Csal a versenyző, a versenybíró, mindenki

2008. augusztus 15., péntek 13:53 |
Az olimpiai aranyszerzés helyett csak ötödik lett a férfi párbajtőrcsapat az olimpián. Kulcsár Győző szövetségi kapitány szerint számos sikert megért együtteséből eltűnt a szellemi frissesség.

A magyar válogatott 45-43-as vereséget szenvedett a kínai együttestől a pekingi olimpia férfi párbajtőrcsapat-versenyében, így a folytatásban csak az 5-8. hely valamelyikét szerezhették meg.

Már a játékokat felvezető budapesti sajtótájékoztatón azt mondta Imre Géza, a magyar csapat tagja, hogy valószínűleg a kínaiakkal kezdenek, és az első összecsapás sem lesz könnyű. Helyzetértékelése pontosnak bizonyult, de ennek senki sem tudott örülni a magyar táborból.

A mérkőzés kiegyenlített csatát hozott, ahogy haladt előre az idő, követték egymást a párok, érzékelhetővé vált, egy-két tuson múlik majd a győzelem, ahogy azt korábban megjósolta Kulcsár Győző szövetségi kapitány.

A találkozó végig szoros volt, a kínaiak kétszer tudtak ellépni 24-28-ra, majd 27-32-re, de mindkétszer sikerült egyenlíteni. 32-36-nál az addig roppant gyengén teljesítő Kulcsár Krisztián egy kitörésnél úgymond megsérült, hogy beállhasson a tartalék Kovács Iván.

A csere hasznosnak bizonyult, 42-42-nél döntetlen volt az állás. Azután azonban két kínai tus, majd egy együttes találat jött, ezzel nyertek a kínaiak; a magyarok az ötödik helyért folytathatták.

"Nem igazán szeretnék nyilatkozni, sok indulat van bennem, és talán valami olyat mondanék, amit magam is megbánnék. Mentális problémáink voltak" – mondta a vesztes összecsapás után Kovács Iván.

"Az történt, hogy egy kiélezett mérkőzésen nyert az ellenfél. A baj az, vagy nem baj, hogy ezek közül a gyerekek közül néhány már Barcelonában és Atlantában is ott volt. Ha a fizikai erő, az akarat, a rutin, a tudás megvan, az fontos, de egy idő után kiégnek, kopnak, elhasználódnak, főleg az idegrendszer terhelődik meg, a szellemi frissesség tűnik el" – mondta a találkozó utáni értékelésében Kulcsár Győző szövetségi kapitány.

Kulcsár úgy vélte, nem elfáradt emberek voltak a páston, de ennyi verseny és eredmény után más már nem hiányzott nekik, csak egy olimpiai bajnoki cím. Véleménye szerint egy-egy ezüst itt, bronz ott nem nagyon érdekli őket. Az a teher, hogy valószínűleg az itteni volt az utolsó lövésük, bénítóan hathatott az egész teljesítményükre.

Az összeállításról azt mondta, nem lehet előre tudni, ki hogy fog vívni. "A baj az, ami külön disznóság, hogy van egy vívószövetségi versenyszabályzat, ami mindenhol használatos, de az olimpiára kitalálták, hogy itt cserélni nem lehet. Csak csalással lehet cserélni. Ezt az összes szereplő tudja, és behunyja a szemét. Csal a versenyző, a versenybíró, a szövetségi kapitány, mindenki csal. Csak úgy lehet cserélni, ha valaki megsérül, vagy egyszer a mérkőzés előtt, és aztán már soha többet" - tette hozzá.

A Boczkó Gábor, Imre Géza, Kulcsár Krisztián, Kovács Iván összeállítású együttes következő ellenfele az ukrán alakulat volt, amelyet magabiztosan vertek 41-29-re. Így az ötödik helyért vívhattak a világranglista-vezető Fernandezt is felvonultató Venezuelával. Itt hamar elhúzott a magyar együttes, a végén csak a győzelem aránya 40-25 volt kérdéses, 40-25 lett.

Hiába zártak két győzelemmel, a csapat tagjai csalódottan vették tudomásul, hogy nem sikerült elérni céljukat.

Kovács és Kulcsár Athén előtt már 1992-ben Barcelonában is ezüstérmes volt a válogatottal. A négy évvel ezelőtti játékokat megelőzően Imre 1996-ban, Atlantában állhatott fel a dobogó harmadik fokára egyéniben.

