyen a mai élsport. Dopping nélkül nincs eredmény, sőt döntős induló sem."

    Egy bukott sportoló lenne aki ezt teszi, de gerinces! Olyan akit lehet sajnálni, akit lehet támogatni a visszatérésben és akinek lehet ünnepelni a későbbi tiszta, de kisebb eredményeit.

  • 2008.08.22 09:24:56mialenyeg

    Ugy tudom, felkeszules alatt mindenki kivetel nelkul szed valamit, termeszetesen igy van. Az ellenorzes azt varja el, hogy verseny elott bizonyos idovel mar ne szedjen semmit. Ez egy nehezen kontrollalhato dolog, ha valaki nem akarja csak ugy eldobni az eselyeit masokkal szemben. Nekem eleg ha Londonban az erem utan reszletesebben beszel errol, de bocsanatot kernie akkor sem kell. Kitol?:)

  • 2008.08.22 09:24:57stanmore

    Vegyétek már észre,hogy a WADA egy pénznyelő szervezet,neki az az érdek ,hogy produkáljon,de ne túl sokat.Nem véletlen ,hogy a régi mintákat nem vizsgálják meg az új korszerű módszerekkel ,mert akkor mindenkitől vissza lehetne venni az aranyat .Be lehetne szüntetni az olimpiákat,és akkor miből élne a WADA?

  • 2008.08.22 09:25:24BaLee

    Ja és ennyit a közvéleményről:
    http://sportgeza.hu/2008/peking/akikre_buszkek_vagyunk/

    Gondolom nem véletlen, hogy Ő a 2. Cseh Laci után akikre büszkék vagyunk...

  • 2008.08.22 09:28:50stanmore

    snm,erről a pénz témáról mindíg Hoffi jut eszembe:"Tudsz úszni? És ha megfizetlek?"Középen van az igazság,mert pl Helsinki elött a Rákosi rendszerben a seggüket verték volna a földhöz a sportolók ,ha ilyen körülményeket kapnak, még akkor is ha figyelembe veszem ,hogy azóta a profisport mennyit változott.Úgyhogy ne fogjunk mindent a pénzre.

  • 2008.08.22 09:29:46Petrocz

    Az egyik legidiótább duma, hogy bocsánatot kéne kérnie! Ugyan miért és kitől? Bármi történt is, iszonyú megpróbáltatáson ment keresztül és mégis talpraállt! Ez mutatja az igazi emberi nagyságát. Akik itt habzó szájjal ítélkeznek, azok erre biztosan nem lennének képesek, hiszen látszik, fel sem fogják a lényeget.

  • 2008.08.22 09:30:51tompus

    Nagyon szép teljesítmény volt! Csak gratulálni tudok hozzá! Teljesen mindegy, hogy mi történt 4 éve, letöltötte a büntetését, tiszta lappal indult.

  • 2008.08.22 09:31:25Napjaink

    mialenyeg!

    Rosszul tudod. Felkészülés alatt sem huny szemet semmi fölött a WADA.
    Annyi mondjuk van, hogy pl. egy sportlövő nem ihat célzóvizet a versenyen. (alkohol, hogy ne remegjen a keze)
    Felkészülés közben természetesen egy szúrópróba szerű vizsgálat alkalmával lehet cefet részeg is anélkül, hogy eltiltanák.

    Ugyanez a helyzet a koffeinnel és más olyan szerekkel, amikkel nem befolyásolod potitívan a felkészülésed, ám egy versenyen elért eredményed már igen, ha akkor iszod/eszed. Ezeket csak a verseny előtt és alatt tilos szedni.

  • 2008.08.22 09:32:11stars7726

    jorosz8 te egy agytröszt vagy.minek fikázod a Fazekast?Nembaj ha nem tetszik amit csinált,de erre ki kíváncsi?egyébként te dopping ellenőr vagy,v edző,netán sportoló?a te combod mekkora?és ki utazott az állam pénzén?egy sportolótól ezt sajnálod aki kívívta az olimpiai részvételt?esetleg a politikusoktól,szekeres elvtárstól,gyeneseitől,meg a többi léhűtötől nem?-napjaink- Te meg írd már be a neved légy oly kedves,tudjuk meg már ki vagy Te.

  • 2008.08.22 09:34:59soulclipse

    mialényeg!
    Egy dologban tévedsz, nem csak a versenyen és a verseny előtt ellenöriz a WADA, hanem folyamatosan ha profi vagy. Remélem jól mondom, majd Napjaink ki javít ha nem.
    Napjaink!
    Amit írsz abban igazad van, de pl. az én igazságérzetemet az nagyon sértené, hogy beismerem, elmondom, hogymindenki doppingol, de Ők nem ismerik be, így az "átlag közvélemény" úgy is azt fogja gondolni, és mondani, hogy én csak pofázok mert lebuktam és ezért akarom a többit befeketiteni. Mégegyszer mondom igazadvan, de a letöbb élsportoló olyan mint Töki barátom aki azt mondta: "még ha az asszony rajta kap akkor is tagadni kel, legfeljebb megkérdezed magadtól, hát ez a Nő meg, hogy kerül ide".

  • 2008.08.22 09:35:29mialenyeg

    Napjaink, hogy van ez pontosabban? Felkeszules alatt tilos ugyanazokat a szereket szedni, mint amiket verseny alatt tiltanak? Nem egeszen ertem, akkor mitol van az, hogy a versenyeredmenyek eloszlasa egyenletes, mig az elmezonyen elofordul a buntetes? Es a minta eleg nagy.

  • 2008.08.22 09:36:29kaqxar

    Gratula a 8. helyhez. Ehhez kellett igazán bátorság.

  • 2008.08.22 09:36:43Napjaink

    Petrocz!

    Pont azoktól kellene bocsánatot kérnie, akiket becsapott, akik csalódtak benne.

    Valóban álszent dolog a dopping, hisz anélkül is tudnunk kellett 4 éve, hogy kokszol, hogy elmeszelték. Pusztán azért, mert mindenki kokszol. Mégsem várhatjuk el, hogy bocsánatot kérjen amíg el nem kapják.
    Az egyetlen dolog, amibe kapszkodni lehet, az a minimális remény, hogy elvileg még lehet tiszta. Egész amíg el nem kapják, vagy el nem fut a vizsgálat elől.

    Egy sportoló tudja, hogy ez utóbbi kettő egy és ugyanazt jelenti.

  • 2008.08.22 09:36:49stanmore

    tompus,így igaz,,és ez az ügy is mutatja ,hogy át kéne gondolni ezt az egész dopping kérdést,mert nem lehet megoldani sem Wadával sem Wada nélkül az esélyegyenlőség biztosítását.El kéne dönteni,hogy tanyésztett robotok versenyét érdemes e nézni? Vagy vissza kéne helyezni a sportot arra a helyre ahol a régi görögök ill. Couberten ifdejében volt.nem véletlen ,hogy egy korábbi ÍNob elnök csak amatőrök indulását akarta engedni.Az idő őt igazolta,csakhát túl sokan markolnak már nagy pénzt az ilyen gigantikus olimpiákból,minket meg hülyítenek.Jelszó:Egy fillért sem adni a sportba sehol!!

  • 2008.08.22 09:37:14Panasz Muki

    Gratulálok, ez a sport! Fantasztikus ember vagy, Fazekas Róbert, szép teljesítmény! Nem a méterek számítanak, hanem amivé váltál!
    Remélem készülsz Londonra!

  • 2008.08.22 09:42:00Napjaink

    mialenyeg!

    Nem egészen értem amit kérdeztél.
    Igen, van olyan szer, amit felkészülés alatt lehet szedni, verseny alatt viszont nem.

    Példának az alkoholt hozom fel. Ami bizonyos esetekben tiltott szer.
    Attól, hogy egy sportlövő állandóan alkoholizál nem lesz jobb lövő. Ha viszont ezt a verseny alatt teszi, akkor a versenyen kevésbé remeg a keze és jobb eredményt ér el.

    A doppingellenőrzéssel alapvetően nem a "szereket" üldözik, hanem a tiltott teljesítményfokozást.
    Épp ezért tilos pl. a vérdopping is. Saját véred leveszik tőled jó előre és nem sokkal a verseny előtt visszkapod. Megnő a vér oxigénszállító képessége és jobb leszel.
    Ez pl. tiltott és doppingolásnak számít, pedig semmi "szer" nincs benne, csak a saját véred.

  • 2008.08.22 09:42:39Új Nick

    Szerintem ha ennyire magas a morálunk, hogy nem bírjuk elviselni a dopping gyanúját sem, akkor ne is utaztassunk senkit az olimpiára. Vagy vegyük tudomásul, hogy turistákat utaztatunk. Amikor Kína meg az USA már kb. a géndoppingnál tart, ne sírjunk itt, mint a fürdősk.rvák, hogy nem jönnek az aranyak... Ahogy a népi megfigyelés tartja: baszni is meg szűznek is maradni... elég nehéz.

  • 2008.08.22 09:43:11stanmore

    Ha Fazekas Robi amaerikai lenne bátran adhatott volna mintát,mert a Wada doppinglistáját közvetve az USA állítja össze.És most is simán nyerte volna az olimpiát,ugyanúgy ahogy Phelps.

  • 2008.08.22 09:44:16snm

    stanmor Nem fogtam semmit a pénzre, nem erről írtam. Olyasmit írtam, ami láthatóan nem köztudott. Egyébként a pénztelenség sztem nem csak közvetlenül befolyásolja az eredményeket. Az, hogy ma a szegények nem tudják sportoltatni a gyerekeiket, de még a középosztálybekiek is nehezen, annál inkább. Ma a szülők havonta több ezer forintot fizetnek azért, hogy a gyerekek egyáltalán járhassanak valahovasportolni. Meg kell venniük a felszerelést, ami minden sportágban többezer forint. A versenyre való utazás szintén a szülőket terheli. Nem biztos, hogy ezt a magyar szülők ugyanúgy tudják finanszírozni, mint a tőlünk nyugatabbra élők, így aztán nem feltétlenül találjuk meg a legtehetségesebb gyerekeket. A keletre lévő országok egy része pedig államilag finanszírozza a sportot, akik nem, azoknak nálunk is rosszabbak az eredményeik.