Hozzászólások

  • 2008.08.15 14:04:36mateo130

    Ezt olvasván sajnálni kezdem őket:) De hát mégiscsak ők cseszték el. A kínai brigádot is simán rongyá lehetett vna verni. Látszik, h az 5ik helyhez nagyon erősek vagyunk. Lealáztuk az ukránokat és a dél-amerikaiakat is...

  • 2008.08.15 14:16:09brlv24

    Ha nem kinaban vagyunk, ez talan arany...

  • 2008.08.15 14:19:21neciccegj

    doppingolni kellett volna

  • 2008.08.15 14:30:37el_toro

    nem tudták elhinni, hogy győzhetnek, ezért kikaptak, ennyi

  • 2008.08.15 14:37:43RAMBO

    Ugyan kérem! Mi az, hogy "ha nem Kínában vagyunk?" Talán nem lettek volna kiégve Dél-Afrikában vagy Kubában?

  • 2008.08.15 14:50:56Réti fiú

    Nem, a kinaiak nem lettek volna ennyire mindenreelszantak ... az otthoni palya + 6000 szurkolo azert er szerintem 5 tust :)

  • 2008.08.15 14:51:31ktevivo

    Miért nem voltak versenyeztetve rendesen a fiatalok az elmúlt időszakban? Rédli, Szényi, Pádár, Peterdi stb. talán kvótát is szerezhettek volna, vagy a csapatot kicsit felfrissíthették volna...

  • 2008.08.15 14:59:39mr1976

    Olyan páston vívni ahol máskor még a porszívózáskor is találatot jelzett a gép! Egész olimpia a kinaiak óriási csalása, kezdeve a megnyitóról kiderülő tényektől!
    Elfogult bíráskodással minden ember idegeit tönkre lehet tenni mentálisan és pszichiésen is! Ja és ha az ellenfél tudja ők előnyben vannak akkor már többet nem is kell mondanom! Undorító amit az olimpián művelnek, az eszme itt már....

  • 2008.08.15 15:01:05ktevivo

    nem hiszem hogy ez kínai-magyar meccs ezen úszott volna el

  • 2008.08.15 15:07:55Csibefog

    Hiányzott az alázat és a korszerű vívás. És szálljunk már le erről a nagyon magas hintalóról, kérem.

  • 2008.08.15 15:15:20pici

    Az utódokat ki kell nevelni! Amelyik sportág nem teszi, ne lepődjön meg, ha kiégett öregek szerepelnek le a nagy versenyeken...

  • 2008.08.15 15:18:53wektor77

    Nem kell itt sirankozni!Ezt tudjuk nyujtani..ennyi!Amugy ez igaz az egesz olimpiara..ez van.

  • 2008.08.15 15:23:52ktevivo

    ne nevezzük őket kiégett öregeknek, mert attól messze vannak, ne feledjétek, hogy Kulcsár Krisztián az éépenséggel világbajnok lett! na azt sem csak nyerte a lovin...

  • 2008.08.15 15:23:54Gregorinho

    Kulcsár mester pontosan tudja, hogy épp az utóbbi években alakult ki érdemi utánpótlás a férfi párbajtőrvívásban: sorra jöttek a dobogós helyezések az utánpótlás világversenyekről. A tavaly decemberi OB-n a fiatalok sorra verték a mostani olimpiai csapat tagjait. Rédli András tavaly Universiadet nyert. A hazai ranglistán jelenleg 1. Imre, 2. Boczkó, 3. Szényi, 4. Rédli, 5.Somfai, 6. Kovács I., 7. Pádár 8. Peterdi, 9. Kulcsár. Íme, itt az utánpótlás. Azt pedig Kulcsár mestertől kellene megkérdezni, miért a magyar ranglista 6. és 9. helyezettjével akar olimpiát nyerni...

  • 2008.08.15 15:26:51ktevivo

    A vívás pedig ráadásul elég faramuci sport, Kovács Iván nyilatkozata szerint fejben dőlt el ez a meccs. Nem volt elég bőr a képükön pofátlanul vívni, inkább görcsöltek és bosszankodtak. Nekem is sikerült asszót nyernem erősebbek ellen azzal, hogy pofátlan dolgokat mertem megcsinálni, és elhittem hogy megverhetem! Önbizalom, hit és technika! Ész-kéz-láb!