  • 2008.08.22 09:46:05stanmore

    snm,És Puskás Öcsi ,akinek villamosra sem volt pénze gyerekként,és csak rongylabdája volt?

  • 2008.08.22 09:46:41keno

    Csak gratulálni lehet Robinak, én is azt teszem. Ami négy éve volt az az olimpiai bizottság szégyene. A kicsik kussolhatnak a nagyok meg pöffeszkednek. Ilyen a világ. Ilyen az olimpia is.

  • 2008.08.22 09:49:04bervas

    Hogy mi az előzménye a négy évvel ezelőtti dolgoknak, nem tudom. Nekem úgy tűnik, valószínűleg doppingolt. Hogy kenegeti, szépíti a dolgot, az magánügye.

    Ellenben az, hogy felállt a padlóról, újra kezdte, és megint ott a legjobbak között, az egyértelműen tiszteletre méltó.

  • 2008.08.22 09:49:46stanmore

    NA VÉGRE!!VAJDA OLIMPIAI BAJNOK!!!!

  • 2008.08.22 09:49:46Pikk

    Nem hittem volna, de a Athén-i botránykő példát mutatott sportszerűségből. Igazi sportemberré minősült a szememben. Robi csak így tvább.

  • 2008.08.22 09:50:38mialenyeg

    Napjaink: ne az alkoholt hozd fel legyszi peldanak, hanem valami eletszerubbet, amit tenyleg hasznalnak atletak. Amit kerdeztem az az, hogy ha felkeszelus alatt a tobbseg nem szed tiltott dolgot, csak nehanyan, akik ezek szerint kockaztatjak a felkeszules alatti lebukast, akkor miert van az, hogy a versenyeken az eredmenyek nagyjabol egyenletesen oszlanak el a leggyengebbetol a legjobbig, es csak neha a legjobbak kozul nehanyan buknak le. Ha a tobbseg nem szedne semmit felkeszules alatt, akkor a versenyeken kevesbe lenne egyenletes az eredmenyek eolszlasa. Lenne 2-3 ember aki kiugrik, ok a doppingolok, mig a tobbiek mind jol lemaradnak. Nem az van, hogy felkeszules alatt megiscsak tobbet enged meg a Wada?

  • 2008.08.22 09:52:28likudo

    Megvan az első magyar ARANY!!!!!!!!!!!!!!!!! :))

  • 2008.08.22 09:54:48Új Nick

    Bocs: az előző hozzászólásomhoz: nem mondom azt, hogy aki odaér, biztosan szétdoppingolja magát. De kizárt, hogy tiszta tudjon maradni, folyamatosan. Egy sérülés, amiből gyorsabban fel kell épülni... Egy verseny, amin oda kellene érni, egy rövidebbre sikerült felkészülési időszak... Bármi lehet az oka annak is, hogy időlegesen szükség legyen akárcsak olyan cuccra, ami patikában kapható, de már doppingszernek számít.

  • 2008.08.22 09:56:19snm

    stanmore Ha Puskás öcsi ma lenne olyan szegény, akkor nem biztos, hogy tudna focizni valamelyik egyesületben. Amerre én járok, azt látom, hogy a kis focistákat is a szülők hordják edzésekre. szted ma a szegények megengedhetik maguknak, hogy ne reggeltől estig robotoljanak, hanem a mama délután szabad legyen és a gyerekét tudja cipelni a város egyik végéből a másikba? Régen az iskolákban is lehetett sportolni. Ma az iskoláknak bérbe kell adniuk a tornatermeiket, hogy hozzájáruljanak a a költségekhez.

  • 2008.08.22 09:57:23soulclipse

    Szép Volt Vajda Attila. Gratulálok!!!!

  • 2008.08.22 09:58:12Napjaink

    mialenyeg!

    Azért nincsenek elkülönülve a doppingosok és a nem doppingosok eredményei, mert utóbbi csoportba egy olimpián szinte senki nincs.

    Versenyeken kívül is van lebukás szép számmal, de nyilván kevesebb, hisz ellenőrzés is jóval ritkább a versenyeken kívül. Ráadásul versenyen kívül nincsenek is annyira szem előtt a sportolók. Idén pl. felkészülés alatt jóval több doppingeset volt, mint az olimpián (orosz atléták, görögök...)

    Doppingban egyébként az az általánosabb, hogy felkészülés alatt használják a szereket és ha jól csinálják a verseny idején már tisztának látszik a versenyző. Kiürül a szer, a hatása megmarad.

  • 2008.08.22 09:58:55soulclipse

    Szép Volt Vajda Attila. Gratulálok!!!!