  • 2008.08.15 15:29:30ladislaus

    francokat. Kina elcsalja az olimpiáját. Tény hogy iszonyatos energiát vetettek a felkészulésbe, kinevelésbe, és a doppingba is. meg a megvesztegetésbe is! ez egy megalomán olimpia részukrol. Na igy kuldj harcba kapitányként sportoloidat!

  • 2008.08.15 15:32:15l.x.

    Mi a francnak kell heteken-hónapokon át sujkolni, hogy igy meg úgy fix a dobogó, az arany (miközben már csak az biztos, aminek a fellebbezési határideje is lejárt)!?

    Aztán ha valami mégis máshogy alakul, lehet magyarázni az időjárást, meg a tésztavacsorát, és még véletlenül sem örülni annak, aminek kevésbé ostoba sportvezetőségű országokban képesek.

  • 2008.08.15 15:33:49TD223

    Mi lenne, ha leírná a cikkíró, amit a címben sejtet, v sugall...

    Nem mindenki nézte tv-ben.

  • 2008.08.15 15:37:05Apafarkas

    Laduslaus, mi a bánatot lehet csalni/doppingolni a vívásban? Kicsit el van ez az ország szállva. 10 millió embernek ennyi érem pont reális.

  • 2008.08.15 15:37:06l.x.

    "Tény hogy iszonyatos energiát vetettek a felkészulésbe, kinevelésbe, és a doppingba is. meg a megvesztegetésbe is! ez egy megalomán olimpia részukrol. Na igy kuldj harcba kapitányként sportoloidat!"

    Ha tény, akkor miért köll odamenni? (Tudom, "mert ez az egyetlen játék a városban). De ha odamegy, nem köll sírni.

  • 2008.08.15 15:39:19albika52

    Vége a magyar vívásnak is. Csoda, hogy ez nem már Sydneyben történt. Várjuk meg a jövő hetet, még kik fognak kipukkadni.

  • 2008.08.15 15:54:33rozsomak007

    Sem csalás se, baj nem történt. Csak félve vívtak. A görcsösség, párosulva a kínaiak mentális támogatásával elég volt a vereséghez. A többi számban lehet sok mindenről beszélni, de ezt a vívást egyszerűen elvesztettük és kész.A kapitány nyilatkozata elég reális.A következő világversenyen meglátjuk, hogy mire képes az új nemzedék.

  • 2008.08.15 16:00:55megmondommitgondolsz

    Ha az edzo ilyen jol latja a dolgokat miert nem keszitik fel a sportolokat mentalisan ennek megfeleloen? Laikuskent kerdezem, mert sokszor ezt a "mentalis osszeomlast", "mentalisan nem voltunk ott"-ot lehet sokszor olvasni.

  • 2008.08.15 16:07:29toerix_

    Phelps kellett volna a csapatba. Ő még valami világrekordot is kitalált volna magának

  • 2008.08.15 16:11:02potyus

    Na szépen vagyunk ! A szövetségi kapitány arra hivatkozik, hogy kiégtek a versenyzői. Ezt nem tudta amikor kijöttek az olimpiára? Ő aki együtt él velük, minden rezdülésüket ismernie kell, nem látta, hogy ez a nyugdíjas csapat milyen esélyekkel száll csatába? Azt is mondta, nincs utánpótlás. Dehogy nincs, csak ő is és Scmitt is tutira akart menni. Rizikó = nullával. Na püff neki, nem jött be. De uraim az önök poziciója nem változik...... cask a mi pénzünk fogy.....

  • 2008.08.15 16:16:44PagoX

    Gregorinho! Hasonlítsd össze a mester, valamint a 9. helyezett nevét! A hatodiknak, aki már régi motoros, nagy befolyással, ez nem tetszik.
    Jaj de gonosz vagyok!!!

  • 2008.08.15 16:31:29st

    Szevasztok!

    Volt 1x 1 sportminisztérium,annak 1 vezetője.
    Aztán az megszűnt, vele együtt a lóvé is megszünt.De mivel az ország nagyon magas életszínvonalon él, ezért nem jelent terhet az embereknek gyermekük (eik) sportoltatása.Mindkét gyermekem sportol, válogatott szinten.13 éve vagyok benne.Amikor hazajön az europabajnokságról,első utja leadni a válogatottmelegítőt,mert már szól a telefon, hogy nehogy lenyúlja.Persze arról az a versenyről amire én koldultam össze a lóvét, hogy szép hazámat képviselhessük. A lélekbúvár ára 1 órára 6000 ft.Szorozzátok fel ahány gyerek x 6000.Mindent én veszek. tagdíjat felszerelést.Gondolom a vívás sem olcsó sport.Meg nem is divat. Divat a lóvé. A sportban meg sajnos csak a meló van.És ne menjünk bele mennyire támogatják a sportoló gyerekeket az iskolákban.