  • 2008.08.22 10:03:46igazmondó_

    Én is szivből gratulálok! Ebben a mocskos világban, az olyan emberek, mint Fazekas Robi, reméhyt tudnak ébreszteni sokunkban, hogy van értelme küzdeni. Hogy nem kell beállni a mocskok közé, hogy vigyük valamire. Nagyon, nagyon sok embernek hitet adtál. Köszönjük.

  • 2008.08.22 10:05:48stanmore

    snm,mentalitásra van szükség,nem pénzre,mert grund azért még ma is akad,ahogy Kispesten sem hordta edzésre senki Puskást meg Bozsikot.

  • 2008.08.22 10:06:10k

    És most hol van SP, hogy rinyáljon, hogy nincs pénz? Szerintem nem is gratulálna neki. Pénzt meg főleg nem adna, hogy a VB-re jobban tudjon készülni. Akarásból minden esetre sokan tanulhatnának Fazekastól.

  • 2008.08.22 10:07:00mialenyeg

    Napjaink, rendben, majdnem ertem. Az tunik furanak, hogy ezek szerint felkeszules alatt mindenki kockaztatja a lebukast, mig versenyen nem. Ertem hogy kisebb a lebukas eselye felkeszulas alatt, mert kevesebb az ellenorzes, de ha egy sportolonak annyira fontos a versenyen, plane olimpian valo reszvetel, miert kockaztatna ennyit is? Az meg vilagos hogy jo sok dolgot szednek, ezert gondoltam, hogy felkeszules alatt elnezobb a Wada.

  • 2008.08.22 10:14:19stanmore

    Igen a balhét Robiék vitték el ,a fő felelős SP meg lemondás helyett,ami a szar sportdiplomáciai munkája miatt már rég aktuális lenne,mosakodik meg lapul a fűben mint a végtermék,és másokra tologatja a felelősséget.

  • 2008.08.22 10:14:43Napjaink

    mialenyeg!

    Csak feltételezés, de igen valószínű, hogy a legjobbak közül sokan olyan szereket szednek, amit egyáltalán nem lehet kimutatni.
    Elég csak a korábbi EPO és THG botrányokra gondolni. Előbbiről tudjuk, hogy sok-sok évig használhatták a sportolók anélkül, hogy ellenőrizték volna (nem tudták), utóbbiról pedig csak azért tudunk, mert valaki küldött az anyagból mintát a WADA-nak.

  • 2008.08.22 10:18:00stanmore

    Megkönnyeztem Vajda eredményhírdetését.Hajrá magyarok!!!

  • 2008.08.22 10:18:05orca

    Én gratulálok az elért eredményhez, nem lehetett könnyű! A sok szájmenő közzül sem csinálná utánna senki.
    Valószínűleg többet igényel mint a billentyűk egymás utáni lenyomása.
    Szép volt Robi, csak így tovább!!!

  • 2008.08.22 10:20:59snm

    stanmore Nem értesz, mert nem akarsz érteni. Nem baj. Azt azért be lehet látni, hogy ha több tízezer gyerek sportol, akkor nagyobb valószínűséggel találunk köztük tehetségeket, mintha csak néhány ezer jár edzésre. Egy kevésbé tehetséges pedig, ha kiteszi a lelkét, akkor sem biztos, hogy eléri azt, amit Puskás öcsi. Ha pedig valaki tényleg tiszta, mert nem vállalja az egészsége kockáztatását, de mégis kijut az olimpiára, ott viszont nem tud labdába rúgni, akkor jönnek a kibicek. Hogy az ÉN PÉNZEMBŐL márpedig ne! Na ezért szóltam hozzá. Most pedig megyek.

  • 2008.08.22 10:21:16mialenyeg

    Napjaink, okes, ezek szerint a legjobbak, a mezony elso fele, a legmodernebb szereket szedik, amirol meg a Wada se tud. Gondolom ezek meregdragak, es beszerzesuk is kenyes kapcsolatokat igenyel. Akkor az mitol van, hogy kozottuk egyforman vannak "szegeny" meg "gazdag" orszagok is?

  • 2008.08.22 10:23:14

    Napjaink! Nem Te köpted be az athéni olimpián Fazekast?Kicsit furcsán viselkedsz,a magyarságot meg hagyjuk ki ebből.

  • 2008.08.22 10:28:48Napjaink

    mialenyeg!

    Ha tehetséges valaki egy népszerűbb sportágban előbb-utóbb pénze is lesz belőle. Jár külföldi versenyekre, találkozik más sportolókkal, "menedzserekkel".
    Feltételezem megkeresik őket, de az is lehet, hogy valamilyen szinten központosítottan doppingolnak.
    Ahol meg már van egy-két jó (és így pénzt hozó) sportoló, ott "befektetnek" a többiekbe is.

    Ez viszont a részemről is csak találgatás, mert személy szerint nekem sose kínáltak ilyen "lehetőséget".

  • 2008.08.22 10:33:15Napjaink

    Névtelen!