    8 napig lehetne ugatni erről, de a vége mindig ua. pénz.

    köszönöm szevasztok.

  • 2008.08.15 16:43:28musicman

    Annyira tudtam, hogy előbb-utóbb eljutunk oda, hogy ha 10 millióval több jut a felkészülésre, akkor az jelentett volna 5 tust... Nem jelentett volna. Több hónap nem volt elég, hogy mentálisan felkészítsék őket a kínaiak elleni meccsre. Vagy esetleg csak a helyszínen tudták meg, hogy ez a hazai csapat és 6000 fanatikus szurkoló fogja őket hajtani? Ezen annyira meglepődtek, hogy leblokkoltak... Bezzeg ha lett volna még pár milka a felkészülésre, akkor elmagyarázhatták volna nekik, mi vár rájuk... Vicces.
    Azért, szerintem az 5. hely is eredmény, és ahogy megboldogult Antall József mondta: az ország nem a kormányában (csapatában) csalódott, hanem a saját álmaiban.

  • 2008.08.15 16:57:20l.x.

    Hofi klasszikusa:

    - Tud úszni?

    - Nem.

    - És ha megfizetem?

  • 2008.08.15 16:59:10l.x.

    "az ország nem a kormányában (csapatában) csalódott, hanem a saját álmaiban."

    Pontosan erre céloztam fentebb. Fletüzelték magukat, a szurkolókat, aztán most minden világvégének látszik, amit nem a dobogóról/dobogón látnak/látunk.

    Nem csak Mohács, önsorsrontás is kell nekünk.

  • 2008.08.15 17:52:18Srábel Balambér

    "Mentális problémák voltak" - mondta Kovács Iván. Igen, beszari nyulakként vívtak. Mind3 kínai minden egyes mozdulatával, megnyilvánulásával megfélemlíteni igyekezett a magyarokat (pl. a bevitt találatok után akkorákat üvöltöttek, hogy bejeleztek a tokiói szeizmográfok, a mieink meg lagymatag kézfelemeléssel vezették le örömüket), minden mozdulatukból sütött, hogy "hiába vagytok világranglistavezetők, te Kulcsár, hiába lettél tavaly vb, itt és most csak mi győzhetünk" ... és az egy szem KI-on kívül a magyar csapat el is hitte nekik. A kínai csapatot az utóbbi években a világversenyeken átlag 10 tussal vertük (ha jól emléxem). Meg lehet verni Kínát Kínában, talán grünzultálni kéne az ukrán női kardozókkal...

  • 2008.08.15 17:52:19búbánat

    Ez a mai meccs teljesen tisztán ment el, nem voltak kétes bírói itéletek.
    Viszont egyéniben már nem volt ennyire egyértelmű.
    Nem tudom miért, de a bírók soha nem szerették a magyarokat egyik sportágban sem, ha kétes helyzet volt, általában ellenünk itéltek.
    Aztán volt egyszer egy Athén.
    Ahol volt jónéhány doppingügy.
    De olimpiai bajnoki címet csak két sportolótól vettek el doppingvétség miatt, teljesen jogosan.
    És mit ad Isten, mindkettő magyar volt, amire a világ élénken emlékszik.
    És azóta a tisztességes sportolók világa, benne a tisztességes bírókkal is,(mert vannak ilyenek is) még jobban utálják a magyar sportolókat.

  • 2008.08.15 18:41:55anridelagarder

    Kulcsár Krisztiánnak van csak szerintem kínai fóbiája. Már az egyéniben is az első körben a kínaitól kapott ki. Nem szabadott volna eleve betenni a csapatba, hanem egyből Kovács Iván kellett volna, aki a szereplésre várt kiéhezve. Kulcsár Győző nagyot hibázott.

  • 2008.08.15 19:03:01Attilajukkaja

    Mindenki csal. Lehet, hogy ez nevetsegesen koztudott,....de mit lehet tenni ellene? Semmit.
    Es ez eppen olyan nevetsegesen koztudott.
    Ez az Olimpia nem a sportrol, hanem a nagyhatalmak rivalizalasarol szol. Azt nem ertem, hogy a NOB miert probalja hulyiteni az embereket. Azt hiszi, hogy mi ezt nem latjuk at?
    Es akkor barmit megtehet????