    Magyarságot nem én hoztam fel. Nekemszegezték a milyen magyar vagy te kérdést.

    Nem. Nem én dobtam fel. Nekem a sportágam is más (versenyszerűen az is csak volt).
    Azt azonban úgy vélem, hogy függetlenül attól, hogy magyar, vagy külföldi sportoló doppingolásáról szereznék tudomást merem állítani, hogy jelenteném a doppingellenőröknek.

    Sajnos a dopping elleni küzdelem vesztésre áll és a sport lassan teljesen mást jelent, mint kellene. Mást, mint ami akor volt, mikor kezdtem, de még inkább mást, mint mondjuk 50 éve.

  • 2008.08.22 10:35:57Cliff

    mindenki doppingol, mindenki!
    ez olyan kb, mint egy mr. olimpia. ki lesz akkora hustorony csirkehustol meg rizstol??? senki... A fazekast meg az annust egy magyar dobta fel, mert allitolag nem tole vett doppingszert...tudjatok ki az? ja es miutan mindenki doppingol nem kell rajuk haragudni, mert most mindenki azt hiszi hogy csak ok akartak csalni, ok is, mert mindenki azt teszi...

  • 2008.08.22 10:43:00moderálást kérek

    szép történet, népmesei
    nem lehetett semmi kimászni ebből (ugye az ember bármikor eleshet az utcán, beveri e fejét, oszt jónapot, szép temetésetek lett volna bisztos)
    ha meg kiugranál Parndorfba, kérd el a Pálingerét
    http://www.audi.hu/gyorben/esemeny.php?esemeny_id=28
    kölcsönadja, monta nekem

  • 2008.08.22 10:44:29stanmore

    cliff:,így igaz,,és ez az ügy is mutatja ,hogy át kéne gondolni ezt az egész dopping kérdést,mert nem lehet megoldani sem Wadával sem Wada nélkül az esélyegyenlőség biztosítását.El kéne dönteni,hogy tanyésztett robotok versenyét érdemes e nézni? Vagy vissza kéne helyezni a sportot arra a helyre ahol a régi görögök ill. Couberten ifdejében volt.nem véletlen ,hogy egy korábbi ÍNob elnök csak amatőrök indulását akarta engedni.Az idő őt igazolta,csakhát túl sokan markolnak már nagy pénzt az ilyen gigantikus olimpiákból,minket meg hülyítenek.Jelszó:Egy fillért sem adni a sportba sehol!!

  • 2008.08.22 10:47:52fashion victim

    Hat ez tenyleg szimpatikus volt. Peldaerteku, mert ezzel bebizonyitotta, hogy sok munkaval, gyozniakarassal, kitartassal is lehet szep eredmenyt elerni. Lenyegeben errol kene hogy szoljon a sport...Gratula es remelem lesz ez meg jobb is es ez majd erot ad neki a tovabbi munkahoz. Tobben mondtak, hogy ki kellett volna allnia es megmondania, hogy mindenki doppingol es ok is. Na ja persze...Eloszor bevallom en is ezt mondtam, de szerintem a sportolok kozott van egyfajta cinkossag, mert meg egy megbukott sportolot sem lattam igy nyilatkozni. Miert? Talan mert akkor bezarhatnank az olimpiat, a tour de France-t, az atletikai versenyeket stb. Vagy azert mert hiteltelen ha egy megbukott sportolo megprobalja befeketiteni a tobbit, vagy talan a sportban is maffia van es fel, ki tudja...Mindenesetre szerintem is doppingoltak, a kulfoldi ujsagok meg is irtak, hogy hogyan (nem a sajat vizeletuket adtak le), csak mi nem akartunk errol tudomast venni. Az meg eleg gaz, hogy egy magyar dobta fel oket...Sajnos az olimpia nem az egyenlo eselyekrol szol, en mar csak rohogok, hogy erdekes modon a nagy nemzetek sosem buknak le a doppingvizsgalaton, biztos azert, mert ok annyira becsuletesek, a kicsik meg olyan gerinctelenek...Amig az amerikaiak azt mondhatjak a WADA-nak, hogy ezt meg ezt a sportolot nem vihetitek el, mert akkor az egesz amerikai csapat kivonul az olimpiarol, vagy amig a doppinglistat ok allitjak ossze es amerika penzeli a szervezetet, addig nincsenek egyenlo eselyek.

  • 2008.08.22 10:49:49think__pad

    A magyarságot én említettem. De csak azért, mert NAPJAINK egy tipikusan magyar (tisztelet a kivételnek) stílusban fikázta Fazekas Robit. Amúgy szerintem is NAPJAINK nyomta fel Fazekasékat. "Ha nem tudod megelőzni, gáncsold el!" Ez az Ő stílusa. Lehet, hogy III/III vonalon sikerült volna aranyérmet szereznie. Dopping nélkül.

  • 2008.08.22 11:02:25Napjaink

    think__pad!

    Gratulálok. Aki a tiszta sport mellett kadoskodik, az egyből nem magyar, egyből egy kommunista ügynök?

    Függetlenül attól, hogy valaki magyar, vagy külföldi. Ha doppingol és elkapják, akkor el kell tiltani. Én ezt vallom, bár tudom, hogy ez egy soha meg nem nyerhető küzdelem.

  • 2008.08.22 11:06:20huta9020

    Ha volt bűne, megkapta a büntetését és letöltötte. De úgy látszik, hogy a sport neki nem csak pénzt adott, hanem tartást is. Gratulálok a 8. helyhez!

  • 2008.08.22 11:07:29Super aGyuri

    Szimpatikus srác. Lehet, hogy megbotlott korábban, de ez most nagyon korrekt.

    El tudjátok képzelni, hogy Lance Armstrong egyszer arra ébred, hogy ő most tisztán is megmutatja, és őszintén fog örülni egy 8. helynek a Tour-on? Vagy Michael Phelps...?

    Mindenki tévedhet, hibázhat, még bűnt is elkövethet - de nagyon kevesen tudnak megtisztulni és újra kezdeni. Részemről le a kalappal.

  • 2008.08.22 11:09:24Nomen_est_omen

    Napjaink,
    egyetértek abban, hogy gerincesebb lett volna, ha kiáll és azt mondja: "Én mindenkit átvertem, bocs. Csak én voltam olyan szerencsétlen, hogy lebukjak."
    DE! történt, ami történt, nem hiszem, hogy szabad lenne ítélkeznünk. Az nem a mi reszortunk.

  • 2008.08.22 11:11:57gabcigirl

    Egyértelmű, hogy az előző Olimpián doppingolt, most meg nem. Ezzel magyarázható a mostani helyezés is...Szer nélkül úgy látszik, csak 8. hely jut :(((

  • 2008.08.22 11:16:36Napjaink

    Ha mindent bevall az lett volna a legszerencsésebb.
    Ha mélyen hallgat és most ideáll bizonyítani, "Nem akarok a múltról beszélni" címszóval és ugyanezt a 8. helyet hozza az is OK.

    De ő perelt, csalónak nevezett olyanokat akik csak tették a dolgukat, bemocskolta a WADA-t és most a fél ország utálja a doppingellenőröket. Véleményem szerint ezzel sokat ártott a sportnak, a dopping elleni küzdelemnek és az országnak is. Hülyét csinált legalább 5 milió magyarból.

    Tényleg az lett volna a minimum, hogy csöndben marad. A helyes azonban akkor is a bocsánatkérés és a vétség elismerése ilyen esetben.

  • 2008.08.22 11:20:13monkat

    Grat az eredményhez!
    Az egyedül igazságos az lenne, ha mindenkit tesztelnének, nem csak szúrópróbaszerűen (?) választanának ki sportolókat. Biztos vagyok benne, hogy bezárhatnák az olimpiát, (hogy most a kínai "16" éves tornászlányokról ne is beszéljek). Szóval, ha pl. azt a fószert is megvizsgálták volna, akinek odaadták Fazekas aranyérmét.

  • 2008.08.22 11:23:08monkat

    Jut eszembe, tud valaki arról, hogy Mr.Phelps-t megvizsgálták valamelyik aranyérme után?

  • 2008.08.22 11:25:511874

    Kedves Robi! Nem tudom, hogy elolvasod-e, talán igen. Nem érdekel mi volt 4 évvel ezelőtt! A ma érdekel. Szívből gratulálok! Te voltál az, akiért nagyon szorítottam! És jövőre én leszek az egyik, aki nagyon szorít Neked azért, hogy a VB még szebb legyen!

  • 2008.08.22 11:29:47stanmore

    Napjaink,a WADA-t nem lehet bemocskolni,ők maguk is tudják,hogy bábok,Kovács Ágitól is bocsánatot kértek..

  • 2008.08.22 11:30:08Super aGyuri

    Gabcigirl: "Szer nélkül úgy látszik, csak 8. hely jut :(((" - azért a világon a nyolcadiknak lenni, úgy hogy korántsem biztos, hogy az első hét is "szer nélkül" versenyez, nem semmi. Azt kellene már tudomásul venni, hogy MINDENKI doppingol. Kivétel nélkül. (Talán az elefántcsontparti úszók nem.) Azaz: vagy szabadjára kellene engedni az egészet és nyerjen a legjobb biokémikus-élettanász, vagy csöndesen belenyugodni, hogy tisztességes győzelem nincs. Utóbbi esetben örülni a tisztességes 8. helynek.

  • 2008.08.22 11:35:16stanmore

    Robni egy őstehetség,mert emberfeletti ez a nyolcadik hely,a Kővágóékat poatronálók sírva nézték,hogy mire képes a semmiből ez a nagyszerű sportember.

  • 2008.08.22 11:39:59Secnir

    "2008.08.22 11:23:08monkat

    Jut eszembe, tud valaki arról, hogy Mr.Phelps-t megvizsgálták valamelyik aranyérme után?"

    megpróbálták.
    nem sikerült.
    az álla eltakarta a pöcsét, és nem talált bele kémcsőbe.