  • 2008.08.15 19:06:41lastech

    én nem értek a víváshoz, de a kommentek egy részére reagálnék: amikor a magyar fociválogatott kikapott mexikóban a szu-tól 6-0 ra, akkor is mindenfélét mondtak arra a meccsre, hogy bunda meg mittudomén... hogy ez most egy intermezzo vagy a hanyatlás kezdete kiderül 8 áv múlva, vagy mégtöbb. Ez most nem sikerült olyan jól. ennyi. egyenlőre... szerintem...

  • 2008.08.15 20:45:57Gregorinho

    PagoX! Hagyjuk ezeket a rosszízű célozgatások, hogy Kulcsár Krisztián azért került be, mert a szövetségi kapitány unokaöccse! Nem azért lett tavaly világbajnok. Sőt, Kovács Iván is Európa-bajnok lett két éve, szintén nem véletlenül. Egyszerűen arról van szó, hogy a Kulcsár Győző szerint nem létező hazai utánpótlásmezőny a fejükre nőtt (erre utaltam a 6. és 9. helyekkel). Ezért kellett volna meglépni azt, hogy "köszönjük srácok, nagyszerűen voltak az eddigi eredmények, de itt az ideje váltani", és helyettük két fiatalt betenni. E helyett őket nyomatták pusztán azért, hogy hadd jöjjön már össze nekik egy olimpiai arany. Nem jött. Ha ezt egy vb-n játsszák meg, ami évente van, azt mondom, belefér. Az olimpiára azonban tényleg a legjobbakat kellett volna küldeni. Amibe ők (bár a magyar vívás történetének kiválóságai közé tartoznak) már nem férnek bele.

  • 2008.08.15 21:07:06Hitchiker

    elég a negatív hangokból
    büszkének kell lenni mindenkire, és a versenyzőknek max maguk számára kell elszámolniuk...
    csak körbe kell nézni és össze-tenni a kétkezünket hogy így is ilyen sikeresek vagyunk az olimpiákon... 7. helyen vagyunk az összrangsorban!!!! ausztrália meg kína mögöttünk... (egyenlőre az igaz de akkor is)
    és ha nem sikerül akkor is csak tovább kell szurkolni!!!

  • 2008.08.15 21:27:22Host

    Tésztát ettek?

  • 2008.08.15 22:53:13Porropo

    Nem mindegy ?
    Ez sport, nem háború!

    Mi magyarok se kevesebbek nem leszünk attól, hogy x db érmet szereznek a magyar sportolók, se többek nem leszünk, ha mondjuk népességarányosan több érmet szereznek ők.

    Se megvetni nem szabad őket, ha nem kerülnek dobogóra, sem egekig magasztalni, ha nyernek.

    Az adófizetők pénzéből se szabad tízmilliókat hozzájuk vágni, arra ott van a Demján Sanyi bá, és más magánpénzek forrásai. (már ha nekik maguknak ez így tetszik)

  • 2008.08.16 01:52:05csiribi

    Porroponak valahol igaza van...
    A szemlélet...
    Kína azt akarja bebizonyítani, amit a "szocialista" országok az olimpiákon vagy harminc éven át.
    A sporton keresztül a szocializmus/kommunizmus "magasabbrendűségét".
    A baj elsősorban a tisztasággal van, amibe Kína és az NDK vagy tíz - huszonegynéhány évvel ezelőtt már belebukott.
    Nem kell sok év, bele fog bukni ismét!!!
    Sztem természetesen egészséges módon szurkoljunk a mi sportolóinknak, ismerjük el teljesítményeiket, bocsássuk meg, ha várakozásainkkal ellentétben "alulteljesítenek" / nem biztos, hogy az ő hibájuk /, esetleg gondoljuk át, valóban ők-e a felelősek a nyújtott teljesítményért, és talán gondoljuk át, szégyenszemre akartak-e hazajönni, vagy dicsőséggel telve.
    Nem hinném, hogy az esetleges rossz teljesítmények szándékosak lennének.
    Induljunk ki magunkból...
    És ne fanyalogjunk, legyünk büszkék rájuk!

  • 2008.08.16 02:03:59korrekt orr

    Mindenki csal, csak mi vagyunk tiszták. Mit tehetünk az egész világ ellen? Balsors.

  • 2008.08.16 11:40:08Waxolo

    Végre vége volt a Chuck Norris-nak, most meg jön ez a Phelps...