  • 2008.08.22 11:53:30Mam

    Ami történt, megtörtént! Megkapta a büntetését,kifizette az adósságát, kiheverte a sérüléseit aztán megrázta magát és felállt a padlóról. Nagyon örülök a sikerének. Gratulálok, így tovább.
    A fanyalgóknak üzenem: tessék utána csinálni!

  • 2008.08.22 11:54:39Ewok

    Fazekas:
    "Még a versenyem délelőttjén is feljelentettek. Mindegy, kicsoda, utólag megtudtam. Magyar volt. Néhány részlet csak idén lett világos.
    Másnak kellett Annus aranyérme, és az enyém is."

    No, itt van a bajom a fiuval.
    - Feljelentették? Mit tudhatott a feljelentő? Egy aranyéremért, én egy vödröt is telepisiltem volna, ha nem ment volna egyszerre, hát vedeltem volna a vizet, és vártam volna, hogy alul kijöjjön."
    Megbukott, peche volt, de az utána következő cirkusz nagyon álságos volt.
    Letöltötte a büntetését, most tiszta lappal indulhat, de már legyen elég a pofázásból!

  • 2008.08.22 11:56:48majdnem123

    Napjaink!! Teljesen jól látod a dolgokat;)
    Egyetértek kb mindennel Veled...
    Mit sportoltál amúgy?

  • 2008.08.22 11:57:56t

    Sem az Annus, sem a Fazekas nem bukott meg a doppingellenőrzésen (pedig előtte is többször ellenőrizték őket) csak nem tudtak elég mintát produkálni. A világon mindenkit, mindenhol megillet az ártatlanság vélelme, amíg nem bizonyítják rá a bűnösségét. A WADA ezek szerint mindenek felett áll. Nevetséges lenne, ha nem lenne ennyire elszomorító...

  • 2008.08.22 11:58:33dvnultimate

    Szep volt Robi, irany Athen es a dobogo legfelso foka!!!

    Jo, nyilvan szedett vmit Athenban, de
    1. mindenki szed,
    2. tuti h benne voltak a sportvezetok de csak a sportolok vittek el a balhet,
    3. most ott volt, tisztan!es megmutatta!

  • 2008.08.22 11:58:51dudika

    Gratulálok Robinak, ez volt az igazi sportteljesítmény! Véleményem szerint kimagasló "eredményeket" dopping nélkül nem lehet elérni. Itt van az amerikai úszó - minden elismerésem az olimpiai győzelmeiért - de kíváncsi lennék milyen méregdrága szereket szedett amiről mi magyarok még csak nem is hallottunk.

  • 2008.08.22 12:01:44monkat

    secnir: :)
    de azért érdekes, nem? Miközben a magyar sajtó másról sem írt, hogy vajon...?

  • 2008.08.22 12:04:08any

    Szerintem az olimpia már régen nem arról szól amiről kéne! Örülök a magyarok sikereinek de a tévében nem nézem! Minden világcsúcsot pénzért vesznek?!
    Sokkal nagyobb buli lenne, ha nem tiltanák a doppingot egyenlőbb esélyek lennének és élvezetesebb a játék!
    Így aki becsületes az alul marad...

  • 2008.08.22 12:16:21Xerx

    Akkor egyszer s mindenkorra rakjuk rendbe ezt a dolgot. Ugye mindenki tisztában van vele, hogy mindenki nyomja a doppingot. Ha ez így van akkor mindaddig ki kell állni egyemberként a "mi kutyánk kölyke" mellett amíg rá nem tudják bizonyítani. A többi versenyzőt miért nem basztatták? Én tudom, hogy doppingoltak, de akkor mindenkit ki lehetett volna zárni ezzel az erővel. Minden jóérzésű ember ilyenkor kiáll a sajátjai mellett elvégre egy nagy család vagyunk. Vagy nem? A WADA meg elmehet a búsba. Robi! Óriásit nőttél a szemembe, hogy felálltál és kijutottál az olimpiára, büszke vagyok rád, a fiam kirakhatja a posztered a falára!

  • 2008.08.22 12:21:52kemeng

    Elozmenyeket tekintve (de meg anelkul is), ez egy nagyon szep eredmeny:)

    Gratulalok!

  • 2008.08.22 12:50:10intermezzo

    nem értek semmihez e téren,de egy biztos:
    azon a napon a diszkoszvetés döntőjében neki szurkoltam s csak azt sajnálom,h nem tudta túldobni sajátmagát!
    gratulálok ahhoz,h fel tudott állni 2004 után!
    egyébként dopping nélkül ma már nincs olimpia a kérdés csak az,h kit tudnak elcsípni s kit nem!
    ennyi
    ps.úgy kikapunk Montenegrotól,h csak na!
    sajnos...

  • 2008.08.22 12:50:36mizrolist

    gabcigirl, Fazekas 4 éve egy elsőrangú, folyamatos felkészülésből ment ki; most 8 hónapnyi, messze nem a legjobbaknak adott felkészülése volt... és ezek után simán leégette a teljes támogatást élvező Kővágót. Szép volt, Robi!

  • 2008.08.22 12:51:53think__pad

    Napjaink: Köszönöm az elismerést. Egyébként az ügynökösködés nem kommunista találmány. A besúgókat mindenhol mindenki mindenhol utálja. Ennyi. Az én álláspontomhoz Xerx kolléga hozzászólása áll a legközelebb. Az amit Te mondasz, jól hangzik, de értelmetlen. Ezzel a gondolkodással fel kell hagyni a sporttal. Mert csak doppinggal lehet győzni. Ne közlekedjünk, mert az környezetszennyező és kiraboljuk a Földet! OK, de akkor mi legyen?

  • 2008.08.22 13:05:00Mind. Amp.

    Akárki akármit mond, nekem azzal (és nem is a 8. hellyel), hogy kiment az olimpiára és vállalta, hogy tök esélytelenül elindul, óriásit nőtt a szememben. Úgy emlékezett mindenki rá, mint az olimpiai aranyérmes, akinek kétes körülmények között elvették az aranyát. Azzal, hogy kiment és dobott egy 7 méterrel kisebbet teljesen tisztán, nyilvánvalóvát tette, hogy 4 éve mi volt. Szerintem ezt ő is tudta és mégis bevállalta! Ezt nagyon becsülöm. Az meg hab a tortán, hogy így is bekerült a nyolcba.
    Nem várható el, hogy azt mondtja, hogy oké kokszoltam, de mindenki ezt teszi. Pont a sportársak védelmében... Azt meg pláne ne várjuk el tőle, hogy azt mondja, hogy igen, kokszoltam, de mindenki más tiszta. Azért nem Jézus Krisztus.

  • 2008.08.22 14:00:26Allin(HUN)Gary

    Én csak annyit tudok mondani, hogy ennyit a magyar sportdiplomáciáról.. egy kalap szar.
    Azért vannak, hogyha egy magyar sportoló nehéz helyzetbe kerül, akkor mellette álljanak a végsőkig és ne ők is állandóan lehúzzák!
    Kb. itt tartunk. és minden szaros postoló, aki egy kicsit is szidja ezt a sportolót, arról ugyanez a véleményem.
    Védjük már meg magunkat, mert a büdös életbe nem megyünk sehová, csak a széthúzás
    ÉBRESZTŐ EMBEREK!!
    Én személy szerint gratulálok neki és kívánom, hogy nagyon sokszor bizpnyítsa még, hogy a legjobb a világon és büszke rá hogy magyar.
    Veled vagyok tesó!

  • 2008.08.22 14:03:26v

    Én arra kötelezném azokat, akik kihátráltak Robi mögül, mondjuk Schmitt Pált, hogy személyesen, bocsánatkérés közepette adják át a kétmilliót Robinak.

  • 2008.08.22 14:43:38Secnir

    "2008.08.22 14:03:26v"

    esetleg egy térdeplős lábcsókolás is belefér, illetve annak az összegnek az átadása, amit a Kővágóék 148. helyére költöttek az elmúlt 4 év alatt...

  • 2008.08.22 14:57:03zenius

    SP....monnyon le

  • 2008.08.22 15:11:04karatekutya

    Egyrészt mindenki doppingol (súlyemelés különösen), a lényeg, hogy mivel és, hogy mikor hagyja abba.
    Trükk #1: A versenyző 15 perc múlva megy súlyt mérni. Akkor odaáll elé a szlovák WADA ellenőr, oszt megmondja, hogy most vizelni kellene. Mivel a versenyző vízvesztéssel érte el a megfelelő súlyt, vizelni nem tud. Vagy vedel két litert és bukja a mérést.
    trükk #2: WADA ellenőr odasúgja a sportlövésznek, hogy mérés lesz ám versenyszám után, ezt megismétli kétszer - még a szám előtt - és garantáltan mellélő az illető. Így megy ez.
    Ha meg egy WADA ellenőr bemegy Kínába, mikor vízumot kap már tudják, hogy jön, másrészt mutatnak neki valakit, hogy ő Jingjang, és derítse ki, hogy úgy van-e. Nálunk meg Szlovákiából itt van a WADA ellenőr 2 óra alatt.

  • 2008.08.22 15:16:33Fruka

    Szép volt Fazekas!!!!!!!!!!

  • 2008.08.22 15:20:30ladislaus

    WADA szarjon sunt es nyaljon csalánt!

  • 2008.08.22 15:25:39ladislaus

    "2008.08.22 14:57:03zenius
    SP....monnyon le"

    Mi fáj? Mesélj...

  • 2008.08.22 15:40:22bigthereal

    nagy bajnok!!!

  • 2008.08.22 16:09:20WinG

    grat Robi, nagy sportolo es nagy ember vagy! buszkek vagyunk rad!

  • 2008.08.22 16:52:49Cliff

    gécsek tibor dobta fel ot amugy...a magyar sporttars...biztos hozta a vonalat aputol